Take a fresh look at your lifestyle.

چای سفید چه خاصیتی دارد

خواص بی نظیر چای سفید و طرز تهیه آن

چای سفید از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود. برگها و جوانه های آن درست قبل از اینکه کاملاً باز شوند و به رنگ سفید هستند، برداشت می شوند. چای سبز و چای سیاه نیز از گیاه Camellia sinensis تهیه می شود. با این حال، روش های مختلف پردازش، طعم ها و رایحه های منحصر به فرد خود را دارند.

مطالعات چای سفید با بسیاری از فواید سلامتی مرتبط است. به عنوان مثال، ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی، مبارزه با پیری پوست و حتی کاهش وزن کمک کند.

چای سفید چه خاصیتی دارد (10 خاصیت بی نظیر چای سفید)

در این مقاله 10 مزیت نوشیدن چای سفید براساس تحقیقات علمی آورده شده است.

1. سرشار از آنتی اکسیدان است

چای سفید سرشار از نوعی پلی فنول به نام کاتچین است. پلی فنول ها مولکول های گیاهی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان در داخل بدن عمل می کنند. آنتی اکسیدان ها از سلول ها در برابر آسیب ترکیبات موسوم به رادیکال های آزاد محافظت می کنند .

آسیب بیش از حد رادیکال های آزاد می تواند اثرات مضر بر بدن داشته باشد. این بیماری با پیری ، التهاب مزمن ، ضعف سیستم ایمنی بدن و انواع بیماریهای مضر مرتبط است.

خوشبختانه به نظر می رسد چای سفید یکی از بهترین انواع چای برای مبارزه با رادیکال های آزاد است. در حقیقت ، مطالعات نشان می دهد چای سفید دارای مزایای آنتی اکسیدانی مشابه چای سبز است که به دلیل خواص سلامتی آن شناخته شده است .

یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره چای سفید می تواند از سلول های عصبی حیوانات در برابر آسیب رادیکال های آزاد به نام پراکسید هیدروژن محافظت کند.

یک مطالعه آزمایش لوله ای دیگر نشان داد که پودر چای سفید در کاهش التهاب رادیکال های آزاد در سلولهای پوست انسان بسیار موثر است.

2. ممکن است خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد

بیماری قلبی به شدت با التهاب مزمن مرتبط است که با عوامل مختلفی همراه است. این موارد شامل رژیم غذایی ، ورزش و عادات سبک زندگی مانند سیگار کشیدن است.

پلی فنول هایی که در چای سفید یافت می شوند از چند طریق ممکن است به کاهش خطر بیماری قلبی کمک کنند.

برای اولین بار ، چندین مطالعه نشان داده است که پلی فنول ها ممکن است به شل شدن رگ های خونی و تقویت ایمنی کمک کنند .

مطالعات دیگر نشان داده است که پلی فنول ها ممکن است از اکسید شدن کلسترول LDL “بد” جلوگیری کنند ، که یکی دیگر از عوامل خطر بیماری قلبی است.

در تجزیه و تحلیل پنج مطالعه، دانشمندان کشف کردند که افرادی که روزانه سه فنجان یا بیشتر چای می نوشند، 21٪ کمتر در معرض خطر بیماری قلبی قرار دارند.

3. می تواند به شما در کاهش وزن کمک کند

چای سبز اغلب اولین چای است که وقتی به چای هایی برای کاهش وزن فکر می کنید، به ذهن شما خطور می کند.با این حال، چای سفید ممکن است در مورد چربی سوزی نیز به همان اندازه موثر باشد.

هر دو چای دارای سطوح مشابهی از کافئین و کاتچین مانند اپی گالوکاتچین گالات (EGCG) ، ترکیبی در چای سبز هستند که به چربی سوزی مرتبط است. به نظر می رسد این ترکیبات با هم اثر هم افزایی دارند.

به عنوان مثال، یک مطالعه آزمایشگاهی نشان داد که عصاره چای سفید قادر است تجزیه چربی را تحریک کرده و از تشکیل سلول های چربی جدید جلوگیری کند. این بیشتر به دلیل EGCGبود.

چای سفید چه خاصیتی دارد

4- به محافظت از دندانهای خود در برابر باکتری کمک کنید

چای سفید منبع مهمی از فلوراید ، کاتچین و تانن است. این ترکیب مولکول ها می توانند با مبارزه با باکتری ها و قند به تقویت دندان ها کمک کنند.

فلوراید با مقاومت بیشتر سطح دندانها در برابر حملات اسیدی باکتریها در ترکیب با قند ، می تواند از ایجاد حفره های دندانی جلوگیری کند.

کاتچین ها آنتی اکسیدان های گیاهی هستند که به وفور در چای سفید وجود دارد. نشان داده شده است که آنها از رشد باکتریهای پلاک جلوگیری می کنند.

تانن نوع دیگری از پلی فنول موجود در چای سفید است. مطالعات نشان می دهد که ترکیب تانن و فلوراید همچنین می تواند از رشد باکتری های ایجاد کننده پلاک جلوگیری کند.

5. دارای ترکیباتی است که می تواند با سرطان مبارزه کند

چندین مطالعه نشان داده است که چای سفید ممکن است اثرات ضد سرطانی داشته باشد. در یک مطالعه ، عصاره چای سفید باعث مرگ سلول در چندین نوع سرطان ریه شد.

مطالعات دیگری اثر چای سفید بر سلولهای سرطانی روده بزرگ را مورد بررسی قرار داد. این مطالعات نشان داد که عصاره چای سفید رشد سلولهای سرطانی روده بزرگ را سرکوب کرده و از گسترش آنها جلوگیری می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عصاره چای سفید همچنین از سلول های طبیعی در برابر آسیب مولکول های مضر محافظت می کند.

چای سفید چه خاصیتی دارد

6. خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد

انسولین یک هورمون فوق العاده مهم است. این ماده به انتقال مواد مغذی از جریان خون به داخل سلول ها کمک می کند تا بعداً استفاده یا ذخیره شوند.

با این حال، در نتیجه عوامل مختلفی، از جمله مصرف زیاد قند، برخی از افراد پاسخ به انسولین را متوقف می کنند. این مقاومت به انسولین نامیده می شود.

متأسفانه، مقاومت به انسولین بسیار شایع است و با بسیاری از بیماری های مزمن سلامتی، از جمله دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی و سندرم متابولیک ارتباط دارد.

مطالعات نشان داده است که پلی فنول هایی مانند چای سفید ممکن است خطر مقاومت به انسولین را کاهش دهد.

مطالعات حیوانی نشان داده است که EGCG و سایر پلی فنولهای موجود در چای سفید ممکن است اثرات انسولین را افزایش داده و از افزایش سطح قند خون جلوگیری کنند.

دیابت چیست و چگونه از آن پیشگیری کنیم؟

7. محافظت در برابر پوکی استخوان

پوکی استخوان یک وضعیت سلامتی است که در آن استخوان ها توخالی و متخلخل می شوند.

این بیماری حدود 44 میلیون آمریکایی بالای 50 سال را تحت تأثیر قرار داده و ممکن است منجر به شکستگی و کیفیت پایین زندگی شود.

مطالعات نشان داده است که رادیکال های آزاد و التهاب مزمن ممکن است پوکی استخوان را تسریع کنند. این دو عامل ممکن است سلولهایی را که به رشد استخوان کمک می کنند و سلولهای تجزیه کننده استخوان را تقویت می کنند سرکوب کنند.

ثابت شده است که کاتچین هایی که در چای سفید یافت می شوند با عوامل خطر مبارزه می کنند. تصور می شود سلولهایی را که باعث شکستن استخوانها می شوند سرکوب می کنند. این کاتچین ها در مقایسه با انواع دیگر چایها به وفور در چای سفید وجود دارد.

8- جلوگیری از پیری پوست

با افزایش سن، طبیعی است که پوست آنها چروک و شل شود. پیری پوست به دو روش اصلی – پیری داخلی و پیری خارجی اتفاق می افتد.

پیری خارجی زمانی اتفاق می افتد که عوامل محیطی به پوست آسیب برساند و باعث پیری شود. به عنوان مثال ، اشعه ماورا بنفش خورشید می تواند به مرور زمان از طریق التهاب به پوست آسیب برساند.

پیری داخلی به پیری طبیعی نیز معروف است. این عامل در اثر آسیب به عوامل مختلفی در بدن شما ایجاد می شود ، مانند رادیکال های آزاد و آنزیم های خاص.

آنزیم هایی به نام الاستاز و کلاژناز ممکن است به شبکه فیبر پوست آسیب برسانند، که به طور معمول به آن کمک می کند تا سفت و محکم بماند.

ترکیبات موجود در چای سفید به محافظت از پوست در برابر اثرات پیری داخلی و خارجی کمک می کند.

در یک مطالعه، دانشمندان کشف کردند که استفاده از عصاره چای سفید به پوست به محافظت در برابر اثرات مضر اشعه ماورا بنفش خورشید کمک می کند.

بسیاری از مطالعات نشان داده اند که پلی فنول ها که در چای سفید یافت می شوند، می توانند چندین عامل سلولی را سرکوب کنند که ممکن است به شبکه فیبر آسیب برساند که به پوست کمک می کند تا سفت و محکم بماند

چای سفید چه خاصیتی دارد

9. کمک به محافظت در برابر بیماری های پارکینسون و آلزایمر

ترکیبات موجود در چای سفید، مانند پلی فنول EGCG، ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون و آلزایمر را کاهش دهد.

مطالعات آزمایشگاهی روی حیوانات نشان داده است که EGCG می تواند رادیکال های آزاد را سرکوب کرده، التهاب را کاهش داده و سایر عوامل خطر را برای هر دو بیماری کاهش دهد.

به عنوان مثال ، چندین مطالعه آزمایش لوله ای نشان داده است که EGCG می تواند از جمع شدن نامناسب پروتئین ها با هم جلوگیری کند.

این یک فاکتور خطر برای بیماری پارکینسون و آلزایمر است. پروتئین های جمع شده می توانند باعث التهاب و آسیب به اعصاب مغز شوند.

10. طرز تهیه آن آسان است

چای سفید نه تنها سالم است بلکه تهیه آن نیز بسیار آسان است.

کافی است چای سفید را درون قوری بریزید و آب داغ را روی برگ های چای بریزید. بگذارید برگها به مدت پنج تا هشت دقیقه دم بکشد، سپس صاف کرده و چای را سرو کنید.

در حالت ایده آل ، آب باید 170-185 درجه فارنهایت (75-85 درجه سانتیگراد) باشد. از استفاده از آب جوش خودداری کنید زیرا می تواند طعم لطیف چای سفید را از بین ببرد.

در عوض ، آب را به جوش آورید و بگذارید یکی دو دقیقه بماند تا خنک شود. چای سفید طعم لطیف و در عین حال طراوت دارد. می توان از آن به عنوان گرم و یا به صورت دم کرده لذت برد.

اگر چای قویتر را ترجیح می دهید ، در صورت تمایل می توانید برگ های خشک بیشتری اضافه کنید. شما می توانید برگ چای سفید را به صورت آنلاین یا از فروشگاه محلی مواد غذایی سالم خریداری کنید.

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.