Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری و بدون کد رهگیری (اداره پست و تیپاکس)

این روز ها که به دلیل شیوع ویروس کرونا خرید های آنلاین و اینترنتی بیشتر از قبل شده و کسب و کار های آنلاین رونق گرفته اما در این بین برای برخی از افراد نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری و بدون کد رهگیری در اداره پست و تیپاکس سوال است. برخی کد رهگیری در اختیار دارند که به راحتی می توانند موقعیت بسته پستی خود را چه از اداره پست و چه از تیپاکس ارسال شده را مشاهده کنند.

بهترین کسب و کار ها در دوران شیوع ویروس کرونا چیست؟

نحوه رهگیری مرسوله پستی با کد رهگیری و بدون کد رهگیری

در ادامه این مطلب می توانید نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری و بدون کد رهگیری را بصورت مرحله به مرحله و تصویری مشاهده کنید.

نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری در سایت اداره پست

زمانیکه شما بسته ای را از پست ارسال کنید برای شما طی پیامکی کد رهگیری که معمولا 24 رقم است به همراه اطلاعات دیگر برای شما ارسال می شود. که این امکان را برای شما فراهم می سازد که در سایت رسمی اداره پست موقعیت بسته خود را پیگیری نمایید.

کافیست کد مرسوله فوق را کپی کرده و در فیلد جستجو سامانه رهگیری مرسوله شرکت ملی پست مطابق تصویر زیر پیست کنید.

نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری در سایت اداره پست
نحوه پیگیری بسته پستی با کد رهگیری در سایت اداره پست

پس از پیست (paste) کردن کد رهگیری وارد اطلاعات مرسوله پستی می شودید و می توانید موقعیت و اطلاعات مربوط به خروج از مبدا و ورود به شهر مقصد را مشاهده نمایید. اگر بسته شما با پست معمولی ارسال شود ممکن است 5 الی 7 روز زمان ببرد تا بسته به دست شما برسد اما پست پیشتاز زمان کمتری نیاز دارد و معمولی 3 روز به دست شخص می رسد.

اگر به هر دلیلی کد مرسوله در اختیار ندارید می توانید با اداره پست مقصد تماس حاصل فرمایید و بسته خود را پیگیری کنید و یا به اداره پست مبدا تماس بگیرید و از آنها خواهش کنید تا کد مرسوله را به شما بدهند.

معمولا فروشگاه هایی که بصورت آنلاین فعالیت می کنند پس از ارسال بسته پستی، کد مرسوله را برای خریدار ارسال می نماید اگر فروشگاهی این کار را انجام داد حتما از آنها بخواهید که کد را ارسال کد در غیر این صورت احتمال کلاهبرداری وجود دارد!

9 ایده برای کسب درآمد از طریق اینترنت

نحوه پیگیری انلاین مرسولات تیپاکس با کد رهگیری

خب معمولا زمان ارسال بسته توسط تیپاکس کمتر از پست می باشد و طی 24 الی 48 ساعت به مقصد می رسد و افرادی که به دلایلی در ارسال و یا دریافت بسته دارند، تیپاکس را انتخاب می کنند. مراحل پیگیری انلاین مرسولات تیپاکس با کد رهگیری نیز همچون اداره پست می باشد. پس از تحویل مرسوله به تیپاکس شما پیامی حاوی اطلاعات مرسوله همچون کد رهگیری 21 رقمی و ارزش بسته ارسال می شود که نمونه آن را در تصویر زیر می توانید مشاهده کنید.

نمونه پیامک ارسال مرسوله با تیپاکس
نمونه پیامک ارسال مرسوله با تیپاکس

می توانید با ورد به لینک رهگیری مرسوله تیپاکس که در پیامک ذکر شد، مرسوله خود را پیگیری کنید. مطابق تصویر زیر وارد لینک شده و کد مرسوله را کپی کنید و در فیلد جستجو paste نمایید.

 

سپس می توانید همچون تصویر زیر مشخصات مرسوله خود را با جزئیات کامل مشاهده نمایید.

اگر کد مرسوله را فراموش کردید و یا به هر دلیل ندارید می توانید با برقرار تماس با یکی از شعب تیپاکس مبدا و یا مقصد بسته خود را با ارائه مشخصاتی همچون نام گیرنده و یا فرستند شهر مبدا و یا مقصد، پیگیری نمایید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.