Take a fresh look at your lifestyle.

خشک کردن گل رز و آفتابگردان و آموزش تصویری

آموزش خشک کردن گل رز و آفتابگردان

خشک کردن گل و نگه داشتن آن برای خیلی ها یک کار سرگرم کننده و جذاب است و البه قدمت این کار به بیش از 4000 سال می رسد ، البته اگر به نکاتی که ما در این مقاله برای آموزش صحیح خشک کردن انواع گل ها ، برای شما آماده کرده ایم ، توجه کنید ، لذت این کار برای شما دو چندان می شود .

آموزش خشک کردن گل
آموزش خشک کردن گل

به تک تک گل ها ، اسپری مو بزنید و بگذارید خشک شود ، این کار از جدا شدن ، شکستن یا ریختن گلبرگ ها نیز جلوگیری می کند .

استفاده از اسپری برای خشک کردن گل
استفاده از اسپری برای خشک کردن گل

یک روش مرسوم و ساده برای خشک کردن گل ها ، آویزان کردن آن ها به صورت بر عکس و در هوای آزاد می باشد ، گل ها را در یک مکان تاریک و گرم ، به مدت 2 تا 4 هفته ، با استفاده از یک کش یا طناب ، آویزان کنید .

 هوای آزاد
 هوای آزاد

 در این روش ، آن را داخل دستمال کاغذی و یا روزنامه بپیچید تا رطوبت آن خوب جذب شود ، سپس آن را داخل یک کتاب قطور قرار دهید و 1 تا 3 هفته صبر کنید تا گل خشک شده شما آماده شود .

خشک کردن گل با فشار
خشک کردن گل با فشار

برای خشک کردن گل ، می توانید از فر نیز استفاده کنید ، گل را روی توری یا هر چیز دیگری که گل روی آن ثابت بماند قرار دهید و در دمای 38 درجه سانتی گراد ، قرار دهید . بعد از چند ساعت گل به آرامی خشک می شود ، سپس می توانید به آن اسپری مو بزنید .

خشک کردن گل در فر
خشک کردن گل در فر

برای خشکی گل ها و نگه داشتن آن می توانید از شن نیز استفاده کنید . استفاده از سیلیکاژل نیز پیشنهاد خوبی می باشد اما برای این کار به مدت زمان بیشتری نیاز دارد .

خشک کردن گل
خشک کردن گل

گل را داخل ظرف قرار دهید ، به ازای هر لیتر سیلیکا ژل یا شن ، 3 قاشق غذا خوری نمک مورد نیاز می باشد . ظرف را در جای خشک و گرم نگه دارید ، خشک کردن با سیلیکا ژل ، 2 تا 4 روز طول می کشد .

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.