Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه مصرف هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه ( هندوانه ابوجهل و درمان سنگ کلیه)

استفاده از هندوانه ابوجهل برای درمان سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولا با ایجاد درد در پهلوی چپ و یا راست نمایان می شود و دردهای بسیار شدیدی را در بدن به وجود می آورد. برای درمان سنگ کلیه روش های مختلفی وجود دارد، یکی از روش های ستنی استفاده از هدوانه ابوجهل می باشد. در این پست طریقه مصرف هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه به شما همراهان سایت مینویسم ارائه می شود. لازم به ذکر است که مصرف هندوانه ابوجهل ممکن است عوارض احتمالی به همراه داشته باشد!

هندوانه ابوجهل برای درمان سنگ کلیه

طرز تهیه هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه

  • ابتدا هندوانه ها را با پوست آن به خوبی شسته و خرد کرده و درون یک قابلمه بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید.
  • وقتی آب به جوش آمد یک عدد چوب دارچین به آن اضافه کرده و درب قابلمه را بگذارید.
  • بعد از حدود 35 دقیقه وقتی قابلمه روی حرارت قرار دارد با گوشت کوب هندوانه را له کنید و اجازه دهید حدود 15 دقیقه روی شعله گاز بجوشد.
  • سپس قابلمه را از روی شعله بردارید و اجازه دهید کمی سرد شود.
  • هندوانه له شده را از صافی رد کنید و درون قابلمه بریزید و چوب دارچین هم نیز به آن اضافه کنید.

بهترین زمان و طریقه مصرف هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه

  • بین ساعت 5 تا 7 عصر روی تخت خود بنشینید، سپس یک لیوان از آب هنداونه صاف شده را به همراه 1 قاشق چای خوری عسل و چوب دارچین داخل لیوان ریخته و آرام آرام آن را بنوشید.
  • سپس روی تخت دراز بکشید، حدود 45 دقیقه بعد احساس درد می کنید، در این هنگام عمل دفع را انجام دهید و دوباره به تخت خود بازگردید.
  • لیوان دوم آب هندوانه را بنوشید و عمل دفع را انجام دهید، و در آخر لیوان سوم را میل کنید، 2 ساعت بعد از نوشیدن این 3 لیوان دفع سنگ باید انجام شود.

نکته 1: اگر عمل دفع سنگ انجام نشد، 45 روز دیگر همین کار ها را مجدد انجام دهید.

نکته 2: هنگام میل کردن آب هندوانه حتما بنشینید زیرا در حالت ایستاده به مثانه فشار وارد می شود و باعث تخلیه سریع می گردد.

نکات مهم در مصرف هندوانه ابوجهل برای سنگ کلیه

  • اگر شروع درد در هنگام صبح باشد، می توانید یک لیوان آب ھندوانه و عسل را میل کنید ولی بین ساعت 5 تا 7 عصر ھم حتما 2 تا 3 لیوان را بنوشید.
  • افرادی که خونشان کم و سنگ ساز می باشد و مصرف کلسیم و اسید اوریک سنگ ساز شده است، بین ساعت 5 تا 7 عصر حداقل 2 لیوان آبه هندوانه را بنوشند.
  • اشخاصی که سودایی مزاج ھستند، رماتیسم دارند یا سردی خیلی زود روی آن هااثر دارد، حتما در ھر لیوان 1 قاشق چای خوری دارچین ھم اضافه کنند. اما ساعت میل کردن این افراد باید بین ساعت 9 تا 11 شب، 2 تا 3 لیوان و بین ساعت 11 شب تا 1 بامداد بقیه آب هندوانه که مانده است را میل کنند.
  • افردای که مشکل خون ندارند ولی به صورت ارثی سنگ کلیه دارند فقط بین ساعت 11 تا 1 بامداد، 2 تا 3 لیوان بنوشند.
  • افرادی که نه مشکل اسید اوریک و نه مشکل ارث دارند فقط چاقی علت داشتن سنگ است، ساعت 9 تا 11 شب، 2 تا 3 لیوان میل کنند و ادامه آن را بین ساعت 11 تا 1 بامداد بنوشند.
  • ھمراه با ادرار دفع سنگ انجام می شود. اگر دفع سنگ ھمراه با خون باشد نشانه این است که احتمالا سنگ خارا بوده است.

مراقب باشید!

علیرغم خواصی که برای هندوانه ابوجهل ذکر می شود برخی تحقیقات معتقدند که این میوه دارای مقادیری مواد سمی است که برای قلب، کبد و گوارش مضر می باشد و در اثر مصرف آن مواردی مانند معده درد، حالت تهوع، سرگیجه، اگزما و …. گزارش شده است. به خصوص خانم های باردار و شیرده به هیچ عنوان هندوانه ابوجهل مصرف نکنند زیرا خطرات احتمالی آن ممکن است برای سلامت آن ها ایجاد مشکل نماید. اگر قصد استفاده از هندوانه ابوجهل برای درمان سنگ کلیه دارید پیشنهاد می کنیم ابتدا با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. همچنین می توانید به جای هندوانه ابوجهل از هندوانه معمولی استفاده کنید و از مزایای آن به روشی که در بالا گفته شد بهره مند شوید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.