Take a fresh look at your lifestyle.

آموزش کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی برای عید نوروز، متفاوت و زیبا

معمولا برای سبزه سفره هفت سین، سبزه گندم در ذهن ما یادآوری می شود، اما مدل های مختلف سبزه برای عید وجود دارد که هرکدام  از زیبایی خاصی برخوردار هستند و روش کاشت متفاوتی دارند که می توانید با توجه به سلیقه خود یکی از آن هارا انتخاب کنید.

 سبزه ذرت واسه عید یکی از انواع سبزه برای سفره هفت سین است که در عین متفاوت بودن بسیار زیباست و براحتی می توانید در منزل آن را برای سفره هفت سین بکارید و سفره هفت سین خاص و متفاوتی داشته باشید.

طرز کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی برای عید

روش کاشت سبزه ذرت برای عید ساده و راحت است اما ممکن است در صورت عدم نگهداری اصولی، دچار پوسیدگی شود، از طریق مطالعه این مطلب و آشنایی با طرز تهیه سبزه ذرت برای عید، سبزه ذرت عید شما سرسبز و زیبا خواهد شد. با ما همراه باشید. کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی باعث می شود یک سبزه عید متفاوت داشته باشید. کاشت سبزه ذرت در خاک نیز نوع دیگری از سبزه ذرت عید است.

همچنین ببینید: آموزش کاشت سبزه ماش برای سفره هفت سین

1 – نوع ذرت برای سبزه: در اولین مرحله از کاشت سبزه ذرت برای عید باید ذرت تازه و بلالی را انتخاب و استفاده کنیم.

2 – جوانه زدن ذرت برای سبزه: به مدت 4 الی 5 روز دانه های ذرت را در آب قرار دهید و به دور از هوای سرد نگهداری کنید تا برای جوانه زدن آماده شود.

3 – روش نگهداری سبزه ذرت: در این مرحله از کاشت سبزه ذرت برای عید، دانه های ذرت را درون دستمالی نخی مرطوب بریزید و دستمال را دور آن بپیچید و در محیط گرم قرا دهید و توجه داشته باشید که رطوبت دستمال باید حفظ شود.

4 – دانه های ذرت تا زمان جوانه زدن باید درون دستمال مرطوب نگهداری شوند و بعد از اینکه مشاهده کردید ذرت ها جوانه زدند، دانه ها را درون سبد بریزید و روی تنگ ماهی که داخل آنرا پر از آب کرده اید قرار دهید. ( نحوه قرار گیری باید به صورتی باشد که ذرت ها داخل آب بگیرند.)

5 – زمان سبز شدن سبزه ذرت: حالا در آخرین مرحله از کاشت سبزه ذرت برای عید، حدودا 10 روز بعد سبزه ذرت عید شما سبز شده و ریشه های آن داخل تنگ قرار میگیرد و وجود ماهی در این تنگ به زیبایی سبزه ذرت شما خواهد افزود.

همچنین دنبال کنید:

آموزش سبزه عید با هسته پرتقال برای سفره هفت سین با نکات کاربردی

سبزه ذرت عید
کاشت سبزه ذرت در تنگ ماهی

نکاتی در رابطه با سبزه ذرت عید نوروز و نحوه کاشت سبزه ذرت 

  • در کاشت سبزه ذرت برای عید باید توجه داشته باشید که دانه ذرت شما باید بلالی و تازه باشد و با ذرت کنسروی نمی توان سبزه ذرت عید آماده کرد.
  • حدود 20 روز زمان برای جوانه زدن و سبز شدن سبزه ذرت نیاز است.
  • در طرز کاشت سبزه ذرت برای عید، باید توجه داشت که مقدار دانه های ذرت باید متناسب با ظرف مورد نظر شما باشد. در صورت زیاد بودن دانه ها، توانایی رشد لایه های زیرین گرفته می شود و پوسیدگی سبزه ذرت عید را بهمراه خواهد داشت. و کم بودن دانه های ذرت برای سبزه عید نیز، سبزه کم پشتی را برای شما به همراه خواهد داشت.
  • نکته مهمی که در طرز تهیه سبزه ذرت برای عید وجود دارد این است که همواره رطوبت دانه ها حفظ شود ولی باید توجه داشت که آبدهی بیش از حد به دانه ها نیز به پوسیدگی و خراب شدن زودهنگام سبزه ذرت شما منجر خواهد شد.

امیدواریم آموزش سبزه ذرت برای عید برای شما مفید بوده باشد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.