Take a fresh look at your lifestyle.

نذر نمک حضرت فاطمه زهرا چگونه است؟ (سفارش شده برای حاجت روایی)

نحوه نذر نمک حضرت زهرا

نذر نمک حضرت فاطمه زهرا (س) به گفته بزرگان ما و از گذشته تا کنون برای رفع حاجات و نیازها از بهترین نذرها بوده است و بسیار توصیه شده است. خیلی ها برای گرفتن حاجات خود نذر می کنند و در صورتی که مشکلشان برطرف شد و گره کارشان گشوده شد نذر خود را ادا می کنند این نذر می تواند معنوی باشد مانند فرستان صلوات یا انجام یک کار خیر در حق دیگران و یا می تواند مادی باشد مثلا نذر کنیم در صورتی که خواسته مان محقق شد فلان مبلغ را به عده ای نیازمند ببخشیم.

یکی از نذرهایی که از قدیم وجود داشته نذر نمک حضرت فاطمه زهرا (س) است که خیلی ها حاجت خود را از طریق آن گرفته اند. در این نوشته قصد داریم تا کمی به آثار وبرکات این نذر نورانی بپردازیم.

نذر نمک برای حضرت فاطمه زهرا و برکات آن

نذر نمک حضرت فاطمه (س) به چه شکل است؟ نذر نمک به نیت فاطمه زهرا (س) به این شکل است که ابتدا نیت می کنند که در صورتی که فلان حاجت آن ها برآورده شود و یا مشکل خاصی از آن ها برطرف شود نمک را در بسته های کوچک بسته بندی می کنند و در بین عده مشخصی پخش می کنند و اشخاصی که نمک را دریافت می کنند نیز در لحظه دریافت نمک نذر می کنند که در صورتی که حاجتشان برآورده شود تعدادی نمک بسته بندی کنند و در بین مردم پخش کنند. برای گرفتن حاجت به واسطه حضرت فاطمه (س) علاوه بر نذر نمک می توانید نماز حضرت فاطمه و صلوات مخصوص حضرت زهرا را نیز بخوانید.

بنابراین لازم است زمانی که نمک را پخش می کنید این توضیح را به افرادی که آن را دریافت می کنند دهید تا بدانندکه روند آن چگونه است زیرا همه با نحوه نذر نمک حضرت فاطمه زهرا (س) چگونه است پس اگر می خواهید این زنجیره حفظ شود آن را به دیگران توضیح دهید.

نذر نمک حضرت فاطمه از کجا آمده است؟

نذر نمک حضرت زهرا یک نذر قدیمی است و مادربزرگ ها نمک را نذر مخصوص حضرت زهرا می دانند. گفته می شود داستان نذر نمک از آن جا شکل گرفته که در قدیم مردم برای رفتن به امامزاده ها به خصوص امامزاده صالح که معمولا در مسیرهای صعب العبور و بالای کوه ها وجود داشته اند مجبور بوده اند در زمستان از روی یخ و برف زیادی عبور کنند به همین دلیل مردم نذر نمک می کرده اند و در مسیر نمک می ریخته اند تا یخ موجود در مسیر آب شود. نذر نمک از آن زمان در بین مردم رواج داشته ولی نمی توان به طور قطع گفت که تاریخچه نذر نمک دقیقا همین موضوع باشد. نذر نمک امامزاده صالح نیز بسیار مجرب است.

نذر نمک حضرت فاطمه زهرا یک نذر ساده و معنوی است که اگر آن را با خلوص نیت انجام دهید احساس معنوی خوبی خواهید داشت و به امید خدا حاجت روا خواهید شد.

نظر علما درباه نذر نمک حضرت فاطمه چیست؟

پاسخ آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با اعتبار نذر نمک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها اینگونه است:

“این نوع نذرها غالبا دلیل معتبری ندارد و عمل به آنها واجب نیست، می توانید معادل آن را در کلیه امور خیر مصرف نمایید.”

بنابراین می توان چنین نتیجه گرفته که سند معتبری برای نذر نمک حضرت زهرا (س) نیامده است اما توجه به این نکته نیز ضروری است که نذر و نیاز نوعی ارتباط معنوی با خدا و ائمه اطهار و معصومین می باشد و از انجایی که توسل به ائمه برای گرفتن حاجت بسیار در تعالیم دینی ما امده  است می توان با نیت قلبی نذر نمک حضرت فاطمه را انجام داد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ggg می گوید

    نذر نمک فاطمه زهرا(سلام الله علیها)
    پرسش :من بر اساس شنیده هایی که از اطرافیان داشتم نذری کردم، نذری که به اسم نمک فاطمه زهرا (سلام الله علیها) معروف است، حالا که در مورد این نذر تحقیق کردم می بینم که ریشه تاریخی ندارد و به نظر پخش کردن نمک فاید چندانی ندارد، آیا من می توانم به اندازه هزینه همین نذر پول به یک نیازمند یا یه بنیاد خیریه بدهم؟
    پاسخ :این نوع نذرها غالبا دلیل معتبری ندارد و عمل به آنها واجب نیست، می توانید معادل آن را در کلیه امور خیر مصرف نمایید.
    makerem.ir

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.