Take a fresh look at your lifestyle.

بادکش گرم ریه چیست و چگونه انجام می شود؟

اگر از مشکلات ریوی رنج می برید و یا به دلیل بیماری های آنفلوانزا، سرماخوردگی و حتی کرونا سرفه خشک دارید می توانید با انجام بادکش گرم ریه، وضعیت آن را بهبود ببخشید، اگر دچار بیماری های جدی همچون سرطان ریه و… می باشید پیش از انجام آن حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

بادکش گرم ریه و یا همان حجامت خشک ریه به عنوان یک روش درمان تکمیلی بیماران مبتلا به آسم، شیمیایی، آنفلووانزا، اختلالات گوارشی و … بسیار موثر می باشد در ادامه این مطلب شما را با نحوه انداختن بادکش گرم ریه آشنا می سازیم. میتوانید برای مطالعه مزایای بادکش درمانی به مطلبی که پیش از این منتشر نمودیم بازدید نمایید.

مدت زمان ترمیم ریه پس از ترک سیگار

بادکش گرم ریه چیست و چه مزایایی دارد؟

بادکش گرم ریه روش جدید درمانی نیست از قدیم در طب سنتی رواج داشته اما امروزه به دلیل بازدهی بالا، بیش از پیش مورد توجه معتقدان به طب سنتی قرار گرفته است. بادکش گرم ریه به یعنی قرار دادن استکان های گرد و کوزه ای شکل به روش خاص در دو طرف ریه می باشد که روی پوست حالت مکش ایجاد می نماید که تاریخچه آن به جوامع باستانی مصر، چین و خاورمیانه برمی گردد.

روش انجام بادکش کتف و ریه

به انجام بادکش گرم ریه و کتف به تعدادی کوزه کریستال مطابق شکل زیر نیاز دارید، اگر ندارید می توانید از استکان های گرد و کمر باریک برای انجام این کار استفاده نمایید.

پیش از انجام هر کاری باید از گردن تا کمر شخص را با روغن های که طبع گرم و خشک دارند مانند روغن سیاهدانه و روغن بادام تلخ خوب روغن مالی کنید و به درستی ماساژ دهید و بمالید تا روغن جذب پوست شخص شود حتی اگر به قیمت اذیت شدن شخص باشد تا بعد از انجام بادکش منافذ ریه باز می شود و روغن نفوذ می کند و وارد جریان خون می شود.

اگر فرد دچار سرفه های خلطی است کف دست خود را گود نمایید و چند ضربه آرام به پشت شخص بزنید تا خلط های چسبیده به جدار ریه با سرفه کردن خارج شوند.

*نکته: برای جذب بهتر روغن و گرم شدن پشت شخص کف دست را روی کمر شخص قرار دهید به گونه ای که شست دست شما در دو طرف ستون فقرات قرار بگیرد و به همین حالت از پایین به بالا بکشید.

حال پنبه ای را به الکل آغشته نمایید و با کبریت آن را روشن کنید حال که (دقت داشته باشید که الکل به اندازه ای نباشد که روی زمین بچکد کمی مرطوب باشد کافیست). سپس پنبه شعله ور را سریعا داخل استکان و یا کوزه ببرید و خارج کنید (این حرکت را سریع انجام دهید زیرا استکان داغ می شود و باعث سوختن پوست فرد می شود).

روش انجام بادکش کتف و ریه
چگونه بادکش کتف و ریه را انجام دهیم؟

به ترتیب همه استکان ها را در دو طرف کتف و ریه (بدون ستون فقرات) فرد به شکل منظم قرار دهید و بعد از قرار دادن آخرین لیوان با یک ملافه روی فرد را بپوشانید تا از سرد شدن بدن شخص جلوگیری شود و اجازه دهید تا به مدت 15 دقیقه بماند.

بعد از گذشت یه ربع لیوان ها را از روی پوست جدا کنید و جای آن را با انگشت بصورت دایره ای ماساژ دهید. اینکار باعث می شود که فرد حس بهتری داشته باشد. پس از جدا کردن آخرین لیوان پشت فرد را ماساژ دهید تا به حالت عادی بازگردد.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.