Take a fresh look at your lifestyle.

انتخاب و خرید غذای مناسب برای سگ

اگر صاحب یک سگ هستید باید نسبت به خرید غذای مناسب و رژیم مناسب برای آن حساس باشید . توجه کنید که عکس های زیبا ، تبلیغات ، خصوصا تبلیغات فروشندگان برای خرید یک غذای مناسب کافی نیست ؛ نکته مهم استاندارد بودن و اعتبار شرکت سازنده می باشد . برای یک رژیم غذایی مناسب باید به اصلی ترین ماده غذایی سگ ها یعنی گوشت ، توجه کنید . غذاهایی که از واژه های ( گوشت مرغ ) یا ( گوشت گوساله ) روی بسته بندی غذاها استفاده کرده اند مناسب تر هستند . اگر از غذای خام یا خانگی استفاده می کنید ، به بالانس بودن مواد غذایی استفاده شده در آن توجه کنید .

انتخاب غذای مناسب برای سگ
انتخاب غذای مناسب برای سگ

باید برچسب ارزش غذایی را چک کنید تا مقدار چربی ، فیبر و… را بذانیذ البته این موارد به نژاد سگ شما بستگی دارد و بررسی وضعیت و وزن مناسب سگ توسط دامپزشک مقدور است .

چک کردن برچسب غذایی
چک کردن برچسب غذایی

باید دقت کنید که سگ شما نسب به غذاهای خشک یا کنسروی حساسیت نداشته باشند ، اگرچه بیشتر سگ ها با هر دو نوع آن مشکلی ندارند اما در مواقعی عوارض این غذا ها ممکن است منجر به اسهال و استفراغ شود . غذاهای کنسروی معمولا 75 درصد آب دارند . باید میزان پروتئین در غذا را محاسبه کنیم تا غذای مناسب را تشخیص و انتخاب کنیم برای مثال : اگرغذا حاوی  ۱۲% پروتئین  و کنسرو حاوی ۷۵% آب بود با تقسیم ۱۲% بر ۲۵% به رقم ۴۵% پروتئین میرسید . ( ۱۰۰ را منهای ۷۵ کردیم تا مقدار ماده خشک بدست آید سپس در مقدار پروتئین ذکر شده ضرب کردیم ) . این روش به شما کمک میکند تا مقدار دقیق پروتئین را در هر ترکیبی بدست آورید .

غذای خشک یا کنسرو
غذای خشک یا کنسرو

یکی از موارد بسیار مهم که همواره باید به آن توجه کرد : تاریخ مصرف و تازه بودن مواد غذایی می باشد ، تاریخ انقضا معمولا به یک از صورت های : Exp ، expiration date ، best before و sell by date نوشته می شود . برای این که همیشه غذای تازه به سگتان بدهید میتوانید از بسته های کوچک استفاده کنید و غذای مانده را کاملا پوشانه و در فریزر قرار دهید . موقع خرید حتما دقت کنید که بسته بندی سوراخ نباشد .

غذای تازه
غذای تازه

غذای خشک سگ  باید در بسته اریجینال و بدور از هوای باز در جای تاریک و خنک مثل کابینت یا فریز نگه داری شوند ؛ همچنین در صورت شرایط نگه داری مناسب ، نهایتا تا 6 هفته بعد از باز کردن بسته غذای خشک میتوانید از آن استفاده کنید .

نگه داری مناسب غذا
نگه داری مناسب غذا

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید

نظرات بسته شده است.