Take a fresh look at your lifestyle.

فواید کوهنوردی چیست

فواید کوهنوردی برای سلامتی

همه ما نگران سلامتی خود هستیم و تلاش خود را قوی و سالم نگه می داریم تا بتوانیم عمر طولانی و شادی داشته باشیم. یکی از این راه ها می تواند کوهنوردی باشد. کوهنوردی رشته ای جداب است که دارای زیرشاخه های مختلفی است. این رشته ورزشی دارای فواید بسیاری است که در ادامه این مطلب می توانید بخوانید. همراه ما باشید تا پاسخ پرسش فواید کوهنوردی چیست را بخوانید.

فواید کوهنوردی برای سلامتی بدن

مزایای سلامتی و تندرستی در فضای باز بی شمار است. علاوه بر مزایای جسمی، مزایای بهداشت روانی و اجتماعی زیادی نیز وجود دارد.

سلامت جسمانی

کوهنوردی از گروه های عضلانی زیادی در بالا و پایین بدن استفاده می کند. ماهیچه های پشت ، شکم و ساق پا و ماهیچه ها ، شانه ها و بازوهای شما تمرین می کنند.
کوهنوردی منظم می تواند استقامت و استقامت و همچنین قدرت ماهیچه ها را بهبود بخشد. علاوه بر این ، همه موارد دستیابی و کشش برای نگه داری باعث افزایش چابکی و چابکی می شود. پیاده روی در خارج از منزل ، پیاده روی برای رسیدن به صخره ای که می خواهید از آن بالا بروید ، همچنین ورزش هوازی خوبی است.

سلامت روان و رفاه

کوهنوردی مزایای سلامتی زیادی را ارائه می دهد که فقط جسمی نیستند. باعث افزایش عزت نفس ، چابکی ذهنی و خودآگاهی شما می شود. این یک استرس قوی و تمرین کامل بدن است ، بنابراین برای رفاه عمومی خوب است.
کوهنوردی به حل مشکلات ، تمرکز ذهنی و تمرکز زیاد نیاز دارد ، بنابراین به تیز شدن مغز شما کمک می کند. بسیاری از مردم آن را دوست دارند زیرا به شما امکان می دهد از نگرانی های روزمره فرار کنید و فقط روی صعود تمرکز کنید. همچنین می تواند حس بزرگی از دستاورد به همراه داشته باشد.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهید

در پاسخ به پرسش فواید کوهنوردی چیست اینگونه می توان گفت که پیاده روی و کوهنوردی با کاهش سطح تری گلیسیرید ، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
بیماری قلبی زمانی ایجاد می شود که پلاک های بیش از حد در عروق کرونر تجمع کرده و توانایی جریان خون به قلب را محدود می کند. به گفته موسسه سنجش و ارزیابی سلامت ، این بیماری یکی از مهمترین علل مرگ و میر در سراسر جهان است.
کوهنوردی و کوهنوردی از جمله راه های متعدد برای کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی است. پیاده روی و کوهنوردی باعث افزایش میزان لیپوپروتئین با چگالی بالا در خون شما می شود.

افزایش تراکم استخوان

پیاده روی و کوهنوردی تمریناتی برای تحمل وزن و حرکات پلایومتریک هستند که هر دو در افزایش تراکم استخوان و کاهش سرعت از دست دادن کلسیم نقش دارند. هر دو نوع ورزش در فضای باز مستلزم این است که بدن خود را در برابر نیروی جاذبه در سربالایی حرکت دهید. با توجه به میزان و فراوانی فشار عضلانی ناشی از صعود یا پیاده روی در سربالایی، استخوان ها بطور فزاینده ای متراکم شده و در برابر شکستن مقاوم تر می شوند.
میزان کشیدگی عضلات در حین تمرین همچنین باعث افزایش تراکم استخوان می شود. کوهنوردی و پیاده روی با یک بسته نسبتاً سنگین بر میزان فشار اعمال شده به همان شیوه ای که وزنه برداری انجام می دهد می افزاید.

مزایای کوهنوردی

روی تعادل خود کار کنید

کوهنوردی ورزش تمام بدن است. علاوه بر افزایش استقامت قلبی عروقی و تمرین در قسمت فوقانی و تحتانی بدن، آنها همچنین برای بهبود تعادل شما عالی هستند. راه رفتن و بالا رفتن از سطوح ناهموار ماهیچه های اصلی شما را به گونه ای درگیر می کند که تعداد کمی از تمرینات دیگر بتوانند. نوع حرکت جانبی که در هنگام پیاده روی یا کوهنوردی به دست می آید ، ماهیچه های شکم ، ساق پا و کمر را که همگی به تعادل کمک می کنند ، اما به ندرت در حین فعالیت روزانه انجام می شود ، تقویت می کند.
پیاده روی و کوهنوردی همچنین می تواند هماهنگی و قضاوت چشم و پا را بهبود بخشد که یکی دیگر از ویژگی های فواید کوهنوردی چیست می باشد.

از هوای تازه استفاده کنید

آلودگی هوا یکی از مهمترین مشکلات بهداشتی جهان است. خارج شدن از طبیعت به ریه های شما آرامش می دهد. یکی از بهترین بخشهای هر پیاده روی یا کوه نوردی رفتن به صحرا و تنفس هوای تازه است. آلودگی هوا به سرطان ریه ، عفونت حاد تنفسی تحتانی، سکته مغزی و بیماری های قلبی کمک می کند.  برای افرادی که از آسم و آلرژی رنج می برند ، هوای تازه به کاهش این مشکلات تنفسی و تسکین دشواری تنفس کمک می کند.

کاهش وزن موثرتر

از فواید کوهنوردی می توان به کاهش وزن و سوزاندن کالری اشاره کرد. در حالی که هر نوع ورزش  هنگامی که به درستی انجام شود، باعث کاهش وزن می شود، پیاده روی و صعود در ارتفاعات هم راه موثری برای این کار است. مطالعات نشان داده اند که صرف یک هفته در ارتفاعات بالاتر به افراد در کاهش وزن کمک می کند. تصادفی نیست که جوامع کوهستانی میزان چاقی بسیار کمتری نسبت به جوامع به عنوان سطح دریا دارند.
این امر به این دلیل است که گذراندن طولانی مدت در ارتفاعات بالاتر متابولیسم بدن را تسریع می کند ، پروتئین ها ، کربوهیدرات ها و چربی ها را سریعتر پردازش می کند و در عین حال اشتها را کاهش می دهد. کوهنوردان می توانند بین 60 تا 300 کالری در هر کیلومتر بسوزانند.

فواید کوهنوردی
فواید کوهنوردی چیست

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.