Take a fresh look at your lifestyle.

چگونه فیلم تقلبی را از واقعی تشخیص دهیم؟

ویراستاران گاهی اوقات برای ساختن فیلم های جعلی از جابه جایی صورت ها در فیلم استفاده می کنند. این فناوری که Face-Swap نام دارد، در ساخت فیلم های جعلی مشهور شده است.در حالی که این فیلم ها متقاعد کننده نیستند، به اندازه کافی برخی افراد گول می خورند، به ویژه افرادی که با عجله درحال تماشا کردن فیلمی هستند. در ادامه شمارا با چند راه حل برای تشخیص فیلم های جعلی آشنا می کنیم :

1- حرکات دهان

هنگامی که فرد در حال صحبت است به حرکت دهانش با کلماتی که می گوید دقت کنید. مثلا گاهی افراد در تلفظ برخی حروف مانند “س” مشکل دارند یا برخی لکنت زبان دارند. پس این روش می تواند روش خوبی برای تشخیص در هنگام صحبت کردن فرد باشد.

2- حرکات مخالف با صحبت

از آنجایی که مثلا افراد هنگام صحبت کردن حرکاتی انجام می دهند مانند: حرکات چشم ها یا دست ها، این روش می تواند خیلی موثر باشد در برخی فیلم های جعلی حرکات دست ها یا چشمان با صحبت های فرد سازگار نیست همچنین تنظیم صدا و تصویر خیلی موثر است برای مثال فرد در یک لحظه هنگام صحبت مکثی می کند که از حرکت دهانش مشخص است اما صدا همچنان در حال پخش شدن است.

3- شبیه بودن به بازیهای کامپیوتری

از آنجایی که صنعت بازیهای کامپیوتری پیشرفت فوق العاده ای داشته، می توان گاهی اوقات در ساخت فیلم های جعلی از این تکنولوژی استفاده نمود که تشخیص آن بسیار راحت است مثلا ممکن است چهره کمی تار باشد و چهره در موقعیت های مختلف در تصویر، رنگ مختلفی داشته باشد.

این روش ها به شما کمک زیادی می کنند تا هرگونه شایعات را باور نکنید، اما نکته قابل توجه دیگر در اینجا این است که شما همچنین باید از صحت منبعی که فیلم را دریافت کرده و یا تماشا می کنید نیز باخبر باشید تا به مشکلات دیگری برنخورید.

 

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.