Take a fresh look at your lifestyle.

چشات سگ داره یعنی چی

اصطلاح چشات سگ داره یعنی چه؟

حتما تا کنون عبارت چشات سگ داره را شنیده اید. این جمله از جمله جملاتی است که امروزه مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر در میان جوانان رایج است و آن ها از ابن اصطلاح استفاده می کنند. اما معنی این اصطلاح چیست و چرا از آن استفاده می شود و منظور فردی که از این اصصلاح استفاده می کند چیست؟ در ادامه این مطلب می توانید با معی چشات سگ داره آشنا شوید.

اصطلاح چشات سگ داره یعنی چی

اصطلاح چشات سگ داره، به نظر یکی دیگر از اصطلاح ها و تیکه کلام های کوچه بازاری محسوب می شود که افراد از آن برای تیکه انداختن در کوچه و خیابان استفاده می کنند. این اصطلاحات در میان جامعه رواج می یابد و برای دوره ای از زمان بر سر زبان ها قرار می گیرد.

تعابیر مختلفی از این اصطلاح می شود و هر کس با توجه به درک خود آن را معنی می کند. اما در کل به نظر می رسد که به این معناست که چشم شخص جذبه خاصی دارد و باعث جذب اطرافیان می شود. افراد مجذوب چشمان فردی می شوند که چشماش سگ داشته باشد.

چشات سگ داره یعنی چی

این اصطلاح اشاره به گیرایی و جذاب بودن چشمهایی دارد که مانند سگ فرد را یه سمت خود جذب می کند. این که چشم های شخص به تنهایی توانایی جذب افراد را دارد و باعث می شود اطرافیان به صحیت با او جذب شوند.

می توان ابن موضوع را این گونه تعریف کرد که منظور گیرایی و مجذوب بودن چشم شخص است که دارای حالتی است که نگاه کردن با چشمان پر جذیه لذت بخش است.

در کل ابن اصلاح نیز همچون دیگر اصلاح های کوچه بازاری است و استفاده از آن در گفتگو های روزمره رایج شده است. ولی استفاده از آن برای افرادی که به دنبال رعایت ادب هستند درست نیست.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. مهدی می گوید

    👏

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.