Take a fresh look at your lifestyle.

ایام فاطمیه ۹۹ چه تاریخی شروع می شود و این ایام چند روز است ؟

ایام فاطمیه 99 چه تاریخی شروع می شود و این ایام چند روز است ؟ تمام عوامل سایت مینویسم رحلت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها را به تمام دوستداران آن حضرت تسلیت می گوید.

رویداد خانه حضرت فاطمه اشاره به روایاتی دارد که ابوبکر پس از انتخاب شدن به عنوان خلیفه مسلمین همراه با عده ای من جمله عمر به خانه حضرت علی و فاطمه زهرا برای گرفتن بیعت می رود و در آنجا با مقاومت حضرت امیرالمومنین و حضرت فاطمه مواجه می شود. بر اساس نوشته منابعی همچون یعقوبی و بلاذری عمر در این واقعه «تهدید» می‌کند که اگر اجازه ورود به او ندهند خانه را به آتش می‌کشد. شما می توانید از مطلب مرتبط همچون مداحی حضرت زهرا و انشاء درباره ایام فاطمیه برای دانش آموزان تمامی دوره ها بازدید نمایید.

ایام فاطمیه 99 چه تاریخی شروع می شود چند روز است ؟

  • تاریخ شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها)
    روز یکشنبه 28 دی ماه سال 1399
    3 جمادی الثانیه سال 1442
    17 ژانویه سال 2021 میلادی
  • تاریخ آغاز و پایان دهه فاطمیه
    دهه فاطمیه اول : از دهم تا بيستم جمادي الاول
    دهه فاطمیه دوم : از یکم تا دهم جمادي الثاني

عکس نوشته شهادت حضرت فاطمه

ایام فاطمیه یا دهه فاطمیه

ایام فاطمیه یا دهه فاطمیه، به روزهایی اطلاق می شود که شیعیان به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام‌ الله علیها در آن عزاداری می کنند. اما درمورد تاریخ شهادت ایشان شبهاتی وجود دارد و روایات متفاوتی وجود دارد که زمان آن  از چهل روز تا شش ماه بعد از رحلت پيامبر ( صلی الله علیه و اله و سلم) می باشد.

در ميان علماي شيعه، دو تاريخ درباره شهادت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) مشهور و مقبول می باشد که يکي هفتاد و پنج روز بعد از رحلت پيامبر (صلی الله علیه و اله و سلم) و ديگري نود و پنج روز پس از رحلت پدر بزرگوارشان است.

از آنجا که رحلت پيامبر اسلام (صلی الله علیه و اله و سلم) در بيست و هشتم صفر می باشد، براساس روايت مربوط به هفتاد و پنج روز، در تاریخ سيزدهم تا پانزدهم جمادي الأوّل، شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) می باشد و اين تاریخ و ایام را فاطمية اوّل مي‌ نامند و با توجه به روايت نود و پنج روز، شهادت حضرت فاطمه در سوم تا پنجم جمادي الثاني است و اين ايام را فاطمية دوم مي‌ نامند.

ايام فاطميه به طور کلی 6 روز مي باشد، 3 روز اول در ماه جمادي الاول و 3 روز در ماه جمادي الثاني می باشد. بنابراين ایام یا دهه فاطميه اول از 13 تا 15جمادي الاول است و فاطميه دوم از سوم تا پنجم جمادي الثاني مي باشد.

از آن جا که اين احتمال وجود دارد که ماههاي قمري از رحلت پيامبر (ص) تا شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، 29 روز بوده باشند، سه روز در هر ماه بعنوان روز شهادت آن حضرت(س) معرفي شده است، حال آنکه در صورت کامل بودن ماههاي قبل، روز شهادت 13جمادي الاول و يا سوم جمادي الثاني خواهد بود، زیرا طبق تقويم، حداکثر سه ماه قمري 29 روزه و حداکثر 4 ماه قمري 30 روزه مي توانند پشت سر هم قرار گيرند.

اما در عرف به دهه دوم جمادي الاول از دهم تا بيستم جمادي الاول که بنابر قول 75 روز، شهادت آن بانوي بزرگوار در آن واقع شده است دهه اول فاطميه و به دهه اول جمادي الثاني از اول تا دهم جمادي الثاني، که بر اساس نقل قول ها 95 روز، شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) در آن واقع شده است، دهه فاطميه دوم گفته مي شود.

دانلود مداحی مادر صدای قلب من تویی حمید علیمی (ویژه ایام فاطمیه)

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.