Take a fresh look at your lifestyle.

طرز تهیه کوکی به شکل هندوانه برای شب یلدا

شب یلدا علاوه بر شب نشینی و گذروندن یک شب عالی با عزیزان، خوراکی های خوشمزه رو یاد آدم میاره، با نزدیک شدن به شب یلدا خانوما ایده های مختلفی برای شب یلدا دارن که یکی از اونا میتونه کوکی هندوانه ای شب یلدا باشه. اما اگه تا بحال کوکی هندوانه ای یلدا درست نکردید و به دنبال طرز تهیه ی کوکی به شکل هندوانه هستید، همراه مینویسم باشید.

دستور کوکی به شکل هندوانه

کوکی هندوانه ای یلدا علاوه ظاهر خوبش، طعم خیلی هم خوبی داره و به سادگی و با رعایت کردن چند تا نکته می تونید توی خونه کوکی هندوانه ای شب یلدا آماده کنید.

طرز تهیه کوکی به شکل انار برای شب یلدا

آموز کوکی هندوانه ای شب یلدامواد لازم برای تهیه کوکی هندوانه ای مخصوص شب یلدا:

  • آرد: 160 گرم
  • تخم مرغ: 1عدد
  • شکر: 60گرم
  • کره: 100 گرم
  • وانیل: 1 قاشق چایخوری
  • رنگ خوراکی ژله ای : قرمز و سبز
  • کمی نمک
  • برای تزیین کوکی به شکل هندوانه به کمی رنگ خوراکی ژله ای سبز و کمتر از نصف پیمانه شکر نیاز دارید.

طرز تهیه دسر شب یلدا با نشاسته و انار (دسر مجلسی و شیرین)

آموزش کوکی به شکل هندوانه

1 – در اولین مرحله از طرز تهیه کوکی هندوانه ای بعد از نرم شدن کره در دمای محیط، باید شکر و کره رو باهم مخلوط کنیم و بهتره که این کار رو داخل یه کاسه بزرگ انجام بدید و از همزن دستی استفاده کنید.

2 – زرده و سفیده تخم مرغ رو جدا میکنیم. زرده رو به مخلوط کره و شکر اضافه می کنیم و بعد از اینکه بخوبی هم زدیم نمک و وانیل رو هم اضافه می کنیم.

3 – تو این مرحله از دستور کوکی به شکل هندوانه، بعد از الک کردن آرد، باید اونو به ترکیب قبلی اضافه کنیم. حتما این کار رو به آهستگی انجام بدید و برای مخلوط کردن آرد با سایر مواد از یه کفگیر یا لیسک استفاده کنید.

4 – بعد از اینکه آرد حالت خمیری پیدا کرد، خمیر رو از وسط نصف کنید و روی یه سطح تمیز قرار بدید. کمی از رنگ خوراکی ژله ای قرمز رو روی خمیر بریزید.

5 – حالا تو این مرحله از آماده کردن کوکی هندوانه ای شب یلدا، خمیر رو ورز بدید تا رنگ خوراکی کاملا باهاش ترکیب بشه، بعد خمیر رو رول کنید و اونو داخل نایلون فریزر قرار بدید و بزارید یخچال.

6 –  نصف دیگه خمیر رو بعد از قرار دادن روی سطح تمیز به دو قسمت تقسیم می کنیم. نیمی از اون دو تیکه رو داخل نایلون قرار میدیم و کمی با دست تختش می کنیم و داخل یخچال قرار می دهیم. اما نیم دیگه خمیر رو با رنگ سبز مخلوط می کنیم و بخوبی ورز میدیم. بعد از گذاشتن داخل نایلون فریزر با وردنه خمیر رو کاملا صاف می کنیم و داخل یخچال قرار می دهیم.

7 – این مرحله نوبت خارج کردن خمیر قرمزی که آماده کرده بودیم و خمیر بدون رنگ از یخچاله. خمیر بدون رنگ را روی سطح صاف و تمیز قرار میدیم و خمیر قرمز رو روی خمیر بی رنگ می گذاریم. ( لبه های اضافی را با چاقو جدا کنید.)

8 – حالا خمیر سبز رو هم روی لایه های دیگه می پیچیم و 2 ساعت زمان میدیم تا خمیرهای رول شده تو همین وضعیت بمونه.

کوکی هندوانه ای یلدا9 – تو این مرحله باید شکر رنگی کوکی هندوانه ای شب یلدا رو آماده کنیم . برای این کار، شکر رو با رنگ خوراکی ژله ای سبز مخلوط می کنیم.

10 – برای تزیین کوکی به شکل هندوانه، با استفاده از یک قلمو سفیده تخم مرغ رو روی خمیر کوکی می زنیم و کوکی رو داخل شکر می غلتانیم تا کاملا شکری بشه.

طرز تهیه ی کوکی هندوانه شب یلدا11 – حالا خمیر کوکی هندوانه ای رو برش می زنیم (بهتر است ضخامت خمیر به اندازه یک سانتی متر باشد.) و داخل فری که با درجه 180 درجه گرم شده باشه قرار میدیم. 10 دقیقه زمان برای پخت کوکی هندوانه ای یلدا کافیه.

12 – بعد از خارج کردن کوکی هندوانه ای از فر، قبل از اینکه سفت بشن اونا رو به دونیم تقسیم کنید و اجازه بدید سرد بشن.

کوکی هندوانه ای شب یلدا آماده است. نوش جان

طرز تهیه ژله با ماست یک دسر خوشمزه و مجلسی برای شب یلدا

نکات طلایی برای کوکی هندوانه ای شب یلدا

  • برای جلوگیری از سفت شدن کوکی یلدا، از هم زدن زیاد مواد بعد از اضافه کردن آرد خودداری کنید.
  • اگر موقع گذاشتن کوکی ها داخل فر، متوجه شدید که کوکی های هندوانه ای شما شل شدن ،اونا رو به مدت 15 دقیقه داخل یخچال قرار بدید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.