Take a fresh look at your lifestyle.

متن دعای یا من اظهر الجمیل با ترجمه فارسی

متن کامل دعای یا من اظهر الجمیل

یکی از دعاهای پر فضلیت و شریف که علما، بزرگان و پیامبران به خواندن آن سفارش کرده اند، دعای یا من اظهر الجمیل است. این دعا انسان را از گناهان حفظ می کند و انسان از هر گناهی در امان می ماند، همچنین باعث رستگاری انسان در دنیا و آخرت می گردد. هر فردی که با خلوص و نیت قلبی این دعا را بخواند به آرزوهای قلبی خود نیز می رسد و خواسته های او اجابت می شوند. در این پست متن دعای یا من اظهر الجمیل با ترجمه فارسی به شما ارائه می شود، با ما همراه باشید.

متن دعای یا من اظهر الجمیل با معنی

علاوه بر حاجت روایی اگر به دنیال دعای عربی تشکر از خدا هسنید می توانید این دعا را بخوانید. از علامه مجلسی نقل شده است که عمر بن شعیب می گوید: جدم از پیامبر بزرگوار اسلام شنید که روزی حضرت جبرائیل (ع) بر من نازل شد در حالی که لبخند بر لب داشت بر من سلام کرد من نیز جواب سلام او را دادم و گفتم علیکم السلام یا جبرائیل.

جبرائیل (ع) گفت: خداوند عزوجل هدیه ای برای تو فرستاده و آن کلماتی از گنج های بهشت است که خداوند به تو کرامت فرموده است.

گفتم آن کلمات چیستند؟

گفت: آن کلمات این ها هستند:

“يَا مَنْ‏ أَظْهَرَ الْجَمِيلَ‏ وَ سَتَرَ الْقَبِيحَ‏ يَا مَنْ لَمْ يُؤَاخِذْ بِالْجَرِيرَةِ وَ لَمْ يَهْتِكِ السِّتْرَ يَا عَظِيمَ الْعَفْوِ يَا حَسَنَ التَّجَاوُزِ يَا وَاسِعَ الْمَغْفِرَةِ يَا بَاسِطَ الْيَدَيْنِ بِالرَّحْمَةِ يَا صَاحِبَ كُلِّ نَجْوَى وَ يَا مُنْتَهَى كُلِّ شَكْوَى يَا مُقِيلَ الْعَثَرَاتِ‏ يَا كَرِيمَ الصَّفْحِ يَا عَظِيمَ الْمَنِّ يَا مُبْتَدِئاً بِالنِّعَمِ قَبْلَ اسْتِحْقَاقِهَا يَا رَبَّنَا وَ يَا سَيِّدَنَا وَ يَا مَوْلَانَا وَ يَا غَايَةَ رَغْبَتِنَا أَسْأَلُكَ يَا اللَّهُ أَنْ لَا تُشَوِّهَ خَلْقِي بالنَّار”

ای که زیبایی را آشکار کنی و زشتی را بپوشانی و از من پرده حرمت را ندری، ای بزرگوار گذشت، ای نیکو درگذرنده، ای فراخ آمرزش، ای به مهر گشاده دو دست با رحمت، ای صاحب هر راز، ای نهایت هر گلایه، ای بزرگوار چشم پوش، ای بزرگ احسان، ای آغاز کننده هر نعمت پیش از لیاقت آن، ای پروردگار، ای آقا، ای مولا، ای نهایت، ای فریادرس، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و از تو می‌خواهم که مرا در آتش دوزخ قرار ندهی.

بعد از خواندن این دعا، هر چه از خداوند بخواهید اگر به صلاح و مصلحت شما باشد، نیز اجابت می گردد.

بخوانید: 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.