Take a fresh look at your lifestyle.

هنگام خواب چه اتفاقی برای مغز می افتد

افزایش حافظه

وقتی که ما خوابیم، حتی اگر ما در حالت استراحت ناخودآگاه باشیم، مغز ما هنوز هم مشغول انجام کارهای خانگی کوچکی است. یکی از چیزهایی که مغز انجام می دهد، خاطرات جدیدی را شکل می دهد و افراد مسن تر را متحیر می کند. بنابراین اگر با حافظه خود مشکلی دارید، ممکن است همه چیز به شما نیاز داشته باشد. چرا؟ خوب، منطقه مغز درگیر در حافظه، به طور قابل ملاحظه ای تحت تأثیر کمبود خواب قرار دارد. شما فقط باید پدر و مادر نوزادان نوزاد را ببینید تا متوجه شوید که چه چیزی بر خواب تاثیر می گذارد مانند عملکرد مغز و توانایی فکر کردن به طور مستقیم. بنابراین خواب نه تنها برای همه مهم است، بلکه مخصوصا برای کسانی که در حال آموختن یا گرفتن امتحان هستند؛ چرا که مغز در طول خواب باید جوانه زده شود تا بتواند اطلاعات جدید را برای به یاد آوردن بهتر در آینده تقویت کند، مغز را قادر می سازد تا بهتر به یاد آوردن یادآوری حافظه بپردازد و همچنین اطلاعات جدید را در مغز ذخیره و ارسال کند تا شما فراموش نکنید .

ارتباطات خلاقانه را ایجاد می کند

خواب می تواند یک خلاقیت قوی تقویت کننده باشد؛ زیرا ذهن در یک حالت استراحت ناخودآگاه می تواند ارتباطات جدیدی را ایجاد کند که شاید در حالت بیداری ایجاد نشود. گاهی اوقات ذهن آگاه ما در راه مغز ناخودآگاه ما را از پیش می برد تا به وضوح تفکر، به ویژه هنگامی که به خلاقیت می آید. برای کسانی که از ما در صنعت خلاقیت کار می کنند خوب نیست. مغز بیقراری ما را قادر می سازد که ما فکر کنیم که چگونه و چه چیزی ما می خواهیم، ​​ما را قادر به استفاده از تخیل ما می کند، که خلاقیت و ارتباطات را با آنچه که قبلا می دانیم و آنچه که ما تصور می کنیم، ایده ها و افکار جدید را به ارمغان می آورد.

سم زدایی

همیشه تعجب می کنید که آیا مغز شما نیاز به سم زدایی دارد؟ خوب ظاهرا این کار را می کند، زیرا در حالی که شما در حال خوابیدن هستید سمومی که در مغز شما در طول روز ساخته شده است، به اندام های سم زدایی از قبیل کبد یا کلیه ها برای پردازش و از بین بردن، جلوگیری از ایجاد آنها می روند. توکسینهایی که در مغز جمع میشوند با بیماریهای نورودنژنتیک مانند آلزایمر و پارکینسون ارتباط دارند. محققان دانشگاه راچستر دریافتند که در طول خواب، مغز موش ها مولکول های مضر همراه با تولید عصبی را از بین می برد. فضای بین سلول های مغزی واقعا افزایش یافته است در حالی که موش ها ناخودآگاه هستند، به مغز اجازه می دهد تا مولکول های سمی را که در طول ساعات بیداری ساخته شده اند، از بین ببرد. این به این دلیل است که در طول خواب، مایع اطراف مغز و نخاع آزاد می شود که سلول های مرده را می سوزاند و سموم، که برای سلامتی درازمدت برای سلامت بسیار مهم هستند.

یادگیری و یادآوری نحوه انجام کارهای فیزیکی.

مغز اطلاعات را به حافظه طولانی مدت در طی آنچه که spindles sleep نامیده می شود، ذخیره می کند. اسپیندل خواب موج انفجار کوتاهی از امواج مغزی است که در فرکانس های قوی در مرحله خواب REM اتفاق می افتد. خواب REM هنگامی رخ می دهد که حرکت سریع چشم وجود داشته باشد و این زمانی است که اطلاعات به حافظه بلند مدت ذخیره می شود. خوابیدن به اندازه کافی خواب باعث می شود مانع از ورود اطلاعات جدید به حافظه و یا “بایگانی مغز” شود. این جایی است که مغز خاطرات کوتاه مدت ذخیره شده در قشر مغزی را به لوب زمانی می بخشد، جایی که آنها خاطرات طولانی مدت می شوند. این فرایند برای ذخیره اطلاعات مربوط به وظایف موتور مانند رانندگی و انجام ورزش بسیار مهم است. بنابراین اگر میخواهید بازی گلف خود را افزایش دهید، به خواب بیشتری خواهید رسید.

یک تصمیم بزرگ برای ایجاد آن

خوابیدن به تصمیمات شما کمک می کند … خواب به ما کمک می کند تصمیم گیری کنیم و تصمیم بیشتری بگیریم. هنگامی که ما در حال خواب هستیم، مغز بی سر و صدا پردازش اطلاعاتی را که در طول روز دریافت کرده است و از طریق مشکلات برای پاسخ دادن به آنها کار می کند. بنابراین، به جای تصمیم گیری های شتابزده در نقطه، مغز را قادر می سازد همه فاکتورها را در طول خواب، با ترکیب اندیشه های آگاهانه با پردازش ناخودآگاه انجام شود.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.