Take a fresh look at your lifestyle.

کشور فرانسه-مشخصات کشور فرانسه

مشخصات کشور فرانسه

در این مقاله قصد داریم شما را با مشخصات کشور فرانسه آشنا کنیم . در ادامه با ما همراه باشید . کشور فَرانسه با عنوان رسمی جمهوری فرانسه (République française) یکی از کشورهای واقع در اروپای غربی می‌باشد . که شکلی شش ضلعی مانند دارد . این کشور دارای چند منطقه تحت حاکمیت نیز می باشد .

  • فرانسه همانند اسپانیا و مراکش دارای سواحلی در دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس می باشد .

بر اساس مساحت ، فرانسه بزرگ‌ترین کشور اروپای غربی و اتحادیه اروپا و همچنین سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا بشمار می‌آید .

جمعیت فرانسه در حال عبور از مرز ۶۷ میلیون نفر است که با این رقم ، فرانسه در رتبه دومین کشور پرجمعیت اتحادیه اروپا قرار می‌گیرد .

آب و هوای فرانسه

برای بررسی مشخصات کشور فرانسه می بایست به آب و هوای آن نیز بپردازیم .

  • قسمت‌های شمالی و شمال شرقی فرانسه دارای آب‌وهوای معتدل است .
  • قسمت‌های جنوبی نیز آب‌وهوای مدیترانه‌ای دارند .
  • قسمت‌های غربی فرانسه دارای اقلیم اقیانوسی است که یعنی این مناطق دارای میزان بارش برف و باران بالا داشته و زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم را تجربه می‌کنند .
  • در سایر مناطق نیز معمولاً تابستان‌هایی گرم و گاهی طوفانی و زمستان‌هایی سرد دارند .

حکومت فرانسه

از مشخصات کشور فرانسه نوع حکومت آن می باشد . قانون اساسی فرانسه بر اساس رفراندومی در ۴ اکتبر ۱۹۵۸ به رسمیت رسیده است .

این قانون تاکید بر ایجاد کشوری سکولار و دموکرات دارد که حق حاکمیت را در آن مردم ایجاد می‌کنند . اعلامیه حقوق انسان و شهروند که در انقلاب فرانسه ایجاد شد و در نوع خود ، یکی از اولین اسناد در این زمینه به شمار می‌آید ، به نوعی بیانگر عقاید این کشور است .

تاریخ این کشور

بر اساس قدیمی‌ترین مدارک به دست آمده ، انسان‌هایی در منطقه‌ای که امروزه تحت عنوان کشور فرانسه شناخته می‌شود در حدود ۱٫۸ میلیون سال گذشته می‌زیسته‌اند . این انسان‌ها در مواجهه با عوامل مختلف آب‌وهوایی شروع به زندگی عشایری و شکارچی-گردآورنده کرده‌اند .

فرانسه دارای غارهای زیادی چون لاسکو است که قدمت آن به دوران پارینه‌سنگی می‌رسد . بعد از پایان آخرین عصر یخبندان (حدود ۱۰٫۰۰۰ سال پیش از میلاد)، هوای این منطقه رو به عادی شدن گذشت و حدود ۷٫۰۰۰ سال پیش از میلاد ، این منطقه از اروپای غربی وارد دوران نوسنگی شد .

  • نیاکان بخشی از فرانسوی‌ها گُل‌ها (Gaulois) بودند و تبار سلتی داشتند . اینان تا زمان ژولیوس سزار فرمانروای قدرتمند روم فرانروایی بومی خود را داشتند تا سرانجام به دست سزار سرنگون شدند و کشورشان بخشی از امپراتوری روم شد .

زبان رسمی کشور فرانسه

اکثر مردم فرانسه به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند و اکثر تابلوهای راهنمایی و رانندگی به زبان فرانسوی نوشته شده‌اند .

زبان‌های محلی متعددی در فرانسه وجود دارند که بعضی از آن‌ها همچون زبان برتون و زبان آلزاسی با زبان رسمی فرانسوی تفاوت بسیار دارند .

فرهنگ فرانسه

فرانسه ، به ویژه پایتخت آن یعنی پاریس ، از قرن هفدهم میلادی نقش مهمی در فرهنگ و ادب و هنرهای تزئینی در اروپا پیدا کرد و تاثیرات آن در قرن نوزدهم در سراسر جهان هویدا بود .

از پایان قرن نوزدهم به این سو همچنین ، فرانسه نقش مهمی در هنرهایی چون فیلم‌سازی ، مد و آشپزی ایفا کرد .

 

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.