Take a fresh look at your lifestyle.

انیشتین کی بود (۱۳ حقیقت جالب درباره آلبرت انیشتین که کودکان باید بدانند)

انیشتین کی بود ؟ آلبرت انیشتین، به عنوان پدر فیزیک مدرن ، یکی از فیزیکدانان مشهور ، درخشان و تأثیرگذار مدرن قرن بیستم شناخته می شود . وی در 14 مارس 1879 در اولم وورتمبرگ آلمان متولد شد و در 18 آوریل 1955 در پرینستون، نیوجرسی، ایالات متحده درگذشت.

انیشتین کی بود .این دانشمند متولد آلمان در مورد نظریه های مختلفی در مورد نور، گرانش، ماده، فضا و نسبیت تحقیق کرد. رویکرد و توضیحات وی در مورد تأثیر فوتوالکتریک در سال 1921 جایزه نوبل فیزیک را برای وی به ارمغان آورد. این پست درباره آلبرت انیشتین کی بود و 13 حقیقت جالب درباره آلبرت انیشتین که کودکان باید بدانند می باشد.

13 حقیقت جالب درباره آلبرت انیشتین کی بود که کودکان باید بدانند

زندگی نامه ی انیشتین برای کودکان

پدر انیشتین فروشنده و مادرش خانه دار بود. انیشتین یک خواهر کوچکتر به نام ماریا “ماجا” ، داشت که در 18 نوامبر 1881 در مونیخ به دنیا آمد.

گفته می شود که آلبرت جوان با علم و الکترونیک به واسطه ی پدرش آشنا بود. اینشتین عاشق ریاضیات و علوم بود اما نتوانست تحصیلات خود را در آلمان به پایان برساند. از زمان کودکی، اینشتین از شیوه آموزش دستور زبان انگلیسی در مدرسه خوشش نمی آمد. بنابراین او از مدرسه اخراج شد. وی در هفت سالگی عاشق ریاضیات و علوم شد. وقتی انیشتین ده ساله بود، یک دوست بسیار بزرگتر کتابهای زیادی در زمینه علوم، ریاضیات و فلسفه به او داد.

بعداً، وی در سالهای آخر تحصیل در سوئیس، فیزیک و ریاضیات را آموخت. وی پس از فارغ التحصیلی در سال 1900، علی رغم گرایش به یادگیری و آموزش فیزیک، در دفتر ثبت اختراعات در سوئیس شروع به کار کرد.

اگر به پیشرفت های علمی اینشتین نگاه کنیم، در سال 1905، وی در پنج مقاله تحقیقاتی که منتشر کرد، کاملاً جنجال برانگیخت. از طریق این مقالات، مردم تصور خود را از جهان تغییر دادند. سال 1921 برای انیشتین یک سال به یاد ماندنی بود و طی آن وی جایزه نوبل فیزیک را برای کار در مورد ویژگی های نور جدید دریافت کرد. وی در مقاله علمی دیگری آنچه را اکنون نظریه خاص نسبیت می نامیم ارائه داد. در سال 1933، زمانی که آلمان تحت کنترل نازی ها بود، او کشور را ترک کرد و در ایالات متحده مستقر شد.

انیشتین کی بود
انیشتین کی بود

آیا آلبرت انیشتین بچه دار شد؟

در سال 1903 با دوست دانشگاهی خود Mileva Maric ازدواج کرد که سه فرزن ، دو پسر و یک دختر داشت. دخترش “لیزرل” (برخی گزارش ها ادعا می کنند که نام اصلی وی مشخص نبود) یک سال قبل از ازدواج آنها در ژانویه 1902 متولد شد. یک سال بعد از ازدواج آنها، پسر اول انیشتین، هانس آلبرت متولد شد، و پسر دوم او ادوارد در سال 1910 متولد شد.

لیزرل که وجود او تا چندی اخیر برای بسیاری شناخته نشده بود، عمر کوتاهی داشت. اعتقاد بر این است که وی در حالی که کمتر از دو سال داشت از تب مخملک درگذشت. در سال 1986، وجود لیزرل با کشف جعبه کفش حاوی 54 نامه عاشقانه که از اواخر سال 1897 تا سپتامبر 1903 بین انیشتین و میلوا رد و بدل شد، شناخته شد.

هانس آلبرت انیشتین در 14 مه 1904 متولد شد. هانس از نظر حرفه ای مهندس و مربی بود. او استاد مهندسی هیدرولیک در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بو ، و به دلیل تحقیقات حمل و نقل رسوب معروف شده است. وی آخرین بار در 26 ژوئیه 1973 در Woods Hole ، ماساچوست ، ایالات متحده نفس کشید.

ادوارد انیشتین، پسر دوم آلبرت و میلوا، در 28 ژوئیه 1910 در زوریخ سوئیس به دنیا آمد. او به موسیقی علاقه داشت. او می خواست پزشک شود اما تحت تأثیر اسکیزوفرنی قرار گرفت. مردم اعتقاد داشتند که وی بیش از حد توسط داروها و بعداً توسط درمان های شوک الکتریکی تحت تاثیر قرار گرفت. وقتی ادوارد بیمار بود ، گفت که از پدرش متنفر است. پس از آن ، آلبرت هرگز پسرش را تا آخر عمر ندید. او بیشتر تحت مراقبت مادرش بود. پس از مرگ او در سال 1948 ، ادوارد در یک کلینیک روانپزشکی Burghölzli در زوریخ زندگی کرد ، جایی که در 25 اکتبر 1965 بر اثر سکته مغزی درگذشت.

در سال 1917 ، هنگامی که آلبرت بسیار بیمار بود ، دختر عمویش السا از او پرستاری کرد و خوب شد. وی پس از طلاق از میلوا در 14 فوریه 1919 ، در 2 ژوئن 1919 با السا ازدواج کرد.

انیشتین کی بود
انیشتین کی بود

۳۸ دانستنی جالب و سرگرم‌کننده در مورد کوالاها (تحقیق در مورد کوالا برای کودکان)

حقایقی درباره آلبرت انیشتین کی بود برای کودکان

در اینجا چند واقعیت در مورد آلبرت انیشتین برای بچه های شما آورده شده است. این حقایق در مورد انیشتین ثابت می کند که نیازی نیست فرد از بدو تولد نبوغ داشته باشد. برای الهام بیشتر ، اجازه دهید ما از تولد او شروع کنیم.

1. تولد انیشتین

اینشتین در 14 مارس 1879 در وورتمبرگ آلمان در یک خانواده یهودی به دنیا آمد. پدرش ، هرمان ، فروشنده و مادرش ، پائولین انیشتین ، خانه دار بود. او یک خواهر کوچکتر به نام ماجا داشت.

2. دوران کودکی اینشتین

اکنون ، این حقایق در مورد انیشتین ممکن است شما را متعجب کند. باورش سخت است ، اما انیشتین در صحبت کردن بسیار کند بود. او اولین کلمات خود را در چهار سالگی گفت و اغلب کلمات و جملات خود را تا 7 سالگی تکرار کرد. مادربزرگش فکر می کرد اینشتین احمق است! او از بدو تولد کودکی با استعداد نبود. این تلاش ها و مجاهدت های او بود که او را به فردی بسیار موفق تبدیل کرد.

3. آموزش اولیه

واقعیت باورنکردنی دیگر این است که آلبرت علاقه چندانی به مدرسه کاتولیک که در دوران جوانی به آنجا می رفت نداشت. از کودکی استعداد و علاقه به ریاضیات و علوم داشت و تحت تأثیر نحوه آموزش سایر دروس قرار نگرفت. هنگامی که او پنج ساله بود ، پدرش یک قطب نما به عنوان هدیه برای او خریداری کرد. ذهن کنجکاو او بلافاصله فهمید که چرا سوزن قطب نما همیشه به سمت شمال است.

4. دانشمند خودآموخته

آلبرت انیشتین در سن 12 سالگی هندسه و جبر را می دانست. تا 14 سالگی ، او حساب را فرا گرفته بود. خانواده وی در سن 15 سالگی به میلان ایتالیا نقل مکان کردند. اولین مقاله علمی اینشتین در 16 سالگی نوشته شد. در سال 1900 ، وی در رشته فیزیک و ریاضیات فارغ التحصیل شد.

5. فارغ التحصیلی و کار

پس از اخذ مدرک ریاضی و فیزیک در سال 1900 از آکادمی معتبر پلی تکنیک زوریخ – شهری سوئیس ، در دستیابی به شغل تدریس ناموفق بود. او در اداره ثبت اختراعات در برن شغل گرفت ، و در آنجا سایر اختراعات را بررسی کرد. او در کنار شغل عادی خود ، روی اکتشافات خود کار کرد و بسیاری از موارد مهم را یافت که به سنگ قدم های فیزیک تبدیل شدند. وی در سال 1914 مدیر یک موسسه تحقیقاتی جدید در برلین شد.

6. انیشتین به عنوان یک دانشمند و برنده جایزه نوبل

از اکتشافات استثنایی اینشتین می توان به نظریه نسبیت خاص، نظریه نسبیت عام، اثر فوتوالکتریک و نظریه میدان متحد اشاره کرد. اینشتین در سال 1921 به دلیل “تئوری اثر فوتوالکتریک” به دریافت جایزه نوبل فیزیک مفتخر شد. سهم بی نظیر او در فیزیک شامل نظریه های نسبیت عام و خاص وی بود که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند.

7. سهم انیشتین در فیزیک

نظریه نسبیت خاص انیشتین منجر به مفهوم فضا-زمان شد، که مبنای درک بیشتر جهان است. وجود سیاهچاله ها ابتدا در نظریه نسبیت عام تأیید و توضیح داده شد. سهم وی در فیزیک، فضا و انرژی پایه و اساس بسیاری از دانشمندان آینده را بنیان نهاد.
انیشتین پس از انتشار نظریه نسبیت و پیش بینی اثرات خورشید گرفتگی، بسیار مشهور شد. به گفته اینشتین، روش درک مردم از جاذبه زمین اشتباه بود و او برای اثبات آن روی نظریه جدیدی کار کرد. بعداً او توانست آن را در هنگام خورشید
گرفتگی آزمایش کند و ثابت شد که درست است.

8. معادله معروف انیشتین

آلبرت انیشتین به دلیل نظریه نسبیت مشهور است. معادله E = mc2 یکی از معروف ترین معادلات فیزیک است. این ارتباط بین انرژی و جرم جامد را توضیح می دهد و ثابت می کند که یک جرم کوچک می تواند مقدار قابل توجهی از انرژی در نظر گرفته شود.

9. سرگرمی های اینشتین

وقتی اینشتین جوان بود ، هرگز ویولن را دوست نداشت. اما موسیقی موتزارت در سن 13 سالگی نظر او را تغییر داد. او در پیانو و ویولون تبحر داشت و با علاقه زیادی آنها را می نواخت. موسیقی همیشه بخشی از روند تفکر او بود و او شاهکارهای موتزارت را بسیار عالی می نواخت. او یک بار گفت: ‘یک میز ، یک صندلی ، یک کاسه میوه و یک ویولن. چه چیز دیگری برای شاد بودن یک مرد لازم است؟ ‘

10. افسانه ها در مورد انیشتین

برخی معتقدند که انیشتین چپ دست بود ، که معتبر نیست. افسانه خنده دار دیگر این است که او داوطلبانه گیاهخواری را انتخاب کرد. با این حال ، حقیقت این است که او از خوردن گوشت دست کشید زیرا از مشکلات حاد گوارشی رنج می برد.

11. مهاجرت به ایالات متحده آمریکا

در طول جنگ جهانی اول ، انیشتین در آلمان زندگی می کرد. او که صلح طلب بود ، هرگز به جنگ و خشونت اعتقاد نداشت و می خواست اختلافات به طور مسالمت آمیز حل شود. در سال 1933 ، وقتی اوضاع در آلمان تحت حاکمیت آدولف هیتلر اوج می گرفت ، اینشتین به ایالات متحده آمریکا نقل مکان کرد. تابعیت ایالات متحده و موقعیت در انستیتوی مطالعات پیشرفته در
پرینستون به انیشتین داده شد. در سال 1945 ، پس از جنگ جهانی دوم ، انیشتین به کشف بیشتر در مورد گرما ، گرانش و نسبیت ادامه داد. وی بیش از 300 گزارش علمی منتشر کرد.

12. مرگ انیشتین

انیشتین در 18 آوریل 1955 ، در سن 76 سالگی، نبرد خود را با آنوریسم آئورت شکمی از دست داد. وی آخرین روزهای خود را در پرینستون ، نیوجرسی ، ایالات متحده گذراند.

13. نکات جالب

شاید او در زمان خود خارق العاده ترین ذهن بوده باشد، اما انیشتین بسیار بی نظم بود. او اغلب قرارهای خود و پوشیدن جوراب های خود را فراموش می کرد! با یک نگاه به تصاویر او ، با ظاهر نامرتب و موهای شانه نشده اش، می توان به راحتی او را با یک دانشمند دیوانه اشتباه گرفت.

مغز وی توسط پزشکان کالبد شکافی وی حفظ شد. مغز او بخشی از یک مطالعه علمی برای یافتن راز هوش خارق العاده انیشتین بود. پزشکان متحیر بودند که هیچ چیز غیرمعمولی در این تحقیق پیدا نکردند.

انیشتین به علم بسیار کمک کرد. از نام او برای به تصویر کشیدن چیزهای مختلف استفاده می شود. واحدی که در شیمی عکس استفاده می شود ، “انیشتین” به نام وی نامگذاری شده است. 1 واحد انیشتین برابر با انرژی موجود در یک مول فوتون است که تقریباً 6.022 10 1023 فوتون است. عنصر جدول تناوبی ، اینشتینیم ، به نام این دانشمند نامگذاری شده است. در زبان عامیانه ، گاهی اوقات ما یک فرد درخشان را “انیشتین” می نامیم. وی در سال 1999 توسط مجله تایم به عنوان شخص قرن معرفی شد. وی تا آخرین نفس خود بر روی نظریه میدان واحد کار کرد، که نتوانست موفقیت بزرگی کسب کند.

انیشتین کی بود
انیشتین کی بود

اینها حقایق جالب و جذابی در مورد درخشان ترین دانشمند ، آلبرت انیشتین است که ما او را نابغه و پدر فیزیک مدرن می نامیم.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.