Take a fresh look at your lifestyle.

چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟

تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که چرا دودکش لوله بخاری به شکل h است؟ آیا دلیل علمی پشت شکل h مانند لوله بخاری ها وجود دارد؟ در این قسمت از پست قصد داریم تا بررسی کنیم و جواب این سوال را به دست آوریم که “چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟” اما بهتر است که اول از شما بپرسیم و حدس اولیه تان را بگویید. طبیعی است حتی اگر به شکل ظاهری لوله بخاری دقت نکرده باشید و پس پرسیدن این سوال تازه متوجه شکل h  لوله بخاری بشوید. در ادامه مطلب بررسی خواهیم کرد که چرا دودکش لوله بخاری به شکل H است؟

دلیل شکل H لوله بخاری چیست؟

حال که فصل و هوا به سردی میرود در همه خانه ها میتوانیم بخاری را مشاهده کنیم. به عبارتd همه افراد از بخاری به منظور گرم کردن خانه خود استفاده میکنند، اما نکته ای که وجود دارد این است که باید مراقب قاتل خاموش (گازگرفتگی) نشویم. یکی از مرگ های خاموش گاز گرفتگی است که فرد به هیچ عنوان متوجه آن نمیشود. حال شاید از خودتان بپرسید که چرا باید لوله بخاری به شکل H  باشد؟

چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟
چرا دودکش لوله بخاری H شکل است؟

۱۰ توصیه برای حفظ سلامتی در فصل سرما (جهت پیشگیری از ابتلا به امراض)

شکل ظاهری لوله بخاری  که H است، ناشی از این دلیل است که شکل H لوله بخاری در واقع دود را به صورت کامل از خانه خارج می کند و مانع از بازگشت مجدد دود به خانه و لوله میشود. پس به منظور جلوگیری از مرگ خاموش باید حتما  لوله بخاری و کلاهکش به شکل H باشد.

البته فراموش نکنید که کلاهک H  باید 60 سانتی متر از لوله بالاتر باشد و ارتفاع داشته باشد. 

بطور کلی کلاهک اچ بهتر از کلاهک تکی است و برای وسایل گازسوز با نرخ حرارتی بالا مثل موتورخانه ها استفاده از کلاهک H الزامی است.

دكتر سعید بیگلری، با تاكید بر كنترل دودكش قبل از راه اندازی بخاری به منظور اطمینان از بازبودن محل خروج دود و گازهای سمی، افزود: كلاهك دودكش وسایل گرمایشی در پشت بام‌ها باید به شكل H باشد تا بدینوسیله از خاموش شدن شعله بخاری در اثر جابجایی جریانات هوا (وزش باد) و انتشار گاز سمی منوكسید كربن در محیط مسكونی جلوگیری كند.

۱۰ راهکار برای از بین بردن یخ زدگی شیشه جلوی ماشین

یکی از موارد خطرناک در فصل زمستان این است که متوجه شوید لوله بخاری شما سرد است دلیل سرد شدن لوله بخاری این است که مواد سمی و خطرناک ناشی از سوخت به جای اینکه از دودکش لوله بخاری خارج شوند به دلیل عملکرد نادرست لوله بخاری به داخل برگشت داده شده و بسیار خطرآفرین میشود.

در واقع نصب غیر استاندارد و غیر اصولی دودکش باعث می شود که دود به خوبی خارج نشود. نصب دودکش از پنجره ساختمان یا دیواره های جانبی و همچنین دودکش هایی که ارتفاع آنها از بام ساختمان کمتر است و غیر اصولی خارج شدن دودکش، از موارد غیر استاندارد نصب دودکش است که گاها با سردی دودکش خود را نشان می دهند. در این وضعیت دودکش به جای اینکه هوای داخل را به بیرون منتقل کند بطور عکس عمل کرده و سرد می شود.

به همین دلیل طبق آزمایشات انجام شده دودکش h شکل لوله بخاری ها به بهترین شکل دود را خارج میکند و استانداردتر است. البته دقت کنید که عوامل دیگری را نیز باید چک کنید مانند محل اتصال شیلنگ گاز و غیره. امیدواریم همیشه سلامت باشید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.