Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش غذا دادن به توله سگ

چگونه به توله سگ ها غذا بدهیم ؟

اگر توله سگ امکان تغذیه به وسیله مادر خود را نداشت باید سعی کنید که آنها را گرم نگه داشته و برای ۳ تا ۴ هفته اول بوسیله شیشه شیر به آن غذا بدهید .

البته مقدار غذای مورد نیاز توله سگ بستگی به وزن ، سایز و نژاد توله سگ شما دارد . اما مقدار تقریبی آن ۲۵ تا ۳۵ میلی لیتر به ازای هر ۱۰۰ گرم وزن توله در روز میباشد

 برای این کار شما به یک شیشه و چند عدد سری در سایز های مختلف و شیر خشک سگ نیاز دارید که میتوانید آنها را از مغازه های حیوانات خانگی تهیه فرمایید .

غذا دادن به توله با شیشه شیر
غذا دادن به توله با شیشه شیر

توجه کنید که شیر گاو باعث بروز اسهال و مشکلات سینوسی برای توله سگ خواهد شد .
باید شیر را با دمای اتاق تنظیم کرده و از دادن شیر سرد و یا فریز شده به توله خودداری نمایید زیرا تنظیم دمای بدن برای توله ها کار مشکلی است . اگر غذای اضافه مانده را در یخچال نگه میدارید به یاد داشته باشید که آن را گرم کنید .

 اگر از شیر مخصوص سگ استفاده میکنید باید یک پیمانه از پودر شیر خشک و دو پیمانه از آب گرم را مخلوط نمایید و تا زمانی که کاملا حل شود مخلوط را تکان دهید .

غذا دادن به توله سگ
غذا دادن به توله سگ

مطمئن باشید که توله سگ صاف و روی شکم خوابیده باشد . نباید در حالت هایی که سگ به پهلو یا به کمر خوابیده به آن شیر بدهید . سر بطری شیر را به آرامی داخل دهان توله کنید . اگر توله سگ مانع  اینکار شد ، مقداری فشار روی سر شیشه شیر بیاورید تا مقداری از آن به بیرون ریخته و مزه آن به دهان سگ بیاید .

حالت مناسب برای شیر دان به توله
حالت مناسب برای شیر دان به توله

توجه داشته باشید که حجم معده توله سگ ها کم است بنابراین باید تعداد دفعات غذا خوردن آنها زیاد باشد هر ۲ تا ۳ ساعت یکبار به آنها غذا بدهید .

مناسب با وزن توله به آن غذا بدهید
مناسب با وزن توله به آن غذا بدهید

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.