Take a fresh look at your lifestyle.

تقویم رویدادهای امروز ۱۱ آذر و وقایع مهم تاریخی این روز

در این صفحه همراه شما هستیم تا در تاریخ قدمی بزنیم و مهمترین رویدادهای تاریخ جهان را بررسی کنیم. وقایع مهمی که در تاریخ 11 آذر مصادف با 2 دسامبر رخ داده اند. اشخاص مشهور و تاثیر گذاری که در 11 آذر به دنیا آمده اند و افرادی مهمی که در تاریخ نامشان پرآوازه بود و در این تاریخ درگذشته اند را بصورت مختصر و مفید بررسی خواهیم نمود.

رویدادهای مهم تاریخی مصادف با امروز 11 آذر

روز جهانی لغو برده داری

روز جهانی لغو برده داری

2 دسامبر 11 آذر به عنوان روز جهانی لغو برده داری نامگذاری شده است. نخستین بار در سال 960 میلادی  شخصی بنام «پیترو کاندیانو چهارم» ممنوعیت برده داری را اعلام کرد و پس از آن در سراسر جهان حکومت‌ ها یکی پس از دیگری استثمار بردگان را ممنوع کردند.

هدف از این نامگذاری، از بین بردن شیوه‌ های متفاوت برده‌ داری نوین مانند قاچاق انسان، سوءاستفاده و بهره‌ کشی جنسی، کار اجباری کودکان، ازدواج اجباری و استفاده اجباری از کودکان در مخاصمات مسلحانه عنوان شده است.

تاسیس امارات متحده عربی

تاسیس امارات متحده عربی 1971

در 2 دسامبر (11آذر) سال 1971 شیوخ سواحل جنوبی خلیج فارس امارات متحده عربی را تاسیس و تشکیل نمودند که این امارات عبارتند از: ابوظبی، ام القوین، دوبی، شارجه، عجمان و فجیره که در گذشته تحت حمایت انگلیس بودند.

این روز به عنوان روز ملی امارات متحده عربی نامگذاری شده و هرساله جشنی در روز ۲ دسامبر برگزار می‌شود. این روز تعطیل رسمی در کشور امارات است.

مردم امارات در این روز با به‌ دست گرفتن پرچم امارات متحده عربی و نقاشی کردن پرچم بر روی خودروها و ساختمان‌ ها و همچنین تزئین خیابان‌ ها پایکوبی می‌ کنند.

بهترین جاذبه های گردشگری دبی 

تولد اشخاص مشهور جهان به تاریخ 11 آذر

11 آذر تولد سالار عقیلی

تولد سالار عقیلی، خواننده سنتی ایرانی 1356

سالار عقیلی، خوانندهٔ موسیقی سنتی ایرانی متولد ۱۱ آذر ۱۳۵۶در تهران می باشد. او تحصیلات خود را در هنرستان موسیقی سوره گذرانده و همچنین دارای مدرک کارشناسی در رشتهٔ بازیگری تئاتر است.

سالار عقیلی از ۸ سالگی موسیقی را با نوازندگی سازهای مختلف آغاز نمود. برادر و مادر او مشوق او بودند و پدرش که وکیل دادگستری بود بیشتر متمایل به پیشرفت تحصیلی او بود. عقیلی علاوه بر اجرا و ضبط آثار موسیقی به تدریس موسیقی در آموزشگاه خود و در هنرستان موسیقی مشغول است و  کنسرت‌ های زیادی را در داخل و خارج از کشور اجرا کرده‌ است.

او سابقه همکاری با ارکستر موسیقی ملی ایران، ارکستر سمفونیک اصفهان، گروه دستان، گروه راز و نیاز و ارشد تهماسبی را دارد و سرود ایران جوان را با اجرای ارکستر ملل خوانده‌ است.

دانلود آهنگ یاد باد آنکه ز ما وقت سفر یاد نکرد | سالار عقیلی به همراه متن کامل تصنیف

افراد مشهوری که در تاریخ 11 آذر، از دنیا رفتند

11 آذر: درگذشت میرزا کوچک خان جنگلی

درگذشت میرزا کوچک خان جنگلی 1300

میرزا کوچک خان جنگلی مبارز ملی‌ گرا، مبارز انقلاب مشروطه، رهبر جنبش جنگل و از سرداران معروف گیلک از اهالی رشت بود.

او در جوانی به تحصیل دینی پرداخت و عضوی از نیروهای انقلابی بود که در جریان نهضت مشروطیت موفق به فتح تهران شدند. بعد از مدتی به گیلان بازگشت و رهبری گروهی را به عهده گرفت که هدف انها آزادسازی این ایالت ایران از اشغال روسیه بود.

کوچک خان گروه‌ های متعددی از نیروهای سیاسی و طبقات ناراضی را گرد خود جمع کرد و موفق شد انقلاب را از مشروطه خواهی به جمهوری خواهی سوسیالیستی تغییر دهد.

در سال 1300 کمبود منابع مالی، اختلافات درونی و حمله نظامی نیروهای دولت منجر به سقوط این حکومت شد، کوچک خان در 11 آذر حال عقب‌ نشینی بود که بر اثر یخ زدگی در کوه‌ های تالش درگذشت.

مگ تک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.