Take a fresh look at your lifestyle.

۶ نکته برای جلوگیری از درد کمر و پشت

درد پشت بسیار شایع است و می تواند با بسیاری از فعالیت های روزمره ساده ایجاد شود.با این مراحل مهم می توانید به جلوگیری از درد پشت و محافظت از ستون فقرات کمک کنید.

درد پشت ممکن است به علت آسیب، مانند سقوط یا یک تصادف اتومبیل باشد. اما اغلب درد پشتی نتیجه یک فعالیت روزمره است که به درستی انجام نمی شود – فعالیت هایی که معمولا به عنوان بلند کردن یک شی، نشستن در مقابل کامپیوتر به مدت ساعت در همان موقعیت و حمل کیسه های خرید انجام می شود. خبر خوب این است که پیشگیری از درد پشتی نه تنها دشوار است، بلکه اغلب نیاز به تعدیل چندانی دارد که به زودی به حالت طبیعی باز می گردد

در اینجا شش توصیه ساده برای پیشگیری از درد پشت موثر است.

ورزش

یکی از مهم ترین مواردی که می توانید برای جلوگیری از درد پشت انجام دهید این است که بلند شوید و حرکت کنید. چرا ورزش دلیلی جلوگیری از درد پشت است؟ رابین لوستیک، دبیر کل دندانپزشکی مرکز بهداشت عمومی نیوجرسی در لیدی و پامپپتون پلینگز، می گوید: اگر شما در حالت بدنی خوبی نباشید، احتمال بیشتری برای صدمه زدن به پشت و احساس درد وجود دارد. دکتر لوستیک می گوید: “ورزش کمک می کند تا مایع مفاصل شما را حفظ شود.” تمرین ورزش ها،عامل جلوگیری از درد پشت است، همچنین ورزش به شما کمک می کند تا وزن خود را کاهش دهید – داشتن اضافه وزن، به خصوص در اطراف معده، می تواند فشار بیشتری را به پشت وارد کند.

تغذیه مناسب

لستیگه می گوید: “اگر شما عادت های غذایی خوب را حفظ کنید، نه تنها وزن سالم را حفظ خواهید کرد، بلکه شما بر بدنتان تمرکز غیر ضروری نخواهید گذاشت.” یک رژیم مداوم از غذای بیش از حد تند یا سریع می تواند برای سیستم عصبی مشکلاتی ایجاد کند و یا تحت فشار قرار دهد. برعکس، یک رژیم سالم از میوه ها و سبزیجات تازه، گوشت بدون چربی، محصولات لبنی و دانه های جامد، دستگاه گوارش شما را در مسیر خود نگه می دارد. لستیگ می گوید: “اگر روده های شما به درستی کار می کنند، ستون فقرات خود را حفظ می کنند، زیرا داخل و خارج شما با یکدیگر ارتباط دارند.” “من متوجه شده ام که بسیاری از افرادی که شکایت کمر درد دارند روده تحریک پذیر. نیز دارند.”

خوابیدن به پهلو

بهترین موقعیت برای خوابیدن پهلوی شماست. اگر شما در معده خود بخوابید، یک بالش زیر شکم خود را بگذارید تا فشار خود را از پشت بردارید. داشتن تشک های مناسب و بالش برای سر شما نیز حیاتی است. لوستیک می گوید: “دریافت کافی، خواب آرام همیشه بخش مهمی از حفظ سلامت است.” همچنین، اگر در طول روز ورزش کنید، شبها بهتر می خوابید.

حفظ موقعيت مناسب بدن

لوزیگ می گوید: “افرادی که در مقابل کامپیوتر خود به مدت هفت یا هشت ساعت در روز نشسته اند، من را در کسب و کار نگه می دارند.” “هنگامی که پیام کوتاه می زنند،رایانه و تلفن های خود لمس می کنند و نمیتوانند آسیب هایی را که پشت سرشان می گذارند و درد هایی که می توانند ایجاد کنند را درک کنند.” اطمینان حاصل کنید که در یک ایستگاه کاری کارآمد، هم در دفتر و در خانه کار کنید و دوره های طولانی را در کنار کامپیوتر با تمرینات کششی بدن خود را بکشید. اگر تمرین خوبی داشته باشید، منحنی های طبیعی پشت خود را حفظ خواهید کرد و آن را قوی نگه خواهید داشت.

کاهش استرس

شما احتمالا نمی دانید که چه مقدار استرس می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد. استرس موجب می شود تا عضلات خود را تسریع کنید و تنش مداوم از این نوع، می تواند درد را ایجاد کند. لوستیک می گوید هر فعالیتی که به شما کمک می کند استرس را کاهش دهد، به جلوگیری از درد پشت کمک می کند. فعالیت های کاهش فشار عبارت از یوگا، مدیتیشن، بیوفیدبک، تنفس عمیق، تای چی و تصاویر هدایت شده می باشند.

ترک سیگار

به خوبی شناخته شده است که سیگار کشیدن خطر ابتلا به بیماری های قلبی و سرطان، از جمله سرطان ریه و کولون را افزایش می دهد، اما اکثر مردم متوجه نمی شوند که سیگار کشیدن نیز می تواند علت درد پشتی مداوم باشد. تحقیقات همچنین نشان می دهد که سیگار کشیدن می تواند درد پشتی را بدتر کند. کاملا معلوم نیست که سیگار بر سلامت بدن تاثیر می گذارد، اما یک احتمال این است که رگ های خونی را مختل کند. رگ های خونی عضلانی باعث کم شدن اکسیژن و مواد مغذی می شوند که به ستون فقرات می رسند و به نوبه خود آسیب پذیرتر می شود و به بهبودی آن می انجامد.

شما می توانید خطر ابتلا به پشت درد را با تغییرات ساده ی شیوه زندگی را کاهش دهید. با این حال، اگر شما بدرد را تجربه کردید، آن را نادیده نگیرید. این می تواند نشانه ای از وضعیت جدی تر باشد. با پزشک خود در مورد علائم خود صحبت کنید و آنچه را که باید برای پیدا کردن و درمان علت است را انجام دهید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.