Take a fresh look at your lifestyle.

آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند برای دیسک کمر ضرر دارد؟

کفش پاشنه بلند یکی از آیتم های مورد علاقه بین بانوان است اما استفاده مداوم از آنها میتواند باعث به وجود آمودن مشکلات و بیماری های زیادی از جمله دیسک کمر شود.پس ما در این مطلب به بررسی این موضوع یعنی تاثیرات پوشیدن کفش پاشنه بلند بر دیسک کمر خواهیم پرداخت.

آیا پوشیدن کفش پاشنه بلند برای دیسک کمر ضرر دارد؟

درست است که پوشیدن کفش پاشنه بلند باعث افزایش زیبایی و جذابیت میشود اما میتواند تاثیرات مخرب و جبران ناپذیری نیز بر بدن ما بگذارد.ساختار کفش های پاشنه بلند به این صورت است که پاشنه پا را بالا برده و در بلند تر و کشیده تر دیده شدن ما ایفای نقش کنند.ولیکن اضافه کردن کفش های پاشنه بلند گوناگون به کمد لباس هایتان در دراز مدت باعث میشود تا متحمل های بسیار شوید.

همچنین بخوانید : بهترین حالت خوابیدن برای کاهش درد کمر

عوارض استفاده از کفش های پاشنه بلند :

    1. کاهش تعادل و در نتیجه بیرون زدگی دیسک و ضعف ستون فقرات و درد کمر
    2. از بین رفتن فرم اصلی راه رفتن و ایجاد فشار بیشتر بر زانو ها و پاها
    3. گرفتگی عضلات ساق پا و باسن
    4. اقزایش قوس کمر و وارد شدن فشار به مهره ها
    5. از بین رفتن حالت S بدن و ایجاد عوارض
    6. …….

کفش پاشنه بلند و دیسک کمر

استفاده از کفش های راحتی به جای کفش های پاشنه بلند برای دیسک کمر

.پوشیدن کفش های راحتی و طبی که به طور اصولی ساخته شده اند میتوانند در عین جذابیت سلامتی را نیز برای شما به دنبال داشته باشند.کتانی های طبی و کفش های راحتی بهترین گزینه برای خانم های شاغل هستند و آرامش را در ساعات بیرون از خانه فراهم می آورند.

اما اگر به پوشیدن کفش های پاشنه دار علاقه زیادی دارید می توانید کفش هایی با پاشنه های پهن و پاشنه های سه سانتی را انتخاب کنید.

هرچه پاشنه کفش شما نازک تر باشد فشار بیشتری به پااها و کمر شما وارد میشود زیرا توزیع فشار و سنگینی وزن شما بر پاشنه های قطور تر راحت تر خواهد بود.

چنان چه به بیماری دیسک کمر دچار شده اید بهتر است بدانید که استفاده از کفش های پاشنه بلند بیماری شما را تشدید خواهد کرد و اگر دیسک کمر ندارید اما از کفش های پاشه دار به طور مداوم استفاده میکنید شما مستعد دیسک کمر هستید.

دیسک کمر از جمله بیماری هایی است که رابطه بسیار نزدیکی به سبک زندگی افراد دارد.فعالیت های سنگین و طولانی و استفاده نادرست از وسایل می تواند باعث به وجود امدن این عارضه شود.

همچنین از جمله علائم دیسک کمر موارد زیر است :

    • احساس کرختی و خواب رفتگی پاها و ضعیف شدن عضلات پا
    • گرفتگی های عضلات پا و کمر
    • مختل شدن تعادل هنگام راه رفتن
    • تغییر در نحوه راه رفتن یا پرانتزی شدن پاها
    • از بین رفتن کنترل دفع ادرار یا مدفوع در موارد پیشرفته تر

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. تولیدی کفش ایران می گوید

    مردم در بیشتر کشورها فقط در بعضی از مراسمات پاشنه بلند می پوشند ولی در عوض کفش ورزشی و اسنیکر را جایگزین کرده اند چون هم راحتتر است و هم مد روز بیشتر به استفاده از انها متمایل شده است و برای سلامتی پا هم مشکل زیادی ندارد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.