Take a fresh look at your lifestyle.

تشخیص جنسیت ماهی قرمز

 

در بعضی موارد مانند ( پرورش و نگه داری ، تولید مثل ، انتخاب اسم و … ) دانستن جنسیت ماهی از موارد با اهمیت می باشد . برای این کار باید به مواردی ( از قبیل رفتار های فیزیکی و … ) توجه کرد . .

برای تشخیص جنسیت ماهی قرمز باید توجه کنید که ماده ها به دلیل این که باید تخم گذاری کنند ، معمولا بدن بزرگتر ، کلفت تر و گردتری نسبت به نرهای هم سن و هم نژاد خود دارند ؛ مخرج آنها به خصوص در زمان تخم ریزی بزرگتر و گوشتی تر از نرها می باشد .  همچنین بدن آنها در یک طرف دارای برآمدگی بوده و نامتقارن می باشد .    

تشخیص جنسیت ماهی
ماهی ماده         

برای تشخیص ماهی های نر، باید به خال های سفید رنگ روی جداره آب شش های آن ها دقت کرد ( البته ممکن است این خال ها روی صورت ، بال ها و روی بدن ماهی ها نیز ظاهر شوند  ) .

این خال ها معمولا تا پایان زمان جفت گیری روی شش های ماهی باقی می مانند ، اما در ماهی هایی که چند بار جفت گیری کرده اند این خال های به صورت دائم روی جداره شش ها باقی می مانند  .البته باید توجه داشت که ممکن است بعضی از ماهی های نر ، خال نداشته باشند که در این موارد راه های دیگری برای شناسایی نریا ماده بودن ماهی قرمز وجود دارد . برای مثال نر ها بدنی لاغر و کشیده تر دارند .

مقعد ماهی های نر بر عکس ماده ها ، هم سطح بدن آن ها می باشد .

ماهی نر ، ماهی ماده را به دیواره تنگ یا علفهای داخل تنگ هل میدهد تا ماده را مجبور به تخم ریزی کند .

ماهی نر
ماهی نر

    اگر به رفتار ماهی ها در زمان تخم ریزی دقت کنیم متوجه می شویم که : ماهی قرمز نر در این زمان به دنبال ماهی ماده شنا کرده و همیشه در نزدیکی آن می ماند . البته اگر ماهی ماده نباشد ، نر ها به دنبال یکدیگر شنا می کنند به همین دلیل این روش مناسب تشخیص جنسیت ماهی ها نمی باشد .

ماهی نر
ماهی نر
تشخیص جنسیت ماهی
تشخیص جنسیت ماهی

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.