Take a fresh look at your lifestyle.

بیوگرافی عباسعلی حقانی نسب موسس و رئیس هیات مدیره سبدگردان هدف

عباسعلی حقانی نسب متولد سال 1352  در شهر نیشابور می باشد. فردی که به خاطر سالها فعالیت پرانرژی در زمینه مدیریت سرمایه و مسائل اقتصادی داشته به عنوان یکی افراد سرشناس و باسابقه در کشور شناخته می شود. در ادامه قصد داریم به معرفی موئسس و رئیس هیات مدیره شرکت سبدگردان هدف بپردازیم٬نگاهی گذرا به زندگی و اظهارات عباسعلی حقانی نسب و فعالیت ها ایشان . اگر شما نیز درباره این چهره شناخته شده سیاسی و اقتصادی کشور دیدگاهی دارید می توانید از طریق بخش کامنت نظرات خود را ثبت نمایید.

رزمه آقای عباسعلی حقانی نسب

آقای مهندس عباسعلی حقانی نسب پس از فارغ التحصیل شدن در رشته حسابداری مالی و اقتصادی. از دانشگاه تهران بلافاصله بخاطر اشرافی که به مسائل اقتصادی و کلان سرمایه گذاری داشت وارد بورس شد و به عنوان کارشناس ارزیابی شروع به فعالیت کرد.

پس از یک سال با توجه به نظریات و فعالیت های خوبی که در بورس داشت به عنوان کارشناس ارشد مجامع و به عنوان ناظر در سازمان بورس اوراق بهادار به کار خود ادامه داد. طولی نکشید که به عنوان معاون بازرسی سازمان بورس منتسب گردید و به مدت 5 سال در این پست به انجام فعالیت های اقتصادی و ارائه نظریه ها و ایده های راه گشا پرداخت.

عباسعلی حقانی نسب به عنوان بنیان گذار نظام مطالبه گری و پاسخ خواهی از مدیران شرکت ها در خصوص عملکرد و شفافیت و بنیان گذار نحوه انتشار اطلاعات توسط شرکت و پاسخ گویی شرکت ها به مردم در سازمان بورس اوراق بهادار شناخته شده است.

در جدول زیر می توانید شرح کاملی از فعالیت های اقتصادی و مدیریتی ایشان را مشاهده نمایید.

ردیف نام دستگاه اجرایی پست سنوات خدمت توضیحات
1 سازمان بورس اوراق بهادار

1376-1384

کارشناسی ارزیابی

کارشناسی ارشد مجامع و نظارت

نظارت بر شرکت ها

معاون بازرسی

مدیر بورس منطقه خراسان

معاون بورس های منطقه ایی

1 سال

2 سال

3 سال

5 سال

1.5 سال

2 سال

 بنیان گذار نظام مطالبه گری و پاسخ خواهی از مدیران شرکت ها در خصوص عملکرد و شفافیت

بنیان گذار نحوه انتشار اطلاعات توسط شرکت و پاسخ گویی شرکت ها به مردم

2 شرکت سبد گردان هدف موسس و رئیس هیات مدیره 5 سال
3 شرکت کشاورزی و دامپروری بینالود موسس و رئیس هیات مدیره 8 سال طرحی نو و نمادین در جلوگیری از خرد شدن زمین های کشاورزی و تجمیع آن ها
4 شرکت توسعه مدیریت موسس و رئیس هیات مدیره 6 سال توسعه طرحی نو در خدمات مدیریتی و خلق کسب و کار های مختلف
5 پتروشیمی زنجان رئیس هیات مدیره 2 سال
6 شرکت اسکان راهان چاووش موسس و رئیس هیات مدیره 5 سال طرحی نو و نمادین در صنعت پیمانکاری
7 کارگزاری آگاه موسس و عضو هیات مدیره و مدیر عامل 4 سال
8 شرکت نقش گستر شرق موسس و رئیس هیات مدیره 4 سال

 

سوابق تحصیلی

ردیف

مدرک تحصیلی

دانشگاه

رشته

توضیحات

1 کارشناسی صنعت نفت حسابداری مالی و اقتصادی
2 کارشناسی ارشد تهران حسابداری مالی و اقتصادی رتبه 3 کنکور ارشد

 

عباسعلی حقانی نسب همچنین در عرصه فعالیت های رسانه ای و فضاهای فرهنگی و اجتماعی هم بسیار پرکار و شناخته شده می باشد و بسیاری از کسانی که برنامه ها، مجلات و مصاحبه های اقتصادی را دنبال می کنند حتما حضور ایشان را به عنوان کارشناس مسائل اقتصادی در برنامه های مهمی چون پایش، حالا خورشید، روزنامه شهروند و … دیده اند.

سوابق پژوهشی مهندس حقانی نسب

برای اینکه با سوابق پژوهشی ایشان آشنا شوید باید نگاهی به مقالات مختلفی که از ایشان در زمینه های مالی و اقتصادی در  مجلات و روزنامه های مختلفی چون مجله بورس ، ماهنامه بورس، روزنامه همشهری و … به چاپ رسیده است رجوع نمایید. عنوان برخی مقالات ایشان شامل: نقدی بر بدهی شرکت های خودرو سازی، افزایش سرمایه از محل صرف سهام شرکت ها، رویکردی به سیاست های تقسیم سود شرکت ها، نقش هزینه های مالی در ساختار سرمایه شرکت ها در شرکت های بورسی و بسیاری مقالات دیگر می باشد.

حضور موثر در انجمن ها، اتحادیه ها ی دانشجویی، کارمندی، کارگری، صنفی و انجمن های و سمت های مرتبط

ردیف نام انجمن سمت سنوات خدمت توضیحات
1 انجمن دفاع از سهامداران خرد 19 سال بنیان گذار دفاع از سهامداران خرد در بازار سرمایه
2 کانون نهادهای سرمایه گذاری عضو 4 سال
3 کانون کارگزاران بورس اوراق بهادار عضو 4 سال
4 نماینده سازمان در مجامع شرکت ها 4 سال شرکت در دفاع از سهامداران و عموم مردم

مردم مالک کشورند و سهامداران خرد مالک شرکت ها پس مردم سهامداران خرد کشورند(و باید مسئولین به سهامداران پاسخ گو باشند و شفافیت داشته باشند)

رویکردهای اقتصادی عباسعلی حقانی نسب

برای هر شخصی که می خواهد در رده های کلان اقتصادی و مالی در سطح یک کشور فعالیت کند لازم است که رویکردها و کارهایی را برای رشد اقتصادی و بین المللی کشور داشته باشد و به آنها جامه عمل بپوشاند. جناب آقای عباسعلی حقانی نسب نیز با توجه به دقدقه ای که در این زمین در خود حس می کرد رویکردهایی را سرلوحه کار خویش قرار داده تا بتواند هرچه بیشتر به رشد و توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

برخی از رویکردها و اقداماتی که ایشان در طی سالها خدمت در عرصه اقتصادی داشته است به شرح زیر است:

  • توسعه اقتصادی کشور-رونش تولید- تامین سرمایه برای تولید- تخصیص بهینه منابع مالی و فعالیت های تولیدی و مولد و اشتغال زا و جلوگیر منابع به سمت فعالیت های سوداگرانه و محتکرانه
  • ریشه یابی علل عقب افتادگی اقتصاد خانواده ها و کشور و طراحی و تاسیس شرکت سبد گردان هدف به منشور اصلاح نظام مالی کشور و رفتار سرمایه گذاری سرمایه گذاران در جهت خلق ارزش و ثروت برای سرمایه گذاران و هدایت منابع به سمت فعالیت های

-بنیان گذار گفتمان رفتار عقلانی و گسترش مشارکت های اقتصادی

– بنیان گذار شعار 70-70 مبنی بر توسعه شایسته سالاری مبتنی بر مشکلات فعلی جامعه ایرانی با تکیه بر مشکلات شدید اقتصادی مردم(بیش از 70 درصد مشکلات مردم در شرایط فعلی اقتصادی است ولی 70 درصد مسئولین دانش و فهم اقتصادی ندارند)

– پیشنهاد طرح تحول در حوزه ی اوقاف و مولد سازی و اوراق بهاداریزه کردن دارایی های وقفی در جهت افزایش بهره وری و توسعه این دارایی ها و جهت کمک به طبقه ضعیف ناشی از آن

– مصاحبه تاریخی در بزنگاه های اقتصادی و نگاه نقادانه سازنده در پایگاه اطلاع رسانی و شبکه های مجازی(اینستاگرام)

– طرحی نو در اوراق بهاداریزه کردن دارایی های واقعی مردم

– حقانی نسب در دفاع از حقوق خانواده های شهدا و ایثارگر در مجمع بانک دی

– بنیان گذاری و مشارکت در تجمیع سرمایه های مالی برای انجام کارهای بزرگ تولیدی و عام کردن شراکت ها

 

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.