Take a fresh look at your lifestyle.

برای از بین بردن بوی وایتکس در گلو چه کنیم؟

همه ما از مضرات استفاده از مواد شوینده شیمیایی اطلاع داریم. وایتکس یکی از رایج ترین مواد شوینده است که به دلیل سفیدکنندگی که دارد زیاد استفاده می شود. بوی وایتکش برای گلو مضر است و اگر برای مدت کوتاهی در آن محیط بمانید متوجه سوزش در گلو خواهید شد. اما برای از بین بردن بوی وایتکس از گلو چه باید کرد و راه درمان بوی وایتکس در گلو چیست.

بیشتر بدانیدبعد از استفاده از مواد شوینده چه بخوریم

برای از بین بردن بوی وایتکس از گلو چه باید کرد؟

استفاده از وایتکس با بخارهای شیمیایی که از آن متصاعد می شود، موجب افت سطح اکسیژن شده و در صورت طولانی شدن و عدم خروج از گلو و مجاری تنفسی منجر به سوزش، ورم و التهاب و در نهایت ناراحتی های ریوی می شود.

ورود بوی وایتکس در گلو در طولانی مدت همچنین می توانید بصورت تب و لرز و حالت هایی از تنگی نفس دیده شود که نیاز به مراقبت دارد و در صورت شدید بودن ممکن است تا سه هفته طول بکشد.

ماندن بوی وایتکس در گلو بویژه در افرادی که مبتلا به مشکلات تنفسی مانند آسم هستند بصورت شدیدتری بروز پیدا می کند و ممکن است علاوه بر التهاب در ناحیه گلو با عفونت نیز همراه باشد که در چنین شرایطی باید سریعا به پزشک مراجعه کنید. ضمن اینکه علاوه بر گلو، نقاطی مانند چشم و پوست نیز در معرض خطر هستند و ممکن است خشکی چشم و یا التهاب را بهمراه داشته باشند.

استفاده  بیش از حد از شوینده های قوی مثل وایتکس، علاوه بر ورود به گلو و ایجاد ناراحتی های ریوی، ممکن است به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و یا موجب اختلال در هورمون های فرد شود.

مواد شیمیایی موجود در شوینده ها

برای جلوگیری از ورود بوی وایتکس در گلو چه کار کنیم:

با انجام کارهایی می توان از ورود بوی وایتکس در گلو جلوگیری کرد و یا آنرا به حداقل رساند:

  • برای پیشگیری از ورود بوی وایتکس در گلو، هنگام کار با وایتکس حتما از ماسک استفاده کنید.
  • هنگام کار با وایتکس در صورت امکان حتما تهویه را روشن کنید.
  • از مخلوط کردن وایتکس با سایر شوینده ها جدا خودداری کنید، این کار موجب تحریک شدید ریه ها شده و تنگی نفس شدید را بهمراه خواهد داشت.
  • بهتر است برای جلوگیری از ورود وایتکس به گلو، کمی آب به آن اضافه کنید تا رقیق شود.
  • از تنفس عمیق در فضایی که حاوی گازهای ناشی از بخار وایتکس است خودداری نمایید.
  • توجه به راهنمای مصرف مواد شوینده، به ویژه وایتکس می تواند تا حدود زیادی خطرات ناشی از ورود بوی وایتکس برای گلو را کاهش دهد.

نحوه تمیز کردن و جرم گیری انواع کاشی و سرامیک در خانه

چند راهکار برای درمان بوی وایتکس در گلو

برای رفع بوی وایتکس از گلو می توانید چند کار انجام دهید:

  • با توجه به اینکه اثر وایتکس بر روی گلو با توجه به میزان غلظت مایع سفید کننده و مدت زمان قرار گرفتن در محیط آن متفاوت است، سعی کنید در کوتاهترین زمان در محیطی با فضای باز قرار بگیرید و هوای تازه استنشاق کنید.
  • علاوه بر گلو، ممکن است وایتکس با پوست و یا چشم فرد تماس داشته باشد که موجب قرمزی و یا تاری دید شود، در چنین شرایطی سریعا با آب شستشو دهید.
  •  اگر فرد پس از مصرف وایتکس در ناحیه گلو احساس ناراحتی داشت، کمی شیر و یا آب فراوان بنوشد و بهتر است که به پزشک مراجعه نماید.
  • برای از بین بردن بوی وایتکس از گلو در شرایطی که فرد حال نامساعدی پیدا کرده، در اولین مرحله راه تنفس فرد را باز کنید و دست و صورت او را با آب شستشو دهید. (این کار موجب اکسیژن رسانی به پوست فرد می شود.)، فرد را به فضای باز برده و به آرامی قفسه سینه او را ماساژ دهید.
  • چنانچه سعی دارید بوی وایتکس برای گلوی فرد را کاهش دهید، از خوراندن مایعات مختلف به فرد خودداری کنید.
  •  استفاده از شربت دیفن هیدرامین در هر 8 ساعت برای فردی که بوی وایتکس وارد گلوی او شده می تواند موثر باشد، اما حتما با مشورت پزشک انجام شود.
  • چنانچه فردی به دلیل مصرف زیاد شوینده های نظیر وایتکس، دچار تنگی نفس و خس خس در گلو شده، او را به سطحی پایدار و محکم تکیه دهید و مسیر هوایی او را آزاد کنید.

توجه : با وجود همه عوارض وایتکس، در صورتی که به نکات ایمنی توجه شود، استفاده از آن خطر چندانی ندارد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.