Take a fresh look at your lifestyle.

مراقبت های بعد از عمل عقیم سازی سگ

مراقبت بعد از عمل سگ

وقتی سگ را عقیم کرده اید ، حتما تغییراتی در رفتار آن به وجود می آید و طبیعتا نیاز بیشتری به شما دارد  تا چند روز بعد از عمل سگ به شدت خسته است و حالت تهوع دارد همچنین خطر چرک کردن زخم نیز بسیار بالاست . 

مراقبت از سگ بعد از عمل
مراقبت از سگ بعد از عمل

بعد از عمل یک جای راحت ، ساکت و به دور از بچه ها و دیگر حیوانات خانگی برای دراز کشیدن سگ مهیا کنید تا بتواند به راحتی بخوابد و استراحت کند . به صورت مرتب به سگ خود سر بزنید تا مطمئن شوید که استفراغ نکرده است .مکان مورد نظر باید ساکت ، بدور از بچه ها و دیگر حیوانات خانگی شما باشد تا سگ بتواند به راحتی بخوابد . ساعتی یک بار به سگ سر بزنید تا مطمئن شوید که استفراغ نکرده است .
توجه داشته باشید که سگ شما هنوز تحت تاثیر داروی بیهوشی میباشد و به تمام حرکات و احساسات بدن خود کنترل کامل ندارد .

نشانه هایی از جمله : بی حالی شدید ، کم شدن اشتها ، اسهال و بالا آوردن مداوم در صورتی که بیشتر از ۲۴ ساعت بعد از جراحی ادامه داشته باشند میتوانند خطرناک باشند .
تا ۲۴ ساعت بعد از جراحی نیازی به نگرانی در مورد موارد گفته شده نیست مگر اینکه خیلی شدید باشند .
سرفه تا چند روز بعد از جراحی طبیعی میباشد زیرا در هنگام جراحی از تیوپی جهت کمک به تنفس سگ در بیهوشی استفاده میشود که میتواند باعث ایجاد حساسیت شود .

مراقبت های بعد از عمل
مراقبت های بعد از عمل

باید صبر کنید تا اثر ماده بیهوشی کاملا از بین برود سپس به سگ غذا دهید البته مصرف آب در هر صورت ضروری است . در  بیشتر مواقع  سگ ها تا شب بعد از جراحی به حالت نسبتا معمولی میرسند و شروع به غذا خوردن میکنند ، اما اگر این زمان به بیش از 48 ساعت رسید باید به دامپزشک اطلاع دهید . برای اولین وعده بعد از جراحی نصف غذای همیشگی سگ را به او بدهید و بقیه غذا را در طول روز به او بدهید .

اولین وعده غذایی بعد از عمل
اولین وعده غذایی بعد از عمل

بعد از عمل جراحی باید از قلاده ایمنی لامپی یا مخروطی استفاده کنید تا مانع لیس زدن و جویدن محل جراحی توسط سگ بشوید . در ضمن برای پرت شدن حواس سگ میتوانید به او اسباب بازی بدهید تا آن را لیس بزند .

قلاده ایمنی سگ
قلاده ایمنی سگ

باید روزی 2 بار محل بخیه را چک کنید اگر بخیه باز شده بود  به دام پزشک اطلاع دهید و در صورت کثیف بودن آن را با پنبه تمیز پاک کنید .

همچنین به مدت یک هفته فعالیت های سگ را محدود کنید . مقدار کمی پیاده روی در روز برای سگ خوب است اما باید مراقب باشید به سگ های دیگر نزدیک نشود .

محدود کردن فعالیت های سگ
محدود کردن فعالیت سگ

برای جوش خوردن کامل بخیه باید تا چند هفته اجازه دویدن و پریدن را به سگ ندهید . 

اجازه اجازه پریدن و دویدن به سگ ندهید
اجازه پریدن و دویدن به سگ ندهید

 تا ۱۰ روز بعد از عمل سگ را حمام نکنید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.