Take a fresh look at your lifestyle.

معنی اسم رستا در فارسی چیست؟ آیا این اسم خز شده؟

اسم رستا حتما تاکنون به گوشتان خورده است. در این مطلب در مورد معنی اسم رستا و اینکه آیا این اسم شایع و یا به عبارتی خز شده صحبت شده و بطور کلی هر اطلاعاتی در مورد اسم رستا و معنی این اسم رو می تونید در این نوشته دنبال کنید.

اسم رستا یک اسم دخترانه فارسی به معنی رستگار شده، رهایی یافته و یا از بند جدا شده است که در حال حاضر بسیاری از افراد برای نوزاد دختر خود از این اسم استفاده می کنند.

معنی اسم رستا در فارسی چیست

برخی از پدر مادرها موقع انتخاب اسم سعیدارند اسمی را انتخاب کنند که خیلی شایع نباشد و خاص و زیبا باشد. ممکن است به همین دلیل انتخاب اسم های عجیب را ترجیح دهند.

در بین اسامی دلنشین و زیبای دخترانه که ریشه فارسی داشته باشد، اسم رستا، یک اسم دخترانه زیباست که در حال حاضر رواج چشمگیری نداشته و در عین حال دلنشین و زیباست و می تواند گزینه خوبی برای والدین خاص پسند ایرانی باشد.

رستا یک اسم دخترانه چهارحرفی، زیبا با ریشه فارسی است که در فهرست  اسامی دخترانه کمتر شنیده سده  و خاص قرار میگیرد و یک اسم کوتاه با تلفظی دلنشین است که با آگاهی از معنی آن که ، (رهاشده و رستگار شده) می باشد، به عنوان یک اسم با مفهوم و خاص شناخته می شود.

ریشه اسم رها فارسی است و از دو قسمت (رست به معنای رهایی و رهیدن + پسوند ا ، به معنای رها شده و رستگار شده تشکیل شده است.

اسم رستا از مصدر رستن می باشد که به معنای رستاخیر هم هست. معادل انگلیسی اسم رستا واژه هایsalvation و grow up هستند.
در توصیف اسم رستا مانند کرم ابریشمی که است که تبدیل به پروانه میشود و از پیله خود رهایی می یابد.

معنی اسم رستامعنی اسم رستا در لغت نامه دهخدا

کلمه رستا : مخفف روستا به معنی دیه

آیا اسم رستا خز شده

براساس آمار سال 1394، حدود 150 نفر در ایران دارای اسم رستا هستند.

معنی اسم رستا، رستگار شده و رهایی یافته است . این اسم از جمله اسم‌های زیبای دخترانه تقریبا کمیاب است که بسیار دلنشین و خاص است.

گفته شده که اسم رستا از رستاخیز هم نشات می گیرد و روز قیامت را یادآور می شود.

ابجد اسم رستا

در مورد اینکه تعداد حروف ابجد اسم رستا چقدر است:

ابجد کبیر اسم رَستا برابر است با: ۶۶۱
ابجد صغیر اسم رَستا برابر است با: ۱۳

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.