Take a fresh look at your lifestyle.

روش ساخت اسلایم با خمیر دندان و شامپو

آموزش ساخت اسلایم

اسلایم که وسیله بازی بسیار سرگرم کننده برای تمامی گروه های سنی می باشد که شما می توانید آن را به راحتی در منزل تهیه کنید . مواد اصلی اسلایم معمولا بوراکس می باشد اما ما در این آموزش درست کردن اسلایم با خمیر دندان و شامپو را به شما خواهیم داد . از هر برند خمیر دندان و شامپویی مانند : پرژک ، صحت ، گلرنگ و شامپو بچه فیروز میتوانید استفاده کنید اما استفاده از شامپو غلیظ بهتر میباشد .

اسلایم
اسلایم

برای ساخت اسلایم با نمک و شامپو ، ابتدا مقداری شامپو را داخل یک کاسه بریزید ، جالب است بدانید طبق تجربه شامپو های با غلظت بیشتر و با رنگ سفید نتیجه ی بهتری خواهند داشت .

سپس  ۱/۳ مقدار شامپویی که زده اید خمیر دندان اضافه کنید . از خمیر دندان های غیر ژله ای و سفید برای اینکار استفاده کنید  .

 با وسایلی مثل : خلال دندان ، قاشق و هر چیز مشابهی مخلوط را تا زمانی که یکدست بشود هم بزنید . اسلایم شما ممکن است خیلی شل باشد اما نگران نباشید  .

اکنون مقداری نمک به مخلوط اضافه کرده و خوب هم بزنید تا اسلایم درست شود .  از رنگ غذا برای رنگی کردن اسلایم می توانید بهره بگیرید . اگر اسلایم زیادی چسبناک بود می توانید مقداری آرد ذرت به آن اضافه کنید .

اسلایم شما آماده می باشد ، توجه کنید که حتما باید اسلایم را در یک ظرف سر بسته نگه داری کنید .

دقت داشته باشید که اگر از خمیر دندان رنگی استفاده میکنید از شامپو سفید یا بی رنگ استفاده کنید . در غیر اینصورت رنگ خمیرتان زیبا نخواهد شد  .

طول عمر اسلایم به مواد اولیه و مقدار استفاده شما بستگی دارد . اسلایم های تهیه شده از شامپو و خمیر دندان بعضی برندها عمر بیشتری دارند .

برای ساخت خمیر اسلایم ساده به وسیله خمیر دندان و شامپو ۲ قاشق غذاخوری ( ۳۰ میلی لیتر ) شامپو غلیظ داخل یک کاسه بریزید و سپس مقداری خمیر دندان غیر ژله ای به آن اضافه کنید . خمیر دندان Colgate به نظر بهترین انتخاب میباشد اما میتوانید از خمیر دندان های دیگر نیز استفاده کنید  .

 اسلایم با خمیر دندان و شامپو
اسلایم با خمیر دندان و شامپو

در مرحله بعدی با کمک خلال دندان مواد اسلایم را به مدت حدود یک دقیقه هم بزنید تا ترکیب کاملا یک دست شود  .

با اضافه کردن مقدار بیشتر شامپو خمیر را شل و با اضافه کردن خمیر دندان می توانید کمی آن را سفت تر کنید .

بعد از آماده شدن خمیر حدود 10 دقیه آن را داخل فریزر گذاشته و بعد از ۱۰ دقیقه به اسلایم نگاهی بی اندازید ، خمیر اسلایم باید کمی نرم باشد و نباید یخ زده باشد اما اگر همچنان شل بود ، زمان بیشتری باید در یخچال بماند .

خمیر را در فریزر نگه داری کنید
خمیر را در فریزر نگه داری کنید

 بعد از بیرون آوردن خمیر اسلایم از فریز خمیر را ورز دهید تا دوباره نرم شود . بعد از نرم شدن میتوانید با آن بازی کنید و اسلایم آماده است . بعد از بازی کردن با خمیر آن را در ظرف سربسته نگه دارید  .

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. کیمیا می گوید

    من تو فریز میزارم یخ میزنه حتی ۱۰ دقیقه.چیکار کنم

    1. علی چگینی می گوید

      میتونید اسلایم رو تو قسمت یخدان یخچال تون قرار بدید. منظور این هست که اسلایم شما به مدت کافی تو هوای سرد قرار بگیره. به اسلایم سر بزنید هروقت احساس کردید آماده شده میتونید اونو از یخچال خارج کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.