Take a fresh look at your lifestyle.

نحوه چیدمان صحیح مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل

نحوه چیدمان منزل علاوه بر اهمیت زیادی که دارد به تخصص و آگاهی از چیدمان صحیح نیز نیاز دارد. هر فضایی با توجه به نقشه خاص خودش نیازمند طراحی منحصر به فردی می باشد. در این مطلب به نحوه چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل می پردازیم و اینکه باید چه اِلمان هایی را برای چیدن مبل و تلویزیون در فضای مستطیلی بکار گرفت. همراه مینویسم باشید. میتوانید با رفتن به بخش دکوراسیون اتاق نشیمن از دیگر مطالب سایت مینویسم مطالب بیشتری را بخوانید.

چگونه پذیرایی مستطیلی را بچینیم؟

چگونه پذیرایی مستطیلی را بچینیم

مدل های مبل چستر در طرح ها و رنگ های مختلف

چیدمان مبل و تی وی در پذیرایی مستطیلی از یک فضای مربع شکل به مراتب سخت تر است، اما با رعایت برخی نکات در چیدن مبل و سایر لوازم خانه، می توان پذیرایی مستطیلی را از حالت دراز و نافرم خارج کرد و به فضایی چشم نواز تبدیل کرد.

بهتر است قبل از هر چیز به ابعاد نشیمن و لوازم خانه خود دقت کنید و آنها را مورد بررسی قرار دهید: اینکه چند دست مبل دارید. آیا تصمیم دارید میز غذاخوری را در پذیرایی قرار دهید یا خیر و ….

در اولین مرحله برای چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل باید فضای مورد نظر را تقسیم بندی کنید و اگر کشیدگی فضا زیاد است می توانید با تقسیم ذهنی پذیرایی به دو بخش، قسمتی را برای قراردادن میز غذاخوری در نظر بگیرید و به نوعی فضای داخلی را تفکیک کنید و بعد شروع به چیدن مبل ها از نقطه کانونی پذیرایی کنید.

برای چیدمان چنین طرحی باید حالت مستطیل را به دو مربع تبدیل کنیم. مبل ها را دور تلویزیون بچینیم و میز ناهارخوری در مربع دوم و نزدیک به آشپرخانه قرار بگیرد.

بررسی نکات فنگ شویی برای جذب انرژی های مثبت در خانه

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکلدر چیدمان پذیرایی ایرانی مستطیل شکل، می توان با توجه به جزئیات فضایی مدرن ایجاد کرد. به عنوان مثال بهتر است تا حد امکان از بکار بردن وسایل مستطیل شکل خودداری کنید، این کار باعث می شود فضای پذیرایی شما درازتر برسد. وسایل منحنی و گرد بهترین گزینه در طرز چیدمان پذیرایی مستطیل شکل هستند. مثلا از میز عسلی گرد استفاده کنید.

۱۰ نکته برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی به سبک مدرن

نحوه چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل

عکس ۱۰ تا از زیباترین خانه های جهان به همراه قیمت آنها

چیدن مبل و تلویزیون در فضای مستطیلی به اینکه شما چند دست مبل داشته باشید و اینکه آیا تصمیم دارید میز غذاخوری را در پذیرایی قرار دهید یا نه بستگی دارد. اما مهم است توجه داشته باشید که در چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی بخصوص پذیرایی های کوچک، هیچگاه مبل و صندلی را به دیوار نچسبانید و تا جایی که جلوه خوبی داشته باشد از دیوار دور کنید و فضا را با وسایل دکوری اضافی شلوغ نکنید. استفاده از یک یا دو وسلیه دکوری خاص کافی است.

استفاده از مبل های L بهترین انتخاب برای پذیرایی مستطیل شکل هستند، توصیه می شود چیدمان تلویزیون در پذیرایی مستطیلی به گونه ای باشد که روبروی مبلمان قرار بگیرد، ضمن اینکه برای زیباتر شدن فضا بهتر است بین مبل ها فاصله دهید و یک طرف را باز بگذارید تا هم محلی برای رفت و آمد باشد و هم از کشیدگی فضا کم کند.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکلقطعا چیدن دو دست مبل در پذیرایی مستطیل که فضای کمی داشته باشد جلوه خوبی ندارد. اگر فضای پذیرایی شما زیاد بزرگ نیست بهتر از نیم ست استفاده کنید. مثلا یک کاناپه سه نفره بهمراه یک یا دو مبل تک.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی

استفاده از پاف و یا مبل های نیمکتی در چیدمان پذیرایی مستطیل شکل هم جلوه خوبی به فضا می دهد.

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل بزرگبرای چیدن دو دست مبل در پذیرایی مستطیل شکل بهتر است مبل سلطنتی را در قسمت بالای خانه و مبل راحتی را در قسمتی که تلویزیون قرار دارد بصورت فضایی جداگانه بچینید.

در چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیلی، باید مسیرهای حرکتی، دسترسی فضاها به یکدیگر و راحتی افراد در فضا در نظر گرفته شود.

چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیلی

در یک طراحی دیگر برای چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیل شکل میتوانید بالاترین قسمت پذیرایی را به کاناپه و تی وی اختصاص دهید و با ایجاد کمی فاصله، فضایی را برای میز ناهار خوری و یا دو مبل تکی بهمراه میز عسلی برای نشست دوستانه اختصاص دهید.

در این نوع چیدمان برای پذیرایی مستطیلی می توانید با بکار بردن فرش مرزی برای این دو بخش ایجاد کنید.

چند طراحی از چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیلی را مشاهده کنید:

چیدمان مبلمان در پذیرایی مستطیل شکل

استفاده از مبل یا راحتی روشن در پذیرایی مستطیلی میتواند به بزرگتر نشان دادن فضا کمک کند.

نحوه چیدمان مبل و تلویزیون در پذیرایی مستطیلی

نمونه ای از چیدمان مبل در پذیرایی مستطیل شکل و استفاده از پاف

چیدمان مبل در پذیرایی مستطیلی کوچک

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.