Take a fresh look at your lifestyle.

تشخیص جنسیت ماهی فایتر

برای تشخیص جنسیت ماهی های فایتر یا جنگجو و تمایز ماهی نر از ماده باید به نکاتی توجه کنید ، این کار کمی دشوار به نظر می رسد زیرا این ماهی ها بسیار شبیه به هم هستند . ماده ها معمولا کوتاه تر و چاقتر هستند .

تشخیص جنسیت ماهی فایتر
تشخیص جنسیت ماهی فایتر

برای تشخیص جنسیت ماهی فایتر باید از دو ماهگی آنها شروع کنید . برای این کار می توانید یک آینه در داخل تنگ قرار دهید ، معمولا ماهی های نر خیلی عصبانی شده و ختی خود را به آینه می کوبند ، البته این روش قابل اتکایی برای تشخیص جنسیت نمی باشد .

ماهی های نر ، اصولا رنگ های روشنی دارند اما ماده ها اصولا رنگ های کدری دارند مخصوصا بدن آنها .لبته در نظر داشته باشید که رنگ ماهی ها ممکن است در صورت استرس تغییر کند ، ماده ها وقتی استرس دارند پر رنگ تر از نر ها می شوند .

توجه به رنگ ماهی ها
توجه به رنگ ماهی ها

راه دیگر تشخیص جنسیت ماهی فایتر توجه به بالهای آنها است ؛ ماهی های نر معمولا بال های بالا ( dorsal ) و بال های پایین ( bottom ) و دم ( caudal ) درازی دارند ، ۲ تا ۳ برابر بزرگ تر از ارتفاع بدن آنها میباشد .

ماهی های فایتر ماده عموما بال های کوچکتری دارند و باله  ( ventral ) آنها شبیه شانه مو میباشد . باله های کوچکتر عموما نشان دهنده ماده بودن میباشد .

فرم بال ها
فرم بال ها

 فایترهای ماده نقطه کوچک سفیدی در زیر بدن خود ، برای تخم ریزی دارند که در ماهی های فایتر نر دیده نمی شود . این نقطه پشت باله جلویی قرار دارد . البته تشخیص این نقطه در ماده های جوان دشوار است ، بهتر است که موقع غذا دادن آن را چک کنید .

ماهی فایتر ماده
ماهی فایتر ماده

یکی دیگر از راه های تشخیص ماهی های نر تولید حباب می باشد . نرها وقتی آماده جفت گیری هستند شروع به تولید حباب روی سطح آب میکنند . تعداد این حباب ها از صد تا هزار عدد متغیر است .

تولید حباب روی سطح آب
تولید حباب روی سطح آب

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.