Take a fresh look at your lifestyle.

به تنگ آمدن کنایه از چیست؟

معنی به تنگ آمدن یعنی چه

اگر در هنگام صحبت کردن به جملات دقت کنید، معنی برخی از جملات از آن چیزی که فکر می کنید متفاوت تر است. معمولا این جملات معنای دیگری دارند و کنایه از چیزی می باشند. جملات زیادی وجود دارد که کنایه دار می باشند و معنای واقعی آن دور از معنای خود جمله می باشد. برای مثال به تنگ آمدن کنایه از چیست؟ در این پست می خواهیم معنای واقعی “به تنگ آمدن” را بدانیم و این که در چه مواقعی کاربرد دارد، با ما همراه باشید.

جمله “به تنگ آمدن” کنایه از چیست؟

به تنگ آمدن به معنای این است که فرد دیگر از انجام دادن کارهای خود عاجز و ناتوان است و دیگر توان ادامه دادن آن را ندارد و آنجاست که می‌گوید من دیگر به تنگ آمده‌ ام و دیگر نمی توانم ادامه دهم. در کل به چیزی یا کاری می گویند که فرد از آن خسته شده است و دیگر طاقت و تحمل آن را ندارد.

به تنگ آمدن کنایه از: به ستوه آمدن/ عاجز شدن/ درمانده و خسته بودن/ ملول شدن/ جان به لب رسیدن/ ذله شدن/ در تنگنا و مضیقه قرار گرفتن/ کم آوردن/ از نفس افتادن/ بیزار شدن از کاری تکراری/ بیزار شدن از آن وضعیت و آن شرایط/ تاب و‌ تحمل نداشتن

کاربرد جمله به تنگ آمدن در چه مواقعی است؟

زمانی که یک شخص از موضوعی خسته می شود و دیگر صبرش لبریز می شود این کنایه به کار می رود، این کنایه یعنی خسته شدن از چیزی، بی حوصلگی، خسته شدن یا چیزی که آدم از آن خسته شده و دیگر طاقت ندارد. بنابراین هنگام بیان یک حادثه یا یک اتفاق خسته کننده و طاقت فرسا از آن استفاده می شود.

بخوانید: 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.