Take a fresh look at your lifestyle.

متن صلوات مخصوص حضرت فاطمه زهرا (س) با معنی، نحوه ختم و ثواب آن

متن صلوات خاصه حضرت زهرا

صلوات به معنی سلام و درود است و همان طور که می دانید در تعالیم دینی ما به صلوات بر امامان و پیشوایان دینی بسیار سفارش شده است. صلوات بر فاطمه زهرا سلام الله علیها ثواب و فضیلت بسیار دارد و برای حاجت روایی در ایام فاطمیه بسیار مناسب می باشد. اللهم صل علی فاطمه و ابیها … صلوات مخصوص حضرت زهرا می باشد که در ادامه معنی اللهم صل علی فاطمه و ابیها و فضیلت ذکر آن را برای شما شرح خواهیم داد. اگر نمی دانید در ایام فاطمیه چه دعایی بخوانیم و چه مناجات هایی در ایام فاطمیه سفارش شده بهتر است بدانید صلوات حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها یکی از بهترین آن هاست.

متن صلوات مخصوص حضرت فاطمه زهرا س

اللهم صل علی فاطمه و ابیها وَ بَعلِهَا وَ بَنِیهَا وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فِیهَا بِعَدَدِ مَا اَحاطَ بِهِ عِلمُک

معنی صلوات مخصوص حضرت فاطمه زهرا

بارپروردگارا، درود فرست بر فاطمه و پدر بزرگوارش و همسر گرامی‌اش و فرزندان عزیزش (و آن رازی که در وجود او به ودیعه نهادی)، به تعداد آنچه دانش تو بر آن احاطه دارد.

در صلوات مخصوص حضرت فاطمه زهرا، منظور از «رازی که در وجود مقدس آن حضرت (س) به ودیعه نهاده شده» حضرت حجت و امام زمان (ع) هستند.

فضیلت صلوات بر حضرت فاطمه 

  • در بیان ثواب صلوات بر حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها همین کافی است که بدانید پیامبر اکرم (ص) می فرماید:

یا فاطمةُ مَن صَلّی عَلَیکِ، غَفَرَاللهُ لَهُ وَ اَلَحَقَهُ بی حَیثُ کَنتُ فی الجَنَةِ.

ای فاطمه هرکس برای تو صلوات بفرستد خداوند اورا مورد آمرزش خویش قرار می دهد و در هر کجای بهشت که من باشم اورا به من ملحق خواهد ساخت.

  • مرحوم جعفر آقا مجتهدی درباره ثواب و فضیلت صلوات حضرت زهرا می فرمودند این صلوات آثار و برکات فراوانی دارد.
  • امام صادق (ع):

سنگین ترین چیزی که در روز قیامت در ترازوی اعمال بنده گذاشته می شود، صلوات فرستادن بر محمد و خاندان مطهر او است.

نحوه ختم صلوات حضرت زهرا برای حاجت

  •  مرحوم جعفر آقا مجتهدی (ره) صلوات مخصوص حضرت زهرا را به تعداد 135 مرتبه که هم عدد با اسم مبارکه “فاطمه” است را توصیه میکردند.
  • نحوه ختم صلوات حضرت زهرا برای حاجت از آیت الله ملا علی معصومی :

آیت الله ملا علی معصومی (ره) در رابطه با چگونگی ختم صلوات حضرت زهرا میگفتند در توسل به حضرت زهرا (ع) 530 مرتبه این گونه بگو:

اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.

و یا بگو:

الهی بحق فاطمه و ابیها و بعلها و بنیها و السر المستودع فیها

گفته شده مرحوم شیخ بهائی نیز این عدد را ذکر فرموده اند.

  • جالب است بدانید که عدد 530 به تعداد حروف ابجد فاطمه می باشد:

ف=80، أ=1، ط=9، م=40، ت= 400

صلوات خاصه حضرت زهرا

“اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلَادِهَا اللَّهُمَّ وَ كَمَا جَعَلْتَهَا أُمَّ أَئِمَّةِ الْهُدَى وَ حَلِيلَةَ صَاحِبِ اللِّوَاءِ وَ الْكَرِيمَةَ عِنْدَ الْمَلَإِ الْأَعْلَى فَصَلِّ عَلَيْهَا وَ عَلَى أُمِّهَا خَدِيجَةَ الْكُبْرَى صَلَاةً تُكْرِمُ بِهَا وَجْهَ أَبِيهَا مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ تُقِرُّ بِهَا أَعْيُنَ ذُرِّيَّتِهَا وَ أَبْلِغْهُمْ عَنِّي فِي هَذِهِ السَّاعَةِ أَفْضَلَ التَّحِيَّةِ وَ السَّلَامِ”

معنی صلوات خاصه حضرت زهرا

خدايا درود فرست بر صديقه (طاهره ) فاطمه آن بانوى پاكيزه محبوب دوست و پيامبرت و مادر دوستان و برگزيدگانت آن بانويى كه او را برگزيدى و فضيلت و برتريش دادى بر زنان جهانيان خدايا تو انتقامش را بگير از كسانى كه به او ستم كردند و حرمتش را سبك شمردند. و تو اى خدا خونخواهى فرزندانش را بكن خدايا همچنانكه او را بدين مقام رساندى كه مادر امامان راهنما و همسر پرچمدار ‏محشر و گرامى در عالم بالا قرارش دادى پس درود فرست بر او و بر مادرش (خديجه) درودى كه گرامى دارى بدان آبروى پدرش محمد صلى الله عليه و آله را و روشن گردانى بدان ديده فرزندانش را و برسان بديشان از من در اين ساعت بهترين تحيت و سلام را.

فایل صوتی صلوات حضرت زهرا

لینک دانلود

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.