Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل خوشمزه با جو دوسرپرک

چگونه کاپ کیک اوتمیل درست کنیم؟

کاپ کیک اوتمیل یکی از خوشمزه ترین میان وعده ها و دسر ها است که شما می توانید با کمترین مواد در خانه به راحتی درست کنید شما می توانید با اضافه کردن انواع میوه به مواد هر طعمی که دوست دارید درست کنید. در ابن دستور میوه هایی مانند سیب، موز، توت فرنگی یا شکلات استفاده شده است که هر کدام بسیار خوشمزه است. این کاپ کیک ها را می توانید در رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا هم سالم و پر انرژی هستند هم خواص زیادی دارند. این نکته را به یاد داشته باشید که حتما آخر پخت با یک سیخ چوبی وسط کیک‌ را چک کنید (مخصوصا اگر قالب بزرگ استفاده کردید ) در ادامه این مطلب طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل جو دوسر را به شما آموزش داده ایم.

آموزش کاپ کیک اوتمیل جو دوسر پرک

در ادامه مواد مورد نیاز و مراحل طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل ارائه شده است:

مواد لازم برای تهیه کاپ کیک اوتمیل

جو دوسر پرک 3 لیوان
شیره یا عسل 4\1 لیوان
بکینگ پودر 2\1 قاشق مربا خوری
کره بادام درختی 4 قاشق غذا خوری
کره بادام زمینی 5 قاشق غذا خوری
نمک 4\1 قاشق چای خوری
تخم کتان آسیاب شده 2 قاشق غذا خوری
دارچین 1 قاشق مربا خوری
شیر لبنی یا گیاهی 1.5 لیوان
وانیل 4\1 قاشق چای خوری
شکلات چیبسی یا میوه (سیب، موز و توت فرنگی) به مقدار لازم

مراحل طرز تهیه کاپ کیک اوتمیل

  • ابتدا جو دوسر پرک را داخل یک طرف بریزید و به آن دارچین به همراه بکینگ پودر و نمک اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.
  • سپس به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در دو ظرف جدا گانه بریزید و کنار بگذارید.
  • در یک ظرف دیگر تخم کتان آسیاب شده را با شیر مخلوط کرده و کنار بگذارید و اجازه دهید به مدت 5 دقیقه استراحت کنند و بعد از استراحت به دو قسمت مساوی تقسیم کنید و در 2 ظرف جداگانه بریزید و کنار قرار دهید.
  • سیب له شده یا کاراملی را به مخلوط شیر و تخم کتان آسیاب شده اضافه کنید و بعد کره بادام درختی را به همراه شیره یا عسل و وانیل اضافه کنید. و همه مواد را با هم مخلوط کنید و با بخشی از ترکیب جو پرک و دارچین مخلوط کنید.
  • موز له شده را با باقی ترکیب تخم کتان و شیر مخلوط کنید و به آن کره بادام زمینی به همراه شیره یا عسل و وانیل اضافه کنید و خوب همه مواد را با هم ترکیب کنید و باقی مانده از ترکیب جو پرک و دارچین را اضافه کنید و خوب با هم مخلوط کنید.
  • بعد از این که از مایع اولیه که با موز له شده ترکیب شده داخل قالب بریزید و با تکه های موز خرد شده یا حلقه ای تزئین کنید.
  • می توانید سیب ریز خرد شده به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید سپس داخل قالب بریزید و برای تزیئن از سیب ریز خرد شده و پودر دارچین استفاده کنید.
  • می توانید بلوبری یا توت فرنگی خرد شده به مواد اضافه کنید وبعد داخل قالب بریزید و برای تزیئن از بادام خرد شده استفاده کنید.
  • شکلات چیپسی به مواد اضافه کنید و سپس داخل قالب بریزید و برای تزیئن هم دوباره از شکلات چیپسی استفاده کنید.
  • بعد از این که قالب ها را پر کردید به مدت 30 دقیقه با دمای 200 درجه داخل فر بگذارید تا بپزند. بعد از این که از فر خارج کنید شما کاپ کیک اوتمیل با 4 طعم مختلف موزی، شکلاتی، بلوبری یا توت فرتگی وسیب و دارچین خواهید داشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.