Take a fresh look at your lifestyle.

گوشت شتر مرغ چه خواصی دارد؟

خواص گوشت شتر مرغ

شترمرغ متعلق به خانواده پرندگان بدون پرواز است. این پرنده در گروه پرندگان راتی Ratite طبقه بندی می شود. فواید گوشت شترمرغ بسیار زیاد است. مطالعات نشان می دهد که گوشت شترمرغ یکی از محبوب ترین غذاهای رژیم های باستانی بود. شترمرغ از نظر طعم و بافت مانند گوشت گاو درجه یک است.
گوشت شترمرغ سرشار از آهن است و یک غذای عالی برای کاهش چربی و کلسترول است. وقتی صحبت از ترکیب طعم عالی و رژیم سالم می شود، شترمرغ واقعاً یکی از برترین گوشت ها است. حتی از مرغ یا بوقلمون چربی کمتری دارد.

فواید گوشت شترمرغ

گوشت شترمرغ کلسترول کمی دارد

کلسترول یک ماده درخشان است که در خون ما یافت می شود. بدن ما برای تولید سلولهای سالم به کلسترول نیاز دارد، اما سطح بالای کلسترول می تواند خطر بیماریهای کرونری را افزایش دهد. به دلیل سطح بالای کلسترول ، ممکن است رسوبات چربی در رگ های خون ایجاد شود. در نهایت ، این رسوبات افزایش می یابد و مانع جریان خون در عروق ما می شود که باعث حمله قلبی می شود.
اگرچه گوشت ها به طور کلی دارای کلسترول بالایی هستند، اما در مورد گوشت شترمرغ مقدار کلسترول بسیار کمی وجود دارد که به سختی می تواند به کسی آسیب برساند. میزان کلسترول در گوشت شترمرغ در هر 100 گرم گوشت 0،063 گرم است. علاوه بر این ، این مقدار کلسترول مضر نیست. گوشت شترمرغ برای قلب مفید است

گوشت فوق العاده سرشار از پروتئین است

پروتئین اساساً یک ساختمان ساز بدن ما است. ما برای احیای مجدد سلول های خود به آن نیاز داریم. پروتئین را می توان زندگی نامید زیرا به هر اندام بدن ما جان می بخشد. پروتئین برای ساخت ماهیچه ها استفاده می شود. برای افزایش قدرت و تحریک بدن ما. کسانی که فاقد پروتئین هستند تحت حمایت بیماری های بدخیم قرار می گیرند.
در گوشت شترمرغ می توانید مقدار زیادی پروتئین برای رشد سرشار از سلول ها و ماهیچه ها داشته باشید. گوشت شترمرغ از 20.6 درصد پروتئین در هر 100 گرم گوشت تشکیل شده است. بنابراین این فایده گوشت شترمرغ به دلیل مقدار زیاد پروتئین یکی از مهمترین مزایای آن است. کسانی که می خواهند عضله بسازند باید آن را امتحان کنند. هر تکه از آن با ارزش است.

گوشت شترمرغ سرشار از آهن است

آهن یک ماده معدنی است.این ماده معدنی در چندین میوه ، غلات و چندین نوع گوشت وجود دارد. آهن یک ماده معدنی حیاتی است. آهن برای انتقال اکسیژن از طریق هموگلوبین در گلبول های قرمز ضروری است. کمبود آهن می تواند باعث کم خونی شود. طبق توصیه سازمان بهداشت ، مقدار توصیه شده آهن برای زنان بین 18 تا 50 سال 17 میلی گرم در روز و برای مردان بالای 18 سال ، 8 میلی گرم در روز است.
یکی از مزایای کلیدی گوشت شترمرغ شامل مقدار زیادی از مواد معدنی آهن است. تقریباً 3.1 میلی گرم آهن در هر 100 گرم گوشت شترمرغ وجود دارد. این مزیت گوشت شترمرغ آن را به یکی از بهترین انواع گوشت در سراسر جهان تبدیل می کند.

 چربی گوشت شترمرغ کم است

گوشت شترمرغ برای چربی مفید است؟ بله . کلمه “چربی” که سالهاست شما را آزار می دهد و هنوز نمی توانید در برابر خوردن گوشت مقاومت کنید. چربی اضافی باعث چاقی می شود و چاقی مادر همه بیماری ها است. اگرچه چربی برای بدن انسان کاملاً ضروری است اما در حد مجاز و فقط چربی خوب. چربی فراوان منجر به افزایش سطح کلسترول و سایر مواد معدنی می شود که شما را در برابر فشار خون بالا ، قند و بیماری های قلبی آسیب پذیر می کند.
مزیت شگفت انگیز گوشت شترمرغ این است که علاوه بر گوشت بسیار کم چرب است. بنابراین ، این یک خبر خوب برای همه دوستداران گوشت است که از چاق شدن نیز می ترسند و باید در اسرع وقت به گوشت شترمرغ روی آورند. در گوشت شترمرغ کمتر از 20 درصد چربی در 100 گرم گوشت شترمرغ وجود دارد.

گوشت شتر مرغ چه خواصی دارد؟

گوشت شترمرغ در مقابل گوشت گاو 

یک وعده گوشت شترمرغ 3.4 اونسی خام ، حدود 2.5 تا 3 گرم چربی دارد ، در حالی سینه مرغ بدون پوست حدود 115 تا 125 کالری دارد. در مقابل، گوشتی ترین تکه های گوشت گاو دارای 5 گرم چربی و 120 تا 130 کالری در هر 3.5 اونس است. از این رو ، مزایای گوشت شترمرغ بر سایر انواع گوشت ها بیشتر است.

پخت گوشت شترمرغ آسان است

متوسط زمان پخت گوشت شترمرغ حدود 5 دقیقه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را کباب کنید یا در روغن زیتون سرخ کنید. اگر بعد از پختن، گوشت شترمرغ کمی خشک تر و سفت تر می شود ، نگران نباشید زیرا مقدار کمی چربی و کلسترول  در آن موجود است.

طعم گوشت شترمرغ غنی است

متأسفانه ، بسیاری از ما گوشت خوشمزه ای را نخورده ایم که به این دلیل است که ما از مزایای گوشت شترمرغ آگاهی کامل نداریم. آبدار بودن و نرمی گوشت شترمرغ آن را به یک وعده غذایی عالی برای هر شام تبدیل می کند. این غذا به اندازه سایر غذاهای غنی در سراسر جهان مجلل است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.