Take a fresh look at your lifestyle.

تعبیر خواب حضرت زکریا از نظر امام صادق و برخی از معبران غربی

از نظر معبران، خواب و رویاهای صادقه معنا و مفهوم خاص خود را دارند و حتی برخی از آنها می توانند خبر از اتفاق های آینده به ببینده خواب دهند. در این مطلب قصد داریم به بیان تعبیر خواب حضرت زکریا از نظر امام صادق و برخی از معبران غربی بپردازیم.

حضرت زکریا فرزند “برخیا” که مسلمانان و مسیحیان به پیامبری او ایمان دارند، از نوادگان حضرت موسی می باشد اما یهودیان پیامبری وی را قبول ندارند در حالیکه نام حضرت زکریا در بسیاری از سوره های قرآن همچون سوره مریم، انعام، آل عمران و انبیاء و همچنین در انجیل لوقا و غنوصی ذکر شده است.

پیش از این مطلبی در مورد تعبیر خواب امام رضا و تعبیر خواب امام علی (ع) منتشر نمودیم که می توانید از آنها بازدید نمایید.

تعبیر خواب حضرت زینب و زیارت ایشان چیست؟

تعبیر خواب حضرت زکریا از زبان امام صادق و معبران بزرگ

  • امام صادق علیه السلام بر این باور است که تعبیر خواب حضرت زکریا (ع) به این معناست که خداوند متعال به تو توفیق انجام کار خیر و طاعت و عبادت عنایت می‌فرماید.
  • خالد بن علی بن محد العنبری در خصوص تعبیر خواب حضرت زکریا علیه السلام می فرمایند : شخصی که حضرت زکریا را در خواب بیند بدین معناست که خداوند در هنگام پیری به او فرزندی صالح عطا می کند و همسرش را برای او نیک می گرداند.
  • برخی از معبران غربی نیز دیدن خواب حضرت زکریا را اینگونه تعبیر می کنند که خواب بیننده از انسان های صالح و مومن حمایت خواهد کرد.

حضرت زکریا خداپرست بود و همواره مردم را به یکتاپرستی دعوت می نمود و رئیس عباد و علمای بنی اسرائیل بود و در فلسطین به پیامبری رسید. وی سرپرستی و کفالت حضرت مریم، دختر عمران را بر عهده داشت و در پیری صاحب فرزندی به نام یحیی شد و در نهایت در سن 115 سالگی به شهادت رسید. مزار این بزرگوار در داخل شبستان مسجد جامع الکبیر حلب و در سمت چپ محراب واقع شده است

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.