Take a fresh look at your lifestyle.

معنی انواع صداهای مرغ عشق چیست و چطور نیاز های مرغ عشق را بفهمیم

**معنی انواع صداهای مرغ عشق چیست و چطور نیاز های مرغ عشق را بفهمیم**

پرنده ها و بخصوص مرغ عشق صداهای مختلفی از خود تولید می کنند که هرکدام از آنها می تواند نشانه یک چیزی باشد. اطلاعات این مقاله بر اساس اطلاعاتی که از یک وبسایت معتبر در زمینه شناخت نیازهای پرندگان تهیه شده است و درباره معنی انواع صداهای مرغ عشق و اینکه چطور از روی صدا نیاز های مرغ عشق را تشخیص دهیم می باشد. باماهمراه باشید.

انواع صداهای مرغ عشق به چه معناست؟

در ادامه به تفکیک به انواع صداهای مرغ عشق و علائم و دلیل آن می پردازیم. کسانی که از این پرنده زیبا و دوستداشتنی نگهداری می کنند مطالب را با دقت بخوانند تا درک بهتری از این پرنده خانگی محبوب پیدا کنند.

چهچه(جیک جیک) شاد

چهچهه تک و بریده بریده! یا جیک جیک! احتمالاً معمول ترین صدای مرغ عشق به شمار می رود. آن صدای رضایت و خرسندی است و بدان معنی است که پرنده شما با خوشحالی در حال زندگی است. این صدا تضمینی مداوم از خوب بودن اوضاع می باشد و کمک می کند تا پرنده دوباره به دسته پرندگان بپیوندد.

همچنین معنای چهچه زدن مرغ عشق “من اینجا هستم!” است و در مواردی که صاحب پرنده در مورد محل احتمالی پرنده نگران است، دارد. پرنده وقتی این صدا را درمی آورد که چیز بخصوصی برای گفتن ندارد و نمی تواند ساکت بماند- شبیه به فردی که نمی تواند ساکت بماند و باید سکوت را با یک جمله بشکند.

گوش کنید: دانلود صدای مرغ عشق با کیفیت بالا

چهچه ی غمگین مرغ عشق

چهچهه یک صدای چندمنظوره است. علیرغم آنچه در پاراگراف قبلی ذکر شد، چهچهه می تواند برای جلب توجه شما و هشدار در مورد نبود آب و غذا یا دیگر مشکلات مربوط به قفس باشد. اگر چهچهه بلندتر باشد، جیک جیک مداوم!، مرغ عشق هیجان زده است. این می تواند به خاطر نزدیکی به پرندگان جدید یا صدای پرنده باشد(برای مثال، چهچهه گنجشکانی که از پنجره باز به گوش می رسد). پرنده ممکن است با امید به شنیدن پاسخ از سوی پرندگان دیگر (یا از سوی شما اگر شما همراه اصلی او باشید)، چنین صدایی را درآورد. آن همچنین می تواند نوعی زنگ خطر باشد، در مواردی که چهچهه خیلی زود تبدیل به جیغ بلند ناشی از غرغر شود.

چهچه ی غمگین مرغ عشقصدای غر کردن مرغ عشق

این صدایی است که هیچ کس علاقمند به شنیدنش نیست، ازجمله دیگر مرغ عشق های داخل قفس. این بدان معنی است که چیزی درست نیست. پرنده ممکن است وحشت زده شده و ازچیزی ترسیده باشد، ممکن است آسیبی به او وارد شده باشد، یا ممکن است وجود درنده ای را به صورت واقعی یا در تصورش، حس کرده باشد، یا شاید فقط از دست شما عصبانی است زیرا هنوز ظرف غذا را پر نکرده اید.

از سوی دیگر، آن ممکن است فقط خشم مرتبط به هورمون های پرنده داخل قفس باشد، که در این مورد این خشم در نهایت فروکش خواهد کرد. پرندگان خانگی در فصل جفت گیری پر سروصدا و عصبانی می شوند.

صدای اطمینان بخش اغلب موجب آرام شدن پرنده می شود. اگر پرهای او نزدیک به بدنش باشد، این بدان معنی است که ترسیده است. پوششی بر روی قفس موجب ساکت شدن او خواهد شد، ضمنی این که شما به دنبال منشا مشکل می گردید. سروصدا، دود، حیوانات خانگی دیگر، بچه های شیطان؟

صدای پچ پچ مرغ عشق

صدای پچ پچ مرغ عشق، نشانه ای از رضایت و خرسندی او است. صداهایی که پرنده در این حالت درمی آورد شبیه به زیرلب سخن گفتن است؛ و اگر شما به پرنده یاد داده باشید، کلمات و عبارات قابل تشخیصی نیز در این میان شنیده خواهد نظد. او در حالت نشسته صدای پچ پچ از خود درمی آورد و پرهای خود را به سمت بالا به نشانه ی شادمانی باز می کند.

اگر پرنده شما نر است، او صدای پچ پچ را به منظور خودنمایی و جلب توجه و اظهار عشق به پرندگان ماده درمی آورد. در صورت نبود هم نوع، مرغ عشق اغلب در آینه با این باور صدای پچ پچ و جیک جیک درمی آورد که پرنده ای که تصویرش در آینه منعکس شده، به جیک جیک او توجه می کند. این صدای چهچهه دوست داشتنی اغلب با حرکات سر و سیخ شدن پرهای سر همراه است.

بیشتر بخوانید: چگونه کبوتر را جلد کنیم؟

آواز خواندن مرغ عشق

مرغ عشق از چهچهه، سوت، صدای پچ پچ، لرزش صدا و صداهای متنوع دیگر(ازجمله حرف زدن) استفاده کرده و آهنگ دلنشین و ناموزونی را تولید می کند. آن ها اغلب با یکدیگر آواز می خوانند و به این روش یکدیگر اطمینان می بخشند که همه چیز خوب است و همگی در امنیت به سر می برند. آواز خواندن همیشه نشانه ی خوبی است که بیانگر شاد و سالم بودن پرنده می باشد.

لحن سرزنش آمیز

مرغ عشق صدای بلند شبیه به هیس دارد، چیزی شبیه به تسسسسک! آن ها وقتی این صدا را درمی آورند که فضای شخصیشان مورد تهاجم قرار گرفته باشد و حالت تهاجمی پیدا کرده باشند. این صدا بیشتر زمانی به گوش می رسد که پرنده در حال لانه سازی باشد و یا در گوشه شلوغ قفس گیر افتاده باشد. این صدا هشدار می دهد که هرکس یا هرچیزی که موجب آزار شده است، پرنده را نترسانده بلکه او را عصبانی کرده است.

اگر صدایی شبیه به این را بسیار می شنوید، ممکن است بدان معنی باشد که فضای کافی در قفس وجود ندارد و پرندگان به هم برخورد می کنند. در یک لانه مرغ بزرگ تر، لحن سرزنش آمیز بخشی از نشانه گذاری قلمرو در زندگی هر مرغ عشقی است- به ویژه در ایستگاه تغذیه شلوغ.

صدای تق تق منقار مرغ مشق

مرغ عشق وقتی بر روی نشیمنگاه نشسته است و با منقار خود صدای تق تق درمی آورد، در حال جویدن غذا نیست. این صدا معادل صدای خرخر گربه می باشد. بدان معنی است که پرنده عمیقاً راضی است و احتمالاً خیلی زود به خواب فرومی رود.

بیشتر بدانید: آموزش غذا دادن به پرنده ها

صداهای دیگر مرغ عشق

مرغ عشق ها دارای دامه وسیعی از صداها هم دارای آهنگ و هم بی آهنگ هستند. آن ها همچنین صدای جیک جیک یا چهچهه ای که به نظرشان دلنشین می آید را تکرار می کنند و از آن به عنوان بخشی از رپرتوار خود استفاده می نمایند. برخی پرندگان تحت تاثیر صداهای اطراف خود ازجمله صدای تلفن، موسیقی، حیوانات خانگی دیگر، اتومبیل های درون خیابان و صداهای انسان، چه در واقعیت و چه در تلویزیون، هستند. به نظر می رسد که صداهای دیگر تنها برخاسته از تصور موسیقیایی پرنده می باشند.

شناسایی نیازهای مرغ عشق از روی صدامرغ های عشق به خاطر عدم توانایی در نگه داشتن ملودی، موسیقی دان های خوبی نیستند. آن ها برای شنیدن موسیقی که شما می نوازید، دست از انجام هرکاری برمی دارند و معمولاً با شما همراه می شوند به گونه ای که با پایان موسیقی، سکوت ناامیدکننده ای همه جا را فرامی گیرد. پرنده شما ژانرهای موسیقی مورد علاقه خود را دارد، حتی آهنگ مورد علاقه ای که با هر بار پخش شدن، موجب هیجان او می شود.

گاهی اوقات، قطعه موسیقی موجب عصبانیت پرنده به دلیل نامشخصی می شود، بنابراین همیشه توجه کنید که پرنده هنگام پخش موسیقی چه رفتاری از خود نشان می دهد و با موسیقی متال، اپرا یا هرچیزی که پرنده دوست ندارد، او را عصبانی نکنید.

زبان بدن پرنده مرغ عشق

زبان بدن به شما سرنخ های اضافی در مورد خلق و خوی مرغ عشق هنگام آواز خواندن می دهد. اگر پرهای او نزدیک به بدنش باشند و لاغرتر از معمول به نظر رسد، او ترسیده یا مضطرب شده است. اگر بال و پر می زند یا پرهای خود را از بدنش جدا می کند، این نشان دیگری از نارضایتی در مورد چیزی است. اگر او مثل همیشه است و کمی خود را به سمت بالا کشیده، خوشحال می باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.