Take a fresh look at your lifestyle.

هدستی که به شما امکان کنترل افکار شما را با کامپیوتر میدهد!

صرف نظر از اینکه دهان شما در حال حرکت است، و صحبت می کنید، جالب است بدانید که همانطور که شما این کلمات را می خوانید، عضلات در حنجره، فک و صورت شما با حرکات سریع و غیر قابل تشخیص حرکت می کنند و کلمات را تبدیل به صدایی می کنند که شما واقعا می توانید آنها را در گوش خود بشنوید. این نوع سکوت به معنای”سوووكالیزاسیون” است.

در حال حاضر، محققان MIT می خواهند از آن subvocalization ها برای رمزگشایی کلمه یونانی خود و ترجمه آن به دستورات دیجیتال استفاده کنند. با استفاده از یک هدست “هوش مصنوعی قابل پوشش” به نام AlterEgo این امر امکان پذیر می باشد.

به گفته یک بیانیه از آزمایشگاه رسانه ای MIT، این دستگاه به کاربران اجازه می دهد که دستورات خاموش را، به سادگی با فکر کردن به یک کلمه به هدست ارسال کنند. یک شبکه عصبی حرکات عضلانی را به گفتار تبدیل می کند.

آرنوا کاپور، دانشجوی کارشناسی ارشد آزمایشگاه رسانه ای MIT و نویسنده اصلی مقاله ای که این دستگاه را توصیف می کند، انگیزه ی ساخت یک دستگاه IA دارد که یک دستگاه تقویت هوش نامیده می شود. ایده ما این است: آیا می توانیم یک پلت فرم محاسباتی داشته باشیم که بیشتر درونی است، که به نوعی انسان و ماشین را می سازد و به نظر می رسد که توسعه داخلی شناخت خودمان است یا خیر!؟ “

بنابراین، چگونه کار می کند؟

بگذارید بگوییم شما می خواهید از AlterEgo بپرسید ساعت چند است!؟. اول، شما به کلمه “زمان” فکر میکنید. همانطور که شما فکر می کنید، ماهیچه ها در چهره و فک شما باعث ایجاد حرکات میکروتیک می شوند تا صدای کلمه را در سر خود صدا کنید. الکترود در قسمت پایین هدست AlterEgo روی صورت شما خود را فشار می دهد و این حرکات را ضبط می کند و سپس آنها را از طریق بلوتوث به یک کامپیوتر خارجی انتقال می دهد. یک شبکه عصبی این سیگنالها را همانند یک برنامه گفتار به متن پردازش می کند و با زمان گفتن شما، پرسش را پاسخ می دهد.

آزمایش اولیه تکنولوژی که نشان داده شد امیدوار کننده بود. MIT گفت: در یک مطالعه کوچک، 10 داوطلب لیستی از 750 رقم عددی را به طور تصادفی برای خودشان در حالی که از هدست AlterEgo استفاده می کردند خواندند. به گفته محققان، AlterEgo به درستی تفسیر کرد که کدام رقم را کدام شرکت کننده می خواند.(برای مقایسه، به گفته Recode، سرویس ترجمه گوگل به زبان مبتنی با دقت حدود 95 درصد است.)

پتتی مائس، استاد MIT و نویسنده ارشد مقاله، گفت: “ما اساسا نمی توانیم بدون تلفن هایمان و دستگاه های دیجیتال زندگی کنیم.” “اما در حال حاضر، استفاده از این دستگاه ها بسیار مخرب است …. دانش آموزان من و من برای مدت طولانی با عوامل جدید شکل و تجربه های جدیدی که افراد را قادر می سازد از تمام دانش و خدمات فوق العاده بهره مند شوند ، و این دستگاه ها به ما این امکان را می دهد، اما این کار را به گونه ای انجام می دهد که اجازه می دهد آنها در حال حاضر در جای خود باقی بمانند. “

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.