Take a fresh look at your lifestyle.

چه لوبیایی برای باقلاقاتق خوب است؟

غذاهای شمالی همیشه در بین خاص و عام زبانزد بوده و بخاطر طعم و عطر فوق العاده ی آن طرفداران بسیار زیادی دارد. یکی از این غذاها که طرفداران بسیار دارد باقلاقاتق است. در گیلان هر غذایی را همراه غذای خاصی سرو میکنند و باقلاقاتق هم کنار غذایی مخصوص خود را دارد از جمله: ترشی یا سیرترشی، زیتون پرورده یا کال کباب، ماهی شور یا ماهی دودی. باقالی خورشت هم با برنج و هم با نان قابل استفاده میباشد. شاید شما هم بخواهید این غذای خوشمزه را خودتان درست کنید و مثل من برایتان سوال باشد که چه لوبیایی برای باقلاقاتق خوب است؟ برای آگاهی از پاسخ این سوال در ادامه با مینویسم همراه باشید.

چه لوبیایی برای باقلاقاتق مناسب است؟

لوبیایی که در دستور پخت باقلاقاتق استفاده میشود، لوبیا کشاورزی یا همان لوبیا کرم رشتی می باشد البته به جای لوبیا کشاورزی میتوان باقالی تازه در تهیه باقلاقاتق استفاده کرد اما ترجیحا در صورت دسترسی لوبیا کشاورزی استفاده نمایید.

یک مزیت لوبیا کشاورزی این است که زمان پخت کوتاهی در حد 20 تا 30 دقیقه لازم دارد و میتوان از آن در خورشت ها مثل قورمه سبزی به جای لوبیا قرمز و لوبیا چیتی استفاده کرد مخصوصا زمانی که میخواهید خورشت تان زود آماده شود و زمان زیادی برای آشپزی ندارید، لوبیا کشاورزی به عنوان یک گزینه مناسب مطرح میشود. در ادامه میخواهیم تعدادی از خواص لوبیا کشاورزی را عنوان کنیم.

خواص لوبیا کشاورزی

لوبیا کشاورزی منبع پروتئین گیاهی بوده و استفاده آن با تخم مرغ در باقلاقاتق باعث افزایش کیفیت پروتئین غذا در حد گوشت میشود.

لوبیا کشاورزی از ۲۲ درصد پروتئین، ۶۲ درصد قند (کربوهیدرات) از نوع نشاسته‌ و ۲ درصد مواد چربی تشکیل شده و یکی از مقوی‌ترین حبوبات روی زمین به شمار می‌رود و چون مواد پروتئینی آن نسبتاً زیاد است.

عده‌ای از دانشمندان آن را بمانند عدس، گوشت فقرا هم نامیده‌اند. زیرا می‌تواند جای خالی گوشت حیوانی را در یک برنامه غذایی سالم پر کند و تا حدی همان مواد لازم در گوشت را به بدن برساند. باعث کم شدن کلسترول خون می‎گردد و خوردن سوپ آن درمانگر ورم اندام‎ها یا خیز عمومی بدن می‎شودو سینه و ریه را نرم می‌کند همچنین در درمان کم خونی نیز مفید است.

امیدواریم این مطالب جهت پاسخگویی به سوال شما مفید واقع شود در ادامه این مطالب توصیه میکنیم طرز تهیه باقلا قاتق با لوبیا کشاورزی را مطالعه نمایید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.