Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش نحوه ریست فکتوری کردن کامپیوتر در ویندوز ۱۰ و ۸

اگر زمان زیادی از تعویض ویندوز سیستم رایانه شما گذشته و در این بازه زمانی برنامه های زیادی را دانلود و نصب کرده اید و یا همچنین فایل های زیادی را کپی و یا دانلود نموده اید و به هنگام نصب ویندوز به مشکل برخورده اید زمان ریست فکتوری برای کامپیوتر شما فرا رسیده است. با اینکه در مقالات موجود در این زمینه بسیار تاکید شده اما برخی همچنان فراموش می کنند که قبل از برگرداندن کامپیوتر به تنظیمات کارخانه حتما از تمامی اطلاعات خود یک backup بگیرند. با ما همراه باشید تا در ادامه مراحل گام به گام انجام Reset factory را خدمت تان ارائه خواهیم داد.

آموزش Reset factory در ویندوز 10

backup گرفتن قبا از انجام ریست فکتوری

1) در اولین گام از مراحل برگرداندن رایانه به تنظیمات کارخانه باید از تمام فایل های شخصی خود در فلش یا هارد اکسترنال یک نسخته پشیبان تهیه نماید. ریست کردن باعث حذف تمام فایل ها و اطلاعات شخصی شما را از سیستم می شود.

دکمه security & Update جهت انجام ریست فکتوری

2) سپس روی گزینه تنظیمات کلیک کنید و بعد دکمه به روز رسانی و امنیت و یا “security & Update”را انتخاب کنید.

گزینه get start جهت برگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه

3) روی Reset this PC کلیک کنید و شروع به کار و یا Get startedرا انتخاب کنید.

choose option جهت ریست فکتوری در ویندوز 10

4) یکی از گزینه های بازنشانی زیر را انتخاب کنید. در ویندوز 10 شما می توانید فایل های خود را نگه دارید، آن ها را حذف کنید یا به تنظیمات کارخانه بازگردید.

  • فایل های خود را نگه دارید: ویندوز 10 را در حالی که فایل های شخصی خود را نگه می دارد نصب می شود، اما همه برنامه، درایوها و تنظیمات را که نصب کرده اید تغییر داده یا حذف می کند.
  • همه چیز را حذف کنید: در صورت انتخاب این گزینه ویندوز 10 را مجددا نصب می شود و تمام فایل ها، برنامه ها، درایورها و تنظیمات را که نصب کرده اید را تغییر و یا حذف می کند.
  • بازگردانی تنظیمات کارخانه: نصب مجدد نسخه اصلی ویندوز 10 که با رایانه شما همراه بود و تمامی فایل ها، برنامه ها، درایو ها و تنظیمات نصب شده یا تغییر داده شد.

آموزش ریست کردن کامپیوتر

5) در گام آخر از انجام ریست فکتوری رایانه باید دستورالعمل های روی صفحه را برای بازنشانی رایانه ویندوز 10 خود دنبال کنید. پس از تکمیل این مراحل، ویندوز 10 در صفحه نمایش سیستم کامپیوتر شما نمایان می شود.

آموزش Rest factory در ویندوزه 8

تهیه نسخه پشتیبان قبل از برگرداندن کامپیوتر به تنظیمات کارخانه

1) این نکته قابل تاکید است که از تمام فایل های شخصی خود در فلش یا هارد اکسترنال یک نسخه پشتیبان تهیه نمایید. زیرا به هنگام برگرداندن کامپیوتر به تنظیمات کارخانه تمامی اطلاعات و فایل های شخصی شما حذف می گردد.

انتخاب گزینه change PC setting جهت انجام ریست فکتوری

2) روی “تنظیمات” کلیک کنید و تغییر تنظیمات کامپیوتر و یا Change pc settingرا انتخاب کنید.

آموزش ریست کردن کامپیوتر

3) در این مرحله از انجام ریست فکتوری در ویندوز 8 باید روی بروز رسانی و بازیابی“یا “Update and recovery کلیک کنید، سپس بازیابی را انتخاب کنید.

انتخاب گزینه حذف همه چیز و نصب مجدد ویندوز برای reset factory

4) روی دکمه «شروع به کار» و یا طبق شکل فوق “Get startدر زیر عنوان «حذف همه چیز و نصب مجدد ویندوز» کلیک کنید.

پایان مراحل انجام ریست فکتوری

5) دستورالعمل های روی صفحه را برای بازنشانی رایانه ویندوز 8 خود دنبال کنید و یا به عبارتی دکمه next” را انتخاب نمایید . پس از تکمیل مراحل، ویندوز 8 بر روی صفحه نمایش سیستم کامپیوتر شما نمایان خواهد شد.

توصیه ما به شما عزیزان این است که تا زمانیکه راهی دیگر برای رفع مشکل سیستم تان وجود دارد سراغ انجام rest factory نروید . امیدوارم که مطلب فوق برای شما عزیزان مفید باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.