Take a fresh look at your lifestyle.

فشار خونتان چقدر است؟

فشار خون یکی از چهار عامل مهم حیاتی است؛ دیگران دارای ضربان قلب، میزان تنفس و درجه حرارت بدن هستند. این علائم حیاتی می تواند به یک ایده کلی از اینکه بدن و اعضای بدن آن چگونه عمل می کنند، کمک کند.

تغییرات در علائم حیاتی شخص می تواند یک مشکل بهداشتی اصلی یا نیاز به تغییر شیوه زندگی را نشان دهد.

فشار خون معمولا با استفاده از کاف فشار خون اندازه گیری می شود. افرادی که تجهیزات مناسب ندارند، هنوز می توانند فشار خون خود را اندازه گیری کنند، اما این کار دشوار است. در بیشتر موارد، بهتر است یک دستگاه فشار خون را خریداری کنید یا برای آزمایش آزمایشگاه از دکتر یا داروخانه بازدید کنید.

اندازه گیری فشار خون

فشار خون ممکن است وضعیت سلامت فرد را منعکس کند.

فشار خون، میزان خونرسانی خون را در رگ های خونی بدن اندازه گیری می کند. خواندن فشار خون شامل دو عدد است که نشان می دهد فشار داخل رگ ها به عنوان جریان خون از طریق بدن است.

عدد بالایی که فشار سیستولیک نامیده می شود، فشار داخل رگ ها را اندازه گیری می کند، به عنوان قلب قرارداد برای پمپ کردن خون می باشد. شماره پایین تر، فشار دیاستولیک نامیده می شود که فشار داخل سرخرگ است، زیرا قلب بین هر ضرب و شتم قرار دارد.

به گفته انجمن قلب آمریکا، فشار خون طبیعی هر چیزی کمتر از 120/80 mmHg است. اگر این اعداد بالاتر از 120/80 میلی متر هروئین باشند، اغلب نشانه ای است که قلب برای پمپ خون از طریق شریان های سخت کار می کند.

دلایل افزایش فشار خون

فشار

ترس

کلسترول بالا

ایجاد پلاک در شریان ها

قرائت دقیق فشار خون مهم است، زیرا فشار خون بالا ممکن است تا زمانی که خطرناک نبوده است علایم ایجاد کند.

پزشکان برای اندازه گیری فشار خون در کلینیک از دستگاه های الکترونیکی یا مکانیکی استفاده می کنند. در برخی موارد ممکن است توصیه های نظارت و ثبت فشار خون در خانه را توصیه کنند.

نظارت بر فشار خون در خانه معمولا نیاز به دستگاهی دارد که بیمه ممکن است پوشش داده شود یا آن را پوشش ندهد. علت اینکه پزشک ممکن است فشار خون را در خانه تنظیم کند، شامل نیاز به دانستن فشار خون در زمانهای خاصی از روز یا بعد از مصرف داروهای خاص است.

با این حال ممکن است بدون استفاده از یک دستگاه فشار خون را کنترل کنید.

بررسی فشار خون به صورت دستی

استاتوسکوپ و مانیتور آنیرید و گروه اندازه گیری فشار خون

برای اندازه گیری فشار خون دقیق، یک استتوسکوپی، کاف فشار خون و مانیتور آنیرید مورد نیاز است.

برای بررسی فشار خون بدون کمک یک ماشین اتوماتیک، فرد به چند مورد از دارو نیاز دارد که عبارت اند از:

یک استتوسکوپ

یک کاف فشار خون با یک بالون فشرده

یک مانیتور بی نظیر است که دارای شماره گیری شماره ای برای خواندن اندازه گیری است

برای چک کردن فشار خون به صورت دستی، در حالت آرام با بازو در استراحت روی یک میز نشستن. کاف را بر روی بسپار بگذارید و فشار بالون را فشار دهید.

مانیتور آنیرید را تماشا کنید و فشار را تا حدود 30 میلی متر جیوه بیش از فشار خون طبیعی و یا 180 میلی متر جیوه افزایش دهید، اگر این شناخته شده نیست. هنگامی که کاف پر می شود، stethoscope را فقط در داخل آرنج آرنج در زیر کاف قرار دهید.

به آرامی بادکنک را از بین ببرید و از طریق استتوسکوپ گوش کنید. هنگامی که ضربه اول ضربه،  به شماره در مانیتور aneroid توجه داشته باشید. این فشار سیستولیک است.

گوش دادن را ادامه دهید تا صدای پایدار ضربان قلب متوقف شود و شماره را از مانیتور آنیرید دوباره ثبت کنید. این فشار دیاستولیک است. این دو عدد فشار خون است.

هنگام بررسی فشار خون در خانه، مهم است که به یاد داشته باشید:

کافهای دستی بسته به اندازه بازوی بسته به اندازه های مختلف می آیند. با استفاده از اندازه مناسب دقیق ترین خواندن را تضمین می کند.

کاف همیشه باید روی پوست لخت نشسته باشد.

چندین نفس عمیق بکشید و تا 5 دقیقه قبل از اندازه گیری فشار خون بشوید.

اجتناب از صحبت کردن در طول آزمون.

پاها را روی کف قرار دهید و هنگام فشار خون اندازه گیری کنید.

اجتناب از بررسی فشار خون در یک اتاق سرد.

حمایت از بازو به عنوان نزدیک به سطح قلب که ممکن است.

فشار خون را در چند روز مختلف اندازه گیری کنید.

قبل از مصرف فشار خون، سیگار کشیدن، نوشیدن و تمرین را 30 دقيقه جلو ببريد.

قبل از مصرف یک آزمایش خون، مثانه را خالی کنید. یک مثانه کامل ممکن است یک فشار خون نامناسب به شما بدهد.

ساده ترین و دقیق ترین روش برای اندازه گیری فشار خون در خانه، خرید یک مانیتور خودکار فشار خون با کاف بازو است.

دستورالعمل های مربوط به استفاده ممکن است با هر دستگاه متفاوت باشد، و فرد باید به دقت آنها را برای اطمینان از عملکرد مناسب دنبال کند. اگر دستورالعمل ها دشوار است، اداره محلی یا اداره محلی قادر به نشان دادن شخص به نحوه کارکرد دستگاه است.

پزشکان ممکن است از یک فرد درخواست کنند که در طی مراجعه بعدی خود در خانه به دفتر خود مراجعه کنند تا دقت در مقایسه با خواندن دکتر انجام شود.

استفاده از دستگاه با کیفیت بالا اهمیت دارد، زیرا خواندن غیر دقیق ممکن است باعث تغییرات غیر ضروری یا مضر در داروها یا درمان شود.

انواع مانیتورهای فشار خون برای خرید آنلاین و در اکثر فروشگاه های مواد غذایی در دسترس هستند. یک فرد ممکن است بخواهد با یک دکتر صحبت کند که کدام مارک را توصیه می کند.

با استفاده از برنامه فشار خون

برنامه های کاربردی و دستگاه های مچ دست هستند که ادعا می کنند فشار خون را اندازه گیری می کنند، اما این نتایج اغلب نادرست هستند و راه مطمئن برای نظارت بر سلامت فرد نیستند.

برنامه هایی که نتایج فشار خون را وارد میکنند ممکن است برای افرادی که نیاز به انجام آزمایشهای معمول فشار خون دارند مفید باشد.

ضبط مجموعه ای از خواندن به این برنامه ها ممکن است به پزشکان کمک کند تا روند فشار خون را تشخیص دهد و درمان های خود را توصیه کند.

نتایج

قرائت فشار خون به دسته های زیر تقسیم می شود:

وضعیت فشار خون Systolic میلی متر Hg Diastolic mm Hg

طبیعی کمتر از 120 کمتر از 80

افزایش 120-129 کمتر از 80

فشار خون بالا در مرحله 1 (فشار خون بالا) 130-139 80-89

فشار خون بالا در مرحله 2 140 یا بالاتر 90 یا بالاتر

بحران فشار خون (به دنبال مراقبت پزشکی فوری) 180 یا بالاتر 120 یا بالاتر

فشار خون طبیعی هر چیزی کمتر از 120/80 mmHg در نظر گرفته می شود. با این حال، تعداد سالم ممکن است از فرد به فرد متفاوت باشد.

اعداد ممکن است بر اساس عوامل مانند:

سن

وزن

ارتباط جنسی

فعالیت بدنی

شرایط پزشکی پایه

افرادی که در مورد فشار خون هدفشان مطمئن نیستند، باید از یک دکتر برای راهنمایی بازدید کنند.

اگر خواندن در خانه بیشتر از حد معمول باشد، 5 دقیقه بعد، برای اطمینان از اینکه دقیق است، خواندن دیگری را انجام دهید.

هر فردی که فشار سیستولیک بیش از 180 میلی متر جیوه یا یک فشار دیاستولیک بیش از 120 میلی متر جیوه داشته باشد، باید مراقبت های اورژانسی را به دنبال داشته باشد، زیرا این نشانه ای از بحران پرفشاری خون است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.