Take a fresh look at your lifestyle.

فواید رنگ آمیزی بزرگسالان چیست؟

درباره فواید رنگ آمیزی بزرگسالان چه می دانید؟ کتابهای رنگ آمیزی بزرگسالان در چند سال گذشته بسیار مورد توجه قرار گرفته است و طرفداران بسیاری  دارد. این کتابها – با الگوهای خالی ماندالا، حیوانات و طرح های گلدار در بسیاری از فروشگاه ها وجود دارد. اما چه چیزی آنها را بسیار محبوب کرده است؟

رنگ آمیزی می تواند به شما کمک کند هنرمند درونی خود را هدایت کنید، استرس را از بین می برد و احساس آرامش را به ارمغان می اورد. اما آیا رنگ آمیزی برای بزرگسالان فایده ای دارد؟ و این تفریح با مغز ما چه می کند تا چنین لذت و آرامشی را به ارمغان بیاورد؟

رنگ آمیزی بزرگسالان باعث آرامش افراد می شود؟

از فواید رنگ آمیزی بزرگسالان  این است که به افراد آرامش می دهد. با رنگ آمیزی توجه از خودمان دور می شود. یک عمل ساده، مانند رنگ آمیزی، توجه شما را از خود (و آن چیزهایی که به شما استرس می دهند) دور می کند. به این ترتیب، بسیار شبیه به یک تمرین مدیتیشن است.
فواید رنگ آمیزی بزرگسالان این است که باعث آرامش مغز می شود. وقتی افکار روی این فعالیت ساده متمرکز می شوند، مغز شما تمایل به آرامش دارد. با این کار شما از افکار و ارزیابی های خود ناراحت نمی شوید. مشکلات زندگی از آگاهی شما دور می شود، و بدن و مغز شما ممکن است این را مفید بدانند
خارج از خطوط رنگ کنید! نتیجه رنگ آمیزی قابل پیش بینی یا تجویز نیست. می تواند به همان اندازه مرتب – یا به هم ریخته – که شما انتخاب می کنید، باشد و این یکی از مزایای آرامش بخش آن است. به سختی می توان رنگ آمیزی را خراب کرد، و حتی اگر این کار را انجام دهید، هیچ نتیجه واقعی وجود ندارد.

فواید رنگ آمیزی بزرگسالان چیست؟

چرا به برخی از افراد کمک می کند اما به برخی کمک نمی کند؟

رنگ آمیزی بزرگسالان همه را آرام نمی کند. اینکه از رنگ آمیزی لذت می برید یا نه بستگی زیادی به تجربیات قبلی شما دارد. اگر در کودکی از رنگ آمیزی لذت می بردید، به احتمال زیاد در بزرگسالی نیز از آن لذت خواهید برد.

معمولاً بزرگسالان فعالیتهایی را که در دوران کودکی دوست داشتند برای تفریحات بزرگسالی انتخاب می کنند.

آیا تحقیقاتی برای حمایت از آن به عنوان نوعی آرامش وجود دارد؟

تحقیقات در مورد رنگ آمیزی بزرگسالان محدود است، زیرا محبوبیت آن اخیرh افزایش یافته است. با این حال هنر درمانی سالهاست که با موفقیت زیادی مورد استفاده قرار می گیرد.

در تحقیقی در سال 2006، محققان دریافتند که هنر درمانی و ذهن آگاهی برای زنان مبتلا به سرطان به کاهش قابل توجه علائم ناراحتی جسمی و روحی در طول درمان آنها کمک می کند. هنر درمانی همچنین برای افرادی که با شرایط دیگر مانند افسردگی، اضطراب، اعتیاد و ضربه روبرو می شوند، مفید است.

در مطالعه ای جدیدتر، محققان اثربخشی رنگ آمیزی طرح هندسی پیچیده مانند ماندالا را در کاهش اضطراب با گروهی از دانشجویان کارشناسی ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که میزان اضطراب برای دانش آموزان کاهش می یابد و نشان می دهد که این تمرین نوعی حالت مراقبه ایجاد می کند که برای کاهش اضطراب مفید است.

“در حالی که رنگ آمیزی بزرگسالان ممکن است کمی با هنر درمانی و ذهن آگاهی متفاوت باشد، من فکر می کنم رنگ آمیزی بزرگسالان نتایج مشابهی را به همراه خواهد داشت. به احتمال زیاد مزایای درمانی آن شبیه به گوش دادن به موسیقی مورد علاقه افراد است. ”دکتر بیا می گوید.

چرا رنگ آمیزی بزرگسالان اکنون محبوب شده است؟

داشتن سرگرمی برای کمک به کاهش استرس چیز جدیدی نیست، خواه مردم گلف بازی کنند، آشپزی کنند، هم مدل هواپیما بسازند و هم کتابهای ضایعاتی را کنار هم جمع کنند.

اما با وضعیت فعلی زندگی روزمره با COVID-19، و بسیاری از عدم فعالیت ها، رنگ آمیزی فقط می تواند بلیطی باشد که به شما کمک می کند آرامش خود را حفظ کرده و آرامش یابید.

فواید رنگ آمیزی بزرگسالان چیست؟

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.