Take a fresh look at your lifestyle.

القاب حضرت یوسف ع کدامند؟

شاید برایتان سوال پیش بیاید که القاب حضرت یوسف چیست و حضرت یوسف را به چه عناوینی میشناسند؟ باید گفت که: یوسُف از پیامبران بنی‌ا‌سرائیل و فرزند یعقوبِ نبی بود. مادرش راحیل نام داشت. يوسف (بضم ياء و سين) يعنى خواهد افزود و مادرش به واسطه اعتقاد بر اين كه خدا پسر ديگرى به او كرامت خواهد كرد وى را يوسف ناميد. او یازده برادر داشت که از میان آنها تنها با بنیامین، از مادر مشترک بود. یوسف از همه برادران جز بنیامین کوچک‌تر بود. در ادامه چند مورد از لقب های حضرت یوسف را با هم برمیشمریم.

لقب های حضرت یوسف ع

معنی اسم یوسف به معنای” خواهد افزود ” می باشد.

لقب حضرت یوسف صدیق است که در ترجمه فارسی آن ، صدیق به معنای بنده ی خاص خدا می باشد.

لقب صدیق که از شناخته شده ترین القاب حضرت یوسف می باشد لقب امام رضا (ع) نیز می باشد.

در قرآن از داستان یوسف با عنوان داستانی که به بهترین روش گفته شده، (احسن القصص) بهترین قصه یاد شده‌است.

القاب امام زمان برای اسم پسر (نامهای مبارک حضرت مهدی)

هنگامی که او نه سال داشت، روزی نزد پدر آمد و گفت: «پدرم! من در عالم خواب دیدم که یازده ستاره و خورشید و ماه در برابرم سجده می‌کنند.» یعقوب که تعبیر خواب را می‌دانست به یوسف (علیه‌السلام) گفت: «فرزندم! خواب خود را برای برادرانت بازگو مکن که برای تو نقشه خطرناکی می‌کشند، چرا که شیطان دشمن آشکار انسان است، و این گونه پروردگارت تو را بر می‌گزیند، و از تعبیر خواب‌ها به تو می‌آموزد، و نعمتش را بر تو و بر خاندان یعقوب تمام و کامل می‌کند، همان گونه که پیش از این بر پدرانت ابراهیم و اسحاق (علیهم السلام) تمام کرد، به یقین پروردگار تو دانا و حکیم است.»

این خواب بر آن دلالت می‌کرد، که روزی حضرت یوسف (علیه‌السلام) رییس حکومت و پادشاه مصر خواهد شد، یازده برادر، و پدر و مادرش کنار تخت شکوهمند او می‌آیند، و به یوسف تعظیم و تجلیل می‌کنند

و سجده شکر به جا می‌آورند

نام یوسف ۲۷ بار در قرآن آمده و سوره دوازدهم قرآن، به نام اوست. قرآن یوسف را از بندگان مُخلَص خدا معرفی کرده است.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.