Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش استفاده از ماشین ظرف شویی

راهنمای استفاده از ماشین ظرف شویی

اگر قصد خرید ماشین ظرف شویی را دارید ف باید ابتدا طرز استفاده صحیح آن را بدانید ، بدیهی است استفاده از ماشین ظرف شویی به آسان شدن کار ها در منزل کمک می کند بنا براین در این آموزش ، چگونگی استفاده از ماشین ظرف شویی برای شما آماده شده است .

چیدن ظرف ها در ماشین مهم ترین قسمت یادگیری می باشد زیرا اصول اولیه کار کردن با انواع مارک های دوو ، ال جی ، سامسونگ … یکی می باشد .

برای شروع کار ، ابتدا باید ظرف ها را در سینک آبکشی کنید تا باقی مانده مواد غذایی چسبیده به آنها ، جدا شوند و سپس داخل ماشین ظرفشویی قرار دهید ، در غیر این صورت تمیز نخواهند شد .

چیدن ظرف ها در ماشین
چیدن ظرف ها در ماشین

لیوان‌ها و ماگ‌ها را به صورت وارونه در طبقه بالایی ماشین ظرف شویی قرار دهید . از ثابت بودن جای ظروف حساسی مانند گیلاس خوری اطمینان حاصل کنید . البته شستن ظروف حساس با دست پیشنهاد بهتری می باشد .

پر کردن قفسه بالایی
پر کردن قفسه بالایی

ظروف پلاستیکی دارای وزن کمی هستند که به همین دلیل ، در هنگام شستشو به‌سادگی تکان می‌خورند . بنا براین ظروف پلاستیکه را به گونه ای قرار دهید که به راحتی جا به جا نشوند .

ظروف پلاستیکی
ظروف پلاستیکی

در قفسه پایین ماشین ظرف شویی باید ظروفی مانند : قابلمه ، ماهی‌تابه ، ظروف کسرول ، کاسه و بشقاب‌ها را قرار دهید . حتماً روی ظروف ( سطح داخلی آنها ) را به سمت اسپری آب‌پاش بگذارید . توجه داشته باشید که باید همه‌چیز را رو به پایین گذاشته تا از تمیز شدن آن‌ها اطمینان حاصل کنید ، یعنی مثلاً داخل قابلمه رو به پایین باشد . سپس قاشق ، چنگال و چاقو را در محفظه مخصوص بگذارید .

سینی و تابه‌های تخت باید نزدیک پشت ماشین ظرف‌شویی گذاشته شوند .

توجه داشته باشید که نزدیک بودن ظروف نقره و استیل در طی مدت شستوشو ممکن است با واکنش شیمیایی به ظروف شما آسیب برساند .

پر کردن قفسه پایین
پر کردن قفسه پایین

توجه داشته باشید که استفاده زیاد از پودر شوینده ، به تمیز شدن ظروف کمکی نکرده بلکه ممکن است باعث شود لکه هایی روی ظروف پس از پایان شستوشو باقی بماند . به مقدار مناسب از پودر یا قرص شستوشو استفاده کنید . 

پودر شوینده
پودر شوینده

دقت کنید که باید از قرار دادن ظروفی چون چوب ، چدن ، مسوار ( آلیاژ قلع و مس ) ، نقره و آلومینیوم ، ظروف گران‌قیمت ، ظروف نچسب ، لیوان بچه طرح‌دار و.. در ماشین ظرف شویی اجتناب کنید . 

ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد
ظروفی که نباید در ماشین ظرفشویی قرار داد

برای روشن کردن ماشین ظرف شویی ، ماشین را روی سبک‌ترین حالت ممکن تنظیم کنید . این موضوع به صرفه جویی در مصرف آب کمک می کند .

روشن کردن ماشین
روشن کردن ماشین

اگر ظروف درجه کثیفی بیشتری دارند ، دارای لک های زیادی هستند و یا ظروف باقی مانده از آشپزی های سنگین ، بهتر است روی درجه قوی تری شسته شوند . 

تنظیم درجه
تنظیم درجه

برای صرفه جویی بیشتر در مصرف برق ، بهتر است بعد از پایان شستوشو به مدت چند دقیقه در ماشین ظرف شویی را باز گذاشته و اجازه دهید ظروف به وسیله جریان هوا ، به خوبی خشک شوند .

خشک کردن ظروف
خشک کردن ظروف

برای تمیز کردن بدنه خارجی ماشین ظرف‌شویی بهتر است ابتدا اقدام به سابیدن بدن خارجی ماشین ظرف‌شویی کنید . این کار باعث از بین بردن اثرانگشت و غذاهای ریخته شده روی ماشین می‌شود .

ماشین‌های ظرف‌شویی پلاستیکی باید به‌وسیله ابر و آب‌صابون تمیز شوند . ماشین‌های استیل باید به‌وسیله شیشه‌پاک‌کن تمیز شوند .

شیشه‌پاک‌کن را روی دستمال زده ، سپس ماشین را تمیز کنید .

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرف‌شویی باعث می شود که ماشین ظرف شویی به نرمی کار کند پس بهتر است به طور منظم اقدام به تمیز کردن آن کنید .

فیلتر را خارج کرده به‌وسیله ابر و آب ، فیلتر را تمیز کنید . مواد غذایی گیرکرده داخل آن را نیز خارج کنید . بعد از تمیز کردن فیلتر را دوباره سر جای خود قرار دهید .

تمیز کردن فیلتر
تمیز کردن فیلتر

برای تمیز کردن لوازم جانبی ماشین ، تمامیقطعات جداشدنی ماشین ظرف‌شویی را جدا کرده ، داخل سینک گذاشته و آبکشی نمایید  همچنین از ابر و مسواک نیز برای تمیز کردن آن ها می توانید استفاده کنید .

تمیز کردن لوازم جانبی
تمیز کردن لوازم جانبی

برای تمیز کردن داخل ماشین ظرف شویی بهتر است در مرحله اول مواد غذایی ، کثیفی و جرم ها را با دستمال از بین ببرید سپس برای ادامه ی شستوشو از یک پیمانه سرکه سفید ، استفاده کرده و ماشین را در حالت شستوشوی کامل قرار دهید . بعد از تمام شدن شستشو ، داخل ماشین ظرف‌شویی را با دستمال‌ تمیز کنید .

تمیز کردن داخل ماشین ظرف شویی
تمیز کردن داخل ماشین ظرف شویی

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. ماشين ظرفشويي می گوید

    سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون میشم اگراز سایت من هم دیدن فرمایید و نظر دهید
    ماشين ظرفشويي

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.