Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه ژله با ماست یک دسر خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

از راحتترین و ساده ترین دسرها می توان به تهیه ژله ها اشاره کرد که علاوه بر راحتی در تهیه بسیار خوشمزه و زیبا هستند و از نظر طعم و مزه تنوع بسیار دارند. برای تهیه ژله می توانید دستور های بسیاری را همراه با انواع میوه ها درست کنید. شما می توانید با مواد مقوی در دسترس انواع مختلف ژله ها را داشته باشید. در این مطلب می توانید طرز تهیه ژله با ماست را بخوانید.

شما می توانید برای تزیئن ژله با ماست برای شب یلدا از خامه فرم گرفته استفاده نمایید. می توانید خامه را به صورت آماده تهیه کنید یا خود در خانه آن را به صورت فرم گرفته درست کنید. می توانید از مطالبی همچون طرز تهیه ژله شب یلدا با انار و طرز تهیه دسر شب یلدا با نشاسته بازدید نمایید.

طرز تهیه ژله با ماست مناسب شب یلدا

مواد لازم برای ژله ماست

  • پودر ژله با طعم دلخواه =1 بسته
  • آب جوش =1 پیمانه
  • ماست =1/2 پیمانه
  • خامه =1/2 پیمانه
  • خامه و میوه برای تزئین به دلخواه
طرز تهیه ژله با ماست و خامه
طرز تهیه ژله با ماست و خامه

طرز تهیه ژله با ماست یک دسر برای شب یلدا

محتوای داخل بسته پودر ژله را در یک ظرف کاسه ای متوسط خالی نمایید. به پودر ژله یک لیوان آب جوش را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا پودر ژله در آب حل شود. حال محلول آب و پودر ژله را به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا به دمای اتاق برسد. محلول را داخل یخچال فرار ندهید زیرا امکان دارد ژله بسته شود.

خامه و ماست را بیرون از یخچال قرار دهید تا به دمای اتاق برسد. محلول ژله که به دمای اتاق رسید ماست و خامه را بیافزایید. سپس خوب هم بزنید تا یکدست شود.

می توانید مواد ژله که آماده شد داخل ظرف های انتخابی خود بریزید و به مدت 3 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خود را بگیرد. پس از آماده شدن ژله ها می توانید آنها را با میوه و خامه تزیئن نمایید.

طرز تهیه ژله مات به 4 روش مختلف

نکات

  • این مقدار مواد برای 4 نفر کافی است و زمان آماده شدن آن خدود 3 ساعت طول می کشد.
  • حتما اجازه دهید مواد شما مانند محلول آب و پودر ژله و هم چنین ماست و خامه به دمای اتاق برسند. زیرا در غیر این صورت هنگام مخلوط کردن آن ها با هم احتمال دارد دلمه ببندد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.