Take a fresh look at your lifestyle.

آیا خوردن چای کهنه دم ضرر دارد؟

مضرات نوشیدن چای کهنه دم

معمولا برای همه ما پیش آمده است که حوصله دم کردن چای را ندایم و ترجیح می دهیم چای دم شده در ساعاتی قبل را مصرف کنیم. اما اگر از عوارض خوردن چای کهنه دم بااطلاع باشیم این کار را نمی کنیم. درست است که گرم کردن چای در هزینه، انرژی صرفه جویی میکند اما، باید به خطرات و مضرات دوباره گرم کردن چای هم توجه کنیم. تا زمانی که چای در قوری و کتری شما داغ است و میتوانید از نوشیدن آن لذت ببرید، از آن استفاده کنید. در ادامه خواهیم گفت که آیا خوردن چای کهنه دم ضرر دارد؟

آیا مصرف چای کهنه دم مضر است؟

اگر از جمله افرادی هستید که به خاطر مشغله کاری فراموش میکنید چای خود را بنوشید به شما پیشنهاد میکنیم که یا به مقدار کم چای دم کنید. از چای کیسه ای استفاده کنید یا فقط آب کتری را مجددا گرم کنید.

ممکن است گاهی حتی چای را دوباره گرم کنید. با این حال، انجام این کار ممکن است بسیاری از طعم‌ها، خواص تغذیه‌ای و عطر آن را از بین ببرد. اگر چای خود را بیش از چهار ساعت است که دم کرده اید، گرم کردن مجدد چای به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. زیرا ممکن است باعث رشد کپک و باکتری شود.

ابتدا آب را جوشانده و از روی شعله بردارید. سپس برگ های چای را به مدت 3- 4 دقیقه در آن ها قرار می دهند. این فرآیند به عنوان “دم کردن” شناخته می شود. اما اگر چای را با جوشاندن برگ های چای در آب درست کنید، ممکن است بسیاری از مواد مغذی، طعم و عطر خود را از دست بدهد.

چرا باید از گرم کردن مجدد چای خودداری کرد؟

اول از همه، اگر چای بین 4 تا 8 ساعت در دمای اتاق مانده است، آن را دوباره گرم نکنید. اما اگر فراموش کردید که چای خود را حداکثر 10 تا 15 دقیقه بعد از دم کردن بنوشید، نوشیدن آن بی خطر است. باکتری های مسموم کننده غذایی در چای های دم کرده ای که در معرض حرارت بین 41 تا 140 درجه فارنهایت هستند رشد می کنند. مصرف چای چند بار گرم شده و کهنه دم، ممکن است باعث ناراحتی معده، اسهال، گرفتگی عضلات، حالت تهوع، التهاب و بسیاری از مشکلات گوارشی دیگر شود.

خوردن چای کهنه دم مضر است؟
خوردن چای کهنه دم مضر است؟

روی طعم چای تاثیر می گذارد

جدا از اینکه چای خواص غذایی خود را از دست می دهد و آلوده می شود، گرم کردن مجدد چای نیز می تواند بر طعم آن تأثیر منفی بگذارد. تانن ها پلی فنول هایی هستند که مسئول رنگ و طعم چای هستند. وقتی چای دم کرده را برای مدت طولانی نگهداری میکنیم یا بعداً آن را دوباره گرم می کنیم، باعث می شود برگ ها تانن اضافی آزاد کنند و طعم چای را تلخ می کند. ممکن است برای افرادی که چای های با طعم قوی را ترجیح نمی دهند، خوشایند نباشد. خرید چای مرغوب نیز در این مورد بسیار مهم است.

چگونه چای را دوباره گرم کنیم؟

اگرچه گرم کردن مجدد چای سرد توصیه نمی شود، اما اگر مایل به این کار هستید، چای سرد خود را در یک لیوان تمیز بریزید. آب را در ظرف دیگری بجوشانید و لیوان را به مدت 3 تا 4 دقیقه در آب در حال جوش قرار دهید. انتظار نداشته باشید که چای مزه تازه ای داشته باشد یا داغ شود. زمانی که ولرم است مصرف کنید. به خاطر سلامت دستگاه گوارش خود، چای را بیش از چهار ساعت در معرض دمای اتاق قرار ندهید.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.