Take a fresh look at your lifestyle.

پیاز درمانی چیست؟ ۸ دستور درمان با پیاز در طب سنتی

پیاز عنصر اصلی غذاهای مختلف در سراسر جهان است. با این حال، فواید درمانی زیادی نیز دارد که اکثر مردم از آن خبر ندارند. پیاز درمانی قرنها به رسمیت شناخته شده است و در بسیاری از فرهنگها و تمدنها برای خواص درمانی آن مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قبلاً از خاصیت درمانی و شفابخش پیاز خبر نداشتید، اکنون شگفت زده خواهید شد!

پیاز درمانی یعنی چه؟ 8 دستور درمان با پیاز

پیاز هم خاصیت ضد باکتریایی دارد و هم توانایی مقابله با سموم مضر را داراست. پیاز یک آنتی هیستامین قدرتمند، ضد التهاب و پایین آورنده کلسترول است. از این رو از روش های پیاز درمانی می توان به عنوان داروهای طبیعی استفاده نمود.

1.پیاز درمانی : درمان زخم ها و بریدگی ها

پیاز در درمان بریدگی های پوست موثر است. اگر پوست خود را با چاقو بریدید، بلافاصله یک قطعه پیاز را به ناحیه آسیب دیده بمالید. پیاز خام از عفونت جلوگیری کرده و زخم را تمیز می کند.

سپس یک تکه از پوست پیاز را برداشته و آن را روی قسمت بالای زخم قرار دهید ، آن را با چسب ببندید. خونریزی به سرعت متوقف می شود و زخم تمیز به نظر می رسد. می توانید پیاز را تا زمانی که لازم باشد روی زخم نگه دارید.

2.پیاز درمانی : کاهش تب

پیاز می تواند تب را پایین بیاورد. شاید این نکته عجیب و غریب به نظر برسد، اما پیاز موجود در جوراب وسیله ای است که به طرز شگفت آور و موفقی دمای بدن را هنگام تحمل تب شدید پایین می آورد.
مقداری سیب زمینی و یک پیاز را خرد کنید. نیمی از پیاز را در یک جوراب، و نیمی دیگر را به دیگری (با مقداری برش سیب زمینی در هر یک از جوراب ها)  قرار دهید. در مرحله بعد،  جوراب ها را بپوشید. دمای بدن شما در یک زمان نسبتاً کوتاهی پایین می آید.

3.پیاز درمانی : درمان درد گوش

پیازها می توانند درد گوش را درمان کرده و به رفع موم گوش کمک کنند. به دلیل خواص ضد التهابی پیاز می توان از آن به عنوان یک دفاع قدرتمند در برابر درد گوش استفاده کرد. برای نرم شدن موم گوش نیز از پیاز استفاده می شود و از بین بردن موم را راحت تر می کند.

اگر از گوش درد رنج می برید، پیاز را خرد کنید، قسمت داخلی آن را بگیرید (همان قسمت سخت در قلب پیاز است) و آن را در گوش خود برای تسکین درد قرار دهید. این مراحل را کمی قبل از خوابیدن انجام دهید و اجازه دهید پیاز تا صبح در گوش شما بماند تا بهترین نتیجه را از این روش درمان بگیرید.

4.پیاز درمانی : درمان سرماخوردگی

یکی از قدیمی ترین کاربردهای شناخته شده پیاز، استفاده از آن به عنوان سلاحی برای مبارزه با سرماخوردگی است. اگر احساس می کنید علائم مربوط به سرماخوردگی را دارید، به سمت سبد پیازها بدوید. در هنگام سرماخوردگی، خوردن پباز خام بسیار مؤثر است.

روش دیگری نیز وجود دارد به این صورت که پیاز را جوشانده و از آب آن در کنار زنجبیل و عسل برای تهیه یک چای استفاده کنید. این معجون معجزه آسا شما را تقویت می کند و به شما در مبارزه با سرماخوردگی کمک می کند.

همچنین بخوانید: 5 راه حل برای عرق زیر بغل با طب سنتی

5.پیاز درمانی : تسکین سوختگی

پیاز در تسکین سوختگی های کوچک فوق العاده مؤثر است و دستورالعمل بسیار ساده ای دارد. اگر پوست خودتان را در آشپزخانه یا سوزانده اید، کافی است نیمی از پیاز خرد شده را گرفته و مستقیماً روی زخم بمالید. چند دقیقه آن را در محل نگه دارید تا درد به سرعت تسکین یابد.

6.پیاز درمانی : تسکین سرفه

استفاده از پیاز به عنوان بخشی از داروهای ضد سرفه ارزان، روش دیگری است که قدمت آن به قرن ها پیش باز می گردد. برای تسکین سرفه درد بهتر است پیاز با مواد دیگری ترکیب شود. می توانید یک پیاز قرمز یا سفید را پوست بگیرید و آن را به برش های بزرگ تقسیم کنید.

برش ها را در یک ظرف شیشه ای لایه لایه بچینید و شکر قهوه ای را روی آن بریزید. درب ظرف را ببندید و بگذارید مدتی بماند (حدود 6 ساعت). یک شربت در شیشه تشکیل می شود. یک قاشق غذاخوری از شربت را طبق نیاز به طور مرتب میل کنید. قند شکر قهوه ای باعث می شود که شربت خوشبو شود و مخلوط حاصل از آن طعم خیلی بدی نگیرد. هر دو روز یکبار این شربت را دوباره درست کنید و مخلوط قدیمی را با جدید جایگزین کنید.

7.پیاز درمانی : درمان ناراحتی های چشم

پیاز می تواند ناراحتی های چشم را از بین ببرد. توانایی پیاز در از بین بردن مواد تحریک کننده چشم از معروف ترین ویژگی آن ناشی می شود : توانایی آن در ایجاد اشک چشم های ما هنگام خرد شدن.

بخوانید: درمان طبیعی برای خشکی چشم

این یک ویژگی عالی است اگر شما نیاز به مقداری مایع در چشم خود دارید تا خاک، مگس مزاحم یا هر نوع تحریک کننده کوچک دیگر را بیرون بریزید قبل از اینکه کل چشم شما قرمز شود، به سادگی پیاز را خرد کنید و بگذارید اشک چشمانتان جاری شود.

8.پیاز درمانی : مبارزه با نیش حشرات

پیازها می توانند با نیش حشرات مبارزه کنند. در اینجاست که خواص آنتی هیستامین پیاز مفید است. اگر توسط زنبور عسل گزیده شده اید، مقداری پیاز خرد شده یا رنده شده که به طور مستقیم روی پوست اعمال می شود ، می تواند برای تسکین درد بسیار مفید باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.