Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه اینستاگرام را قفل کنیم؟ آموزش گذاشتن رمز بر روی اینستاگرام

همگی می دانیم این‌روزها اینستاگرام به یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های موجود در تلفن همراه عموم مردم تبدیل شده است، افراد به دلیل داشتن اطلاعات خصوصی در تلفن همراه خود، بدنبال رمزگذاری بر روی اینستاگرام هستند. اگر شما هم به دنبال این هستید که برنامه اینستاگرام را قفل کنید این مقاله را دنبال کنید زیرا هدف ما در این مقاله آموزش گذاشتن رمز بر روی اینستاگرام می باشد. درواقع سوالی که در بین کاربران اینستاگرام وجود دارد این است که چگونه اینستاگرام را قفل کنیم؟ و یا چگونه دایرکت اینستاگرام را قفل کنیم؟ جالب است بدانید روش‌های پیچیده و تخصصی برای نفوذ به اکانت اینستاگرام وجود دارد اما ساده‌ترین توصیه‌هایی که می توان داشت این است که: تلفن همراه خود را در اختیار کسی قرار ندهید، برای تلفن همراه و برنامه‌های داخل آن زمر بگذارید. 
پس با ما همراه باشید تا در ادامه به پاسخ سوال مطرح شده برسید.

چگونه اینستاگرام خود را قفل کنیم؟

قبل از آموزش قفل کردن اینستاگرام باید بدانیم هدف ما از گذاشتن رمز بر روی اینستاگرام چیست؟ می خواهیم کسی پست ها و عکس پروفایل ما را نبیند که در این صورت منظور ما از قفل کردن اکانت اینستاگرام شخصی کردن اینستاگرام است و یا نه می خواهیم اگر فردی به گوشی ما دسترسی دارد برای وارد شدن به برنامه اینستاگرام ما مجبور باشد رمز ورود به اینستاگرام ما را داشته باشد. در ادامه قفل کردن اینستاگرام در اندروید و آیفون را خواهید دید.

چگونه برنامه اینستاگرام را قفل کنیم

چگونه اینستاگرام را قفل کنیم برای اندروید

  1. ابتدا وارد قسمت پروفایل خود شوید و قسمت سه نقطه یا سه خط را انتخاب کنید
  2. حال وارد settings یا همان تنظیمات شوید
  3. سپس گزینه security را انتخاب کنید
  4. در این قسمت گزینه Two-Factor Authentication را انتخاب کنید
  5. سپس شروع به کار را انتخاب کنید و منتظر دریافت پامک حاوی کد باشید
  6. بعد از فعال سازی بخش کدهای بازیابی یا همان Backup Code نمایش داده می شود، علاوه بر پیام حاوی کد ورود ، میتوانید از 5 کد 8 رقمی موجود در بخش Backup Codes برای ورود به حساب استفاده کنید.

همچنین بخوانید: 3 راه برای جلوگیری از پیدا شدن و ردیابی در اینستاگرام با شماره تلفن

چگونه برنامه اینستاگرام را قفل کنیم با برنامه

با استفاده از برنامه‌های واسطه می توانید برای اینستاگرام خود رمز بگذارید. این برنامه‌ها معمولا تحت عنوان برنامه قفل‌گذاری گوشی در گوگل وجود دارند که با استفاده از آنها می توانید برای هر کدام از برنامه‌های داخل گوشی خود از جمله اینستاگرام رمز ورود به حالت کد رمز عبور یا اثر انگشت و یا تشخیص چهره  بگذارید. برنامه‌های قفل کردن اپلیکیشن‌ها در اندروید و آیفون بسیار زیاد بوده و به طور دقیق نمی توان گفت کدام یک کارایی بهتری دارد اما ما در این مقاله به چند مورد اشاره می کنیم. این اپلیکیشن‌ها کاملا رایگان بوده و دانلود بالای 100 میلیون بار توسط کاربران داشته است.

  • برنامه AppLock یکی از این برنامه‌ها می باشد که به دلیل کارایی و قابلیت بالا بیش از 100 میلیون بار توسط افراد دانلود شده است. شما با استفاده از آن می توانید بیش از نیمی از برنامه‌های موجود در تلفن همراه خود را قفل کنید.
  • برنامه دیگر CM Locker می باشد که می توان گفت در این زمینه سرآمد است و کارایی فراوانی دارد و با استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران مواجه بوده است.
  • چگونه برنامه اینستاگرام را قفل کنیم در آیفون: کاربران گوشی های آیفون و سیستم عامل iOS نیز می توانند از اپلیکیشن هایی نظیر Secret Folder App Lock یا APPLOCK استفاده کنند.
  • یکی دیگر از برنامه‌هایی که می توان برای قفل کردن اینستاگرام معرفی کرد AppLock – Fingerprint می باشد. این برنامه علاوه بر قابلیت رمزگذاری بر روی اینستاگرام و دیگر برنامه‌ها، از مزاحمانی که قصد تعرض به تلفن همراه شما را دارند می تواند عکس بگیرد. شکل‌های مختلف رمزگذاری مثل الگو، رمز عددی، اثر انگشت و تصویر چهره را دارد.
  • شما می توانید از قفل ورودی اینستاگرام نیز استفاده کنید. با نصب این برنامه میتوانید روی برنامه اینستاگرام رمز گذاشته و از نمایش محتوای آن برای دیگران جلوگیری کنید.
  • اگر موبایل شما اندروید است می توانید از قابلیت‌های پیش‌فرض موبایل خود نیز بهره‌مند شوید. برای مثال اگر از موبایل های سامسونگ استفاده می کنید، توسط ویژگی تحت عنوان Secure Folder می توانید برنامه ها، تصاویر و سایر فایل ها را در پوشه امن ذخیره کنید.

مطالعه بیشتر: آیا اگر کسی اینستاگرام ما را چک کند، ما متوجه می شویم؟

نحوه قفل کردن اینستاگرام در آیفون

به تنظیمات آیفون بروید و مسیر Screen Time > Content & Privacy Restrictions را طی کنید سپس بر روی Allowed Apps ضربه بزنید. به دنبال برنامه مورد نظر (برای مثال اینستاگرام) بگردید و آن را غیر فعال کنید تا از دسترس خارج شود تا زمانی که مجددا آپشن مربوط به آن را روشن کنید. توجه داشته باشید که این روش تنها بر روی آیفون ۱۲ یا جدیدتر قابل انجام است.

رمز گذاشتن برای اینستاگرام در آیفون

در آیفون قدیمی چگونه اینستاگرام را قفل کنیم؟

اگر آیفون شما iPhone 5S تا iPhone 8 می باشد به بخش تنظیمات امنیتی یا همان Privacy یا Preferences (هر بخشی که مربوط به امنیت باشد) بروید و سپس در صورت مشاهده هر کدام از گزینه های Password، Passcode ،Touch ID Lock ،Lock یا Screen Lock آن را انتخاب کنید. سپس مراحل مربوط به آن را طبق آموزشی که بر صفحه نمایش داده میشود طی کنید. به دلیل متفاوت بودن روند این بخش نمی توان پروسه خاصی را برای آن در نظر گرفت.

رمز گذاشتن برای اینستاگرام در آیفون قدیمی

قفل کردن صفحه اینستاگرام (Private) / خصوصی کردن پیج اینستاگرام

خصوصی کردن اکانت اینستاگرام

بسیاری از افراد تمایل ندارند در اینستاگرام حساب عمومی یا public داشته باشند، ترحیج می دهند فقط دوستان و افرادی که خودشان می پسندند (فالوورها) به پیجشان دسترسی داشته باشند و در واقع وقتی می پرسند چگونه در اینستاگرام پست هایمان را قفل کنیم و یا چگونه در اینستاگرام پروفایل خود را قفل کنیم منظورشان از قفل کردن اینستاگرم شخصی و یا پرایوت کردن صفحه است. بنابراین به دنبال فقل کردن پیج خود هستند. شما می توانید در چند مرحله ساده پیج اینستاگرام خود را قفل و یا به عبارتی شخصی کنید که به شرح زیر می باشد:

  1. وارد صفحه شخصی یا پروفایل خود شوید. برای اینکار روی آیکن آدم در پایین و سمت راست صفحه بزنید
  2. حال بالا و سمت راست پروفایل روی آیکن سه خط یا سه نقطه بزنید و وارد تنطیمات (settings) شوید
  3. حال روی گزینه Privacy بزنید، بعد از آن Account Privacy را انتخاب کنید.
  4. در مرحله آخر عبارت Private Account را می بینید که یک دکمه نیز در مقابل آن قرار دارد، حال بر روی دکمه بزنید تا به رنگ آبی در بیاید. با آبی رنگ شدن ای دکمه حساب کاربری شما شخصی شده و پیج اینستاگرام شما قفل می باشد و فقط Followers یا فالوورهای شما می توانند به صفحه شما دسترسی داشته باشند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.