Take a fresh look at your lifestyle.

اگر آش رشته شور شد چکار کنیم؟

آش رشته یکی از آش ها و خوراکی هایی است که میتوان گفت همه آن را دوست دارند و خوشمزه است. خوردن آش رشته مخصوصا در فصل سرما بسیار لذت دارد، اما متاسفانه گاهی پیش می آید که نمک آن زیاد شده. حال این شوری آش رشته میتواند در حین پخت آن اتفاق بیافتد و آش شور شود و یا در هنگام خوردن آن ممکن است مقدار زیادی نمک بزنیم و آش شور شود. به هر حال اتفاقی است که افتاده و آش رشته شما شور شده است، باید چه کرد؟ درست حدس زدید، در این پست میخواهیم به سوال ” اگر آش رشته شور شد چکار کنیم؟ “ پاسخ دهیم و بگوییم که اگر آش رشته تان شور شود چه کار کنید؟

برای رفع شور شدن آش رشته چکار کنیم؟

بیایید فرض کنیم که بر اساس یک اتفاقی کل آش رشته شما در زمان پخت آن شور شده است و نمیدانید چه کار کنید، حال فرض کنید که میهمان هم داشته باشید و همه منتظر آماده شدن آش رشته خوشمزه هستند. نگران نباشید ما در ادامه راه حل هایی را به شما توضیح خواهیم داد که به واسطه آن ها میتوانید شور آش رشته خود را کم کرده و حتی از بین ببرید. برای از بین بردن شوری آش رشته راه حل های متفاوتی است که البته ما سعی می کنیم ساده ترین و مطمئن ترین آن ها را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر آش رشته شور شد چکار کنیم؟
اگر آش رشته شور شد چکار کنیم؟

طرز تهیه آش کدو حلوایی شیرین برای فصول سرد سال

راه حل های رفع  آش رشته

قبل از اینکه بگوییم چگونه شوری آش رشته را بگیریم این نکته را فراموش نکنید که نمک آش رشته را همیشه بعد از اضافه کردن سبزی و رشته اضافه کنید. در بیشتر مواقع علت شور شدن اش رشته این است که رشته شور بوده و حتی اگر نمک کمی ریخته باشیم باز هم آش ما شور میشود. سبزی هم کمی نمک دارد. پس همیشه چند دقیقه بعد از اضافه کردن رشته و سبزی نمک آش را اندازه کنید.  اگر آش رشته تان شور شده است بهتر است یکی از راه حل های زیر را انجام دهید:

  • یک سیب زمینی خام را پوست کنده و داخل آش بگذارید و پس از مدتی آن را بردارید. سیب زمینی به علت خاصیتی که دارد شوری آش را به خود جذب میکند. این روش رایجترین راه گرفتن شوری آش رشته است.
  • اضافه کردن کمی آب جوش میتواند شوری آش رشته را کاهش دهد البته ابتدا باید مقداری از آش را دور بریزید.
  • اضافه کردن کمی نوشابه به آش رشته تا شوری آن از بین برود.
  • اضافه کردن سرکه و آب لیمو میتواند شوری آش رشته را کاهش دهد.
  • شاید باورتان نشود که میتواند برای کاهش شوری آش رشته از نوشابه کمک بگیرید. اضافه کردن کمی نوشابه به آش رشته میتواند شوری آن را کاهش دهد.
  • اضافه کردن قند یا شکر اما نه به اندازه ای که آش مزه شیرین به خود بگیرد.
  • داخل کشک کمی خامه اضافه کنید تا شوری کشک کشیه شود و آش رشته بیشتر شور نشود.

طرز تهیه کال کباب گیلانی برای ۲ نفر (یک غذای محلی خوشمزه)

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.