Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 1 آذر مصادف با 22 نوامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 1 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 1 آذر

آنگلا مرکل

انتخاب آنگلا مرکل به عنوان صدر اعظم کشور آلمان 1384

1 آذر برابر با 22 نوامبر روزی است که در سال 1384 آنگِلا مِرکِل (Angela Merkel) به عنوان صدر اعظم آلمان انتخاب شد و امروزه به قدرتمندترین زن دنیا نامیده می شود.

او در انقلاب‌ های ۱۹۸۹ وارد عرصه سیاسی آلمان شد و در سال‌ های پایانی دولت کمونیست آلمان شرقی، در اعتراضات خیابانی حضور فعال داشت.او همچنین در زمان فروپاشی دیوار برلین به‌ عنوان سخنگوی این حزب فعالیت داشت.او از سال ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم آلمان شروع به فعالیت نموده و رهبری مرکز راست اتحادیه دموکراتیک مسیحی را به مدت 18 سال به عهده داشته است. مرکل از سوی بسیاری از مفسران به عنوان رهبر جهان آزاد نام برده شده است.

مرکل دو مرتبه از سوی مجله فوبز عنوان دومین شخص قدرتمند جهان را دریافت نموده است که بالاترین رتبه‌ای می باشد که یک زن تاکنون به آن دست یافته است.

در این مطلب دنبال کنید: چگونه برای ادامه تحصیل در آلمان ویزا بگیریم؟

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 1 آذر

ایرج بسطامی

تولد ایرج بسطامی خواننده ایرانی 1336

ایرج (حشمت اللٰه) بسطامی، خواننده ایرانی بود که در 1 اذر سال 1336 در بم  و در خانواده ای هنرمند متولد شده بود. خانواده او در هنر و موسیقی فعالیت داشتند و همین امر موجب آشنایی بسطامی با آواز و موسیقی از دوران کودکی شد.

اولین اثر او با آهنگسازی پرویز مشکاتیان روانه بازار شد. معروفترین اثر ایرج بسطامی، تصنیف گل پونه ها بود که بویژه بعد از درگذشت او آواز ملی پیدا کرد. بوی نوروز یکی دیگر از آثار ایرج بسطامی است که یکی از کارهای به یاد ماندنی موسیقی ایران است.

از دیگر آثار معروف بسطامی می‌ توان تصنیف وطن من را نام برد که مربوط به آهنگی از پرویز مشکاتیان بر روی شعری از ملک الشعرای  بهار می باشد.

اسکارلت جوهانسون

تولد اسکارلت جوهانسون، بازیگر و مدل آمریکایی 1984

اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) بازیگر، مدل و خوانندهٔ آمریکایی دانمارکی‌ تبار است که در 1 آذر برابر با 22 نوامبر سال 1984 متولد شده است و خود را یهودی می داند.

اسکارلت بازیگری را از کودکی آغاز کرد و اولین نقش خود را در سن نه‌ سالگی در فیلم فانتزی شمال ایفا کرد. او بازی در نقش‌ های بزرگسالانه را از سال ۲۰۰۳ و با بازی در فیلم گمشده آغاز نمود و برای این نقش برندهٔ جایزهٔ بفتا و جایزهٔ انجمن منتقدین بوستون و نامزد جایزهٔ گلدن گلوب برای بهترین بازیگر زن شد.

او چهار بار نامزد دریافت جایزه بهترین بازیگر گلدن گلوب شده‌ و دو مرتبه در سالهای ۲۰۰۶ و  ۲۰۱۳ از سوی مجله اسکوایر به عنوان جذاب‌ ترین زن زنده دنیا انتخاب شده‌ است.

افراد مشهوری که در تاریخ 1 آذر، از دنیا رفتند

جان اف کندی

درگذشت جان اف کندی، رئیس جمهور سابق آمریکا 1963

1 آذر 22 نوامبر سالروز درگذشت جان فیتزجرالد کِنِدی (John Fitzgerald Kennedy) سی و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا است که در سال 1963 ترور شد و به قتل رسید.

او در طول جنگ جهانی دوم به عنوان ناوبان در اقیانوس آرام  حضور داشت و به خاطر شجاعت در نجات جان سربازانش مدال گرفت. او در آغاز ریاست جمهوری ۴۳ سال داشت و از این رو جوان‌ ترین رئیس‌ جمهور تاریخ آمریکا شمرده میشود.

کندی که در آمریکا از محبوبیت بالایی برخوردار بود در ۲۲ نوامبر 1 آذر ۱۹۶۳ در سن ۴۶ سالگی به قتل رسید که جوان‌ ترین سن مرگ برای یک رئیس‌ جمهور آمریکاست.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.