Take a fresh look at your lifestyle.

ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی چه خطراتی دارد؟

با نزدیک شدن به عید، از شوینده های مختلف برای تمیز کردن خانه و خانه تکانی استفاده می کنند. در هنگام استفاده از مواد شوینده حتما دقت کنید و بسیار مراقب باشید که از مخلوط و ترکیب کردن چند نوع ماده شوینده با هم پرهیز کنید زیرا خطرات بسیاری دارد. برای مثال برخی افراد وایتکس و پودر لباسشویی را با هم مخلوط می کنند. آیا می دانید ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی چه خطراتی دارد؟ برای دانستن این مطالب و خطرات ترکیب وایتکس و پودر ماشین لباسشویی، در این پست با ما همراه باشید. برای این که بدانید برای از بین بردن بوی وایتکس در گلو چه کنیم؟ کلیک کنید.

خطرات ترکیب وایتکس با پودر لباسشویی

وایتکس یکی از مواد شوینده ای است که در پوست حساسیت ایجاد می کند و برای ریه ها و تنفس مضر می باشد. اکثر خانم های خانه دار برای تمیز کردن خانه و لباس ها از موادی مانند وایتکس بسیار استفاده می کنند که خطرناک می باشد و همچنین در محیط بسته مانند حمام، وایتکس و پودر لباسشویی را با هم ترکیب می کنند که آسیب  هایی به آن ها وارد می شود. این محلول مایع در هوای بسته گازی را خارج می کند که به شدت برای سلامتی خطرناک است.

وقتی وایتکس را با پودر لباسشویی ترکیب می کنید یک محلول غلیظ درست می شود که مواد شیمیایی بسیار زیادی را در فضای بسته پخش می کند که باعث می شود که مواد شیمیایی وارد ریه شما شود و مشکلات تنفسی برای شما به وجود آورد.

پس اگر می خواهید از وایتکس استفاده کنید حتما در فضای باز آن را استفاده کنید تا به ریه و دستگاه تنفسی شما آسیبی وارد نشود. اگر فضای بازی ندارید و در فضای بسته می خواهید از وایتکس استفاده کنید حتما در جایی که تهویه دارد از این ماده شوینده استفاده کنید.

بیشتر بدانید: در خانه تکانی اول از کجا شروع کنید

برای استفاده از وایتکس حتما از دست کش استفاده کنید زیرا حساسیت های پوستی در طولانی مدت در پوست شما مشاهده می شود حتی ممکن است به اگزما پوستی دچار شوید.

وایتکس را به مقدار زیاد با پودر لباسشویی ترکیب نکنید. برای استفاده از وایتکس یک نسبت مناسب را در نظر بگیرید، مانند 1 لیوان وایتکس و 99 لیوان آب.

پس وایتکس را با پودر و مواد شوینده دیگر مخلوط نکنید بلکه وایتکس را با آب مخلوط کنید.

ترکیب کردن وایتکس و پودر ماشین لباسشویی

وایتکس یک ماده سفید کننده، گند زدا و ضدعفونی کننده می باشد و بوی بسیار تند دارد که ریه ها و تنفس را دچار مشکل می کند. از وایتکس برای سفید کردن و ضدعفونی کردن پارچه ها و لباس ها استفاده می شود.

بعد از این که کلر موجود در وایتکس آزاد می شود ماده ای به نام هیپوکلرید باقی می ماند که شدیدا قابلیت اکسید کردن را دارد. بنابراین فلزاتی که در معرض این ماده قرار می گیرند به شدت دچار زنگ زدگی و اکسیداسیون می شوند.

وقتی برای شستن و سفید شدن لباس ها، به همراه پودر از وایتکس هم استفاده می کنید، مخزن درون ماشین لباسشویی از جنس استیل می باشد که در هنگام برخورد وایتکس با آن فلز، مخزن استیل زنگ می زند. همچنین ممکن است اثرات وایتکس بر روی لاستیک دور در ماشین لباسشویی باقی بماند که باعث تغییر رنگ آن لاستیک می شود.

شما برای تمیز و سفید شدن لباسهایتان می توانید به جای ترکیب کردن وایتکس و پودر لباسشویی، از پودر های سفید کننده لباسشویی استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: روش های تمیز کردن مبل پارچه ای برای از بین بردن لکه ها

روش استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

خطرات ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی

همان طور که گفتیم استفاده از وایتکس به صورت مستقیم در ماشین لباسشویی و ترکیب کردن آن با پودر لباسشویی توصیه نمی شود. اما اگر می خواهید از وایتکس برای سفید کردن لباس و پارچه در ماشین لباس شویی استفاده کنید، می توانید با روش های خاص این کا را انجام دهید.

  • ماشین لباسشویی را بر حسب جنس لباس ها تنظیم کنید و سپس لباس را درون مخزن لباسشویی قرار دهید.
  • مقدار کمی وایتکس را با مقداری آب ولرم ترکیب کنید و آن را درون مخزن پودر بریزید. پودر ماشین لباسشویی را هم نیز درون مخزن آن بریزید.
  • برای این که لباس های لکه دار به خوبی تمیز شوند می توانید آن را درون یک تشت با وایتکس و آب خیس کنید و اجازه دهید لکه ها در این محلول به خوبی خیس شوند و لکه ها تمیز شوند. بعد پودر سفید کننده را با آب ولرم مخلوط کنید و لباس ها را درون محلول بگذارید تا قسمت های لکه دار از بین بروند و لباس تمیز شود و سپس می توانید لباس ها را درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

در پایان:

در این روز های خانه تکانی حتما مراقب سلامتی خود باشید. از مواد شوینده های قوی استفاده نکنید، مواد شوینده ها را با هم ترکیب نکنید زیرا هر کدام از این مواد به تنهایی برای تمیز کردن کافی می باشند با ترکیب کردن آن ها فقط سلامتی خود را به خطر می اندازید. وقتی از مواد شوینده استفاده می کنید حتما از دستکش و ماسک استفاده کنید تا پوست و ریه ی شما دچار آسیب نشود. همچنین مو های خود را بپوشانید تا موهایتان آسیب نبینند.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.